Τροποποίηση της σύμβασης του ΟΑΣΘ ανακοίνωσε ο Χρ. Σπίρτζης
Την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) ανακοίνωσε τη Δευτέρα από τη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης, με στόχο την εξοικονόμηση χρημάτων υπέρ των δημόσιων συγκοινωνιών της Αττικής.
Ο κ. Σπίρτζης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Α’ Αθηνών της ΝΔ κ. Νικήτα Κακλαμάνη σχετικά με τη λήψη μέτρων αντιμετώπισης των προβλημάτων συντήρησης των λεωφορείων του ΟΣΥ, τόνισε ότι μετά την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης και τον ορισμό νέων διοικήσεων στις αστικές συγκοινωνίες, το υπουργείο θα προχωρήσει σε αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΑΣΘ με στόχο την «εξοικονόμηση πόρων από την τροποποίηση του νόμου για τη σκανδαλώδη επιδότηση του ΟΑΣΘ, όπου έχουμε πενταπλάσια επιδότηση από τον ΟΑΣΑ».
Σύμφωνα με απόρρητη μελέτη του υπουργείου Οικονομικών, την οποία αποκάλυψε «Το Βήμα της Κυριακής» στις 26 Ιανουαρίου 2014, την περίοδο 2007-2013 οι αστικές συγκοινωνίες της Αττικής έλαβαν συνολική επιδότηση 980 εκατ. ευρώ για όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Την ίδια στιγμή, το άθροισμα των επιδοτήσεων του ΟΑΣΘ και των αποφάσεων που πέτυχε στα διατητικά δικαστήρια έφτασε τα 910 εκατ. ευρώ.
Η μέση ετήσια επιδότηση του ΟΣΥ για 143 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα έφτασε τα 140 εκατ. ευρώ, όταν ο ΟΑΣΘ για 42 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα (δηλαδή λιγότερο από το 1/3 του συγκοινωνιακού έργου σε σύγκριση με την Αθήνα) έλαβε 130 εκατ. ευρώ. Κάθε όχημα της ΟΣΥ (λεωφορεία – τρόλεϊ) λαμβάνει επιδότηση περίπου 55.000 ευρώ, όταν κάθε όχημα του ΟΑΣΘ επιδοτείται με 210.000 ευρώ κατ’ έτος.
Αντίστοιχα, η επιδότηση ανά εργαζόμενο στον ΟΣΥ είναι 16.000 ευρώ τον χρόνο, όταν στη Θεσσαλονίκη φτάνει τα 50.000 ευρώ, ενώ η επιχορήγηση ανά επιβάτη, η οποία φτάνει τα 20 λεπτά στον ΟΣΥ, κυμαίνεται στα 80 λεπτά στον ΟΑΣΘ και φτάνει στο 100% της αξίας του κομίστρου, σύμφωνα με την ίδια μελέτη.
Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει ότι η επιδότηση του ΟΑΣΘ ισούται με τη διαφορά μεταξύ των εσόδων από κόμιστρα και των δαπανών, συν ένα εγγυημένο επιχειρηματικό κέρδος, το οποίο περνά de facto στα έξοδα. Έτσι, η συγκεκριμένη πρόνοια επιτρέπει στον ΟΑΣΘ να αυξάνει τις δαπάνες του και να μετακυλίει το κόστος στον φορολογούμενο.
Και οι δήμοι θα κάνουν δρομολόγια
Παράλληλα, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι έρχεται επανασχεδιασμός του δικτύου των συγκοινωνιών στην Αθήνα, με ένταξη της τοπικής αυτοδιοίκησης στον σχεδιασμό και στη λειτουργία στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών. «Μπορούμε να διαθέσουμε υπάρχοντα λεωφορεία για την κάλυψη τοπικών μετακινήσεων» είπε ο κ. Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι πρόκειται για απαρχαιωμένα οχήματα που δεν χρησιμοποιούνται.
Παράλληλα, εξήγγειλε ότι θα επιχειρηθεί η ανανέωση του στόλου της ΟΣΥ, με στόχο την εξεύρεση χρηματοδότησης μετά το 2015, ύψους 130 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 500 νέων λεωφορείων. «Πρέπει να ενταχθεί ο εκσυγχρονισμός του στόλου στο ΣΕΣ» είπε ο κ. Σπίρτζης και συμπλήρωσε ότι το υπουργείο θα δει πως θα καλυφθεί η εθνική συμμετοχή (λίζινγκ, δανεισμός ή Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων). «Θα πάμε σε επανασχεδιασμό του Επιχειρησιακού Προγράμματος» τόνισε.
Επίσης, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε ότι σε όλους τους συγκοινωνικούς φορείς (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΣΕ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΥΠΑ) το υπουργείο θα προχωρήσει σε άμεση πρόσληση ή μετατάξη προσωπικού σε κρίσιμες ειδικότητες. Όπως τόνισε, χρειάζονται εκατοντάδες άτομα για τις ανάγκες του Λεκανοπεδίου. Ο αναπληρωτής υπουργός πρόσθεσε ότι θα επιτευχθεί εξοικονόμηση πόρων από την πρόσληψη νέου προσωπικού, με την οποία θα πάψουν οι εταιρείες να πληρώνουν εκατομμύρια ευρώ σε υπερωρίες και ρεπό.
Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ