Το Facebook «δοκιμάζει τα νερά» στον χώρο των αναζητήσεων
Τις δυνάμεις του στον τομέα των αναζητήσεων φαίνεται να δοκιμάζει το Facebook, μέσω του «Search FYI».
Όπως αναφέρεται σε σχετικό post στο επίσημο blog του «βασιλιά» των κοινωνικών δικτύων, με «1,5 δισ. αναζητήσεις ημερησίως και πάνω από 2 τρισ. καταχωρημένες δημοσιεύσεις, η αναζήτηση είναι μια σημαντική, μακροπρόθεσμη προσπάθεια στο Facebook. Στόχος μας με το Search FYI είναι να διαμοιραζόμαστε την πρόοδό μας πιο συχνά».
Όπως σημειώνεται, το Facebook Search αναβαθμίζεται έτσι ώστε, πέρα από τις αναζητήσεις για φίλους και συγγενείς, ο χρήστης αποκτά τη δυνατότητα να κάνει αναζητήσεις για θέματα τα οποία τον ενδιαφέρουν.
Όταν αρχίζει να γράφει στο search box, θα εμφανίζονται εξατομικευμένες προτάσεις αναζήτησης, ενώ θα υπογραμμίζονται θέματα που αφορούν γεγονότα σε εξέλιξη, έτσι ώστε να μπορεί ο χρήστης να τα παρακολουθεί.
Επίσης, θα είναι δυνατές οι αναζητήσεις σε public posts και posts φίλων. Όταν κάποιος κάνει αναζήτηση, θα βλέπει τα πιο πρόσφατα και σχετικά public posts, καθώς και σχετικά posts φίλων.
Τα αποτελέσματα των αναζητήσεων θα είναι έτσι οργανωμένα ώστε να βοηθούν να αποφεύγεται ο «θόρυβος» και να γίνεται γρήγορα κατανοητό το τι λέει ο κόσμος πάνω σε ένα θέμα. Παράλληλα, θα είναι δυνατός ο εντοπισμός δημοσίων συζητήσεων σε posts/ links που έχουν προσελκύσει ενδιαφέρον.
Σε πρώτη φάση, τα updates αυτά είνια διαθέσιμα σε US English, σε iPhone, Android και desktop.
Σημειώνεται πως, με αυτή την κίνηση, το Facebook δείχνει την πρόθεσή του να έρθει σε αντιπαράθεση με το Twitter, που πρόσφατα εγκαινίασε μία ενημερωτική υπηρεσία ονόματι Moments. Επίσης, είναι προφανές πως εντείνεται η αντιπαλότητα με την Google.
Ωστόσο, σημειώνεται ότι προηγούμενη προσπάθεια, το Graph Search του 2013, δεν είχε σημειώσει ιδιαίτερη επιτυχία, σε μεγάλο βαθμό λόγω της πολυπλοκότητάς του.