ΤΟ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ

kke-symbolo

Η θέσπιση του ηλεκτρονικού εισιτήριου, με τον τρόπο που επιχειρεί να το εφαρμόσει η κυβέρνηση, πέρα από τα υπαρκτά πρακτικά και τεχνικά προβλήματα, για τα οποία έχει την ευθύνη, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την αύξηση της τιμής του κομίστρου και της μείωσης των δρομολογίων, καθώς και το μαζικό φακέλωμα εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών, που μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Συγκεκριμένα, η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα, που προορίζεται να αντικαταστήσει τη σημερινή κάρτα απεριορίστων διαδρομών, η οποία απευθύνεται στους επιβάτες που χρησιμοποιούν συστηματικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (εργαζόμενοι κλπ.), περιέχει υποχρεωτικά τον ΑΜΚΑ, με όλα τα προσωπικά στοιχεία του επιβάτη. Έτσι, θα μπορεί να καταγράφεται αναλυτικά και να ελέγχεται, μέσω της βάσης δεδομένων που έχει δημιουργηθεί, κάθε μετακίνηση καθενός επιβάτη ξεχωριστά. Τα προσωπικά αυτά δεδομένα, θα είναι στη διάθεση και θα μπορούν να αξιοποιούνται, με κάθε τρόπο, από επιχειρηματικούς ομίλους, κρατικούς φορείς, υπηρεσίες, κλπ. Καταργείται δηλαδή ουσιαστικά το δικαίωμα της ελεύθερης, ανώνυμης μετακίνησης των επιβατών, με αποτέλεσμα να εκτίθεται επικίνδυνα η κοινωνική δραστηριότητα και η ιδιωτική ζωή τους. Πρέπει να σημειωθεί μάλιστα, ότι ο ΟΑΣΑ δε συμμορφώθηκε πλήρως ούτε με τις υποδείξεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που είχε επισημάνει αυτό το σοβαρό κίνδυνο, γι’ αυτό και είχε απορρίψει αρχικά το αίτημά του.

Παράλληλα, προετοιμάζεται το έδαφος, στο όνομα του «εξορθολογισμού» και με εργαλείο το ηλεκτρονικό εισιτήριο, για την αύξηση της τιμής του κομίστρου, όπως και τη μείωση ή και κατάργηση δρομολογίων, αφού αυτά θα εξαρτώνται από την απόσταση της διαδρομής και τον αριθμό των επιβατών αντίστοιχα.

Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, να αγωνιστούν για να μην εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο, όπως το προωθεί η κυβέρνηση, για μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50%, δωρεάν μετακίνηση ανέργων, φοιτητών, μαθητών, σπουδαστών, ΑμεΑ, συνταξιούχων, πλήρη κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των αστικών συγκοινωνιών από τον κρατικό προϋπολογισμό, που θα καλύπτει τις ανάγκες για μετακίνηση του λαού της Αττικής.