Τις «μηχανές» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλουν να εκκινήσουν οι Ρώσοι
Στρατηγικό σχέδιο εισόδου στις ευρωπαϊκές εφοδιαστικές αλυσίδες φαίνεται ότι θέλουν να ενεργοποιήσουν οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι και προκειμένου να πετύχουν την υλοποίησή του υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να συμμετέχουν στον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το «λάκτισμα» για την αναθέρμανση της συνεργασίας Ελλάδας – Ρωσίας στον τομέα των μεταφορών έδωσε ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν, μιλώντας από την Αθήνα για δημιουργία και αξιοποίηση ενός ενιαίου ευρασιατικού χώρου. Από την πλευρά του, ξεκάθαρη είναι η πρόθεση του Έλληνα πρωθυπουργού, ο οποίος δήλωσε ότι η ενίσχυση των ελληνορωσικών σχέσεων αποτελεί στρατηγικό στόχο της Αθήνας. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Αθήνα επιδιώκει να ενισχύσει την οικονομική συνεργασία με τη Μόσχα και θα καλωσόριζε ρωσικές επενδύσεις.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, μεγάλο κομμάτι των συνομιλιών εστιάστηκε στις αποκρατικοποιήσεις. Σε συνέχεια αυτών των επαφών, χθες για πρώτη φορά επίσημα κάθισαν στο ίδιο τραπέζι στελέχη των Ρωσικών Σιδηροδρόμων με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να αντλήσουν στοιχεία για την εταιρεία και την πορεία της. Η συνάντηση της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Φίλιππος Τσαλίδης, διευθύνων σύμβουλος και Παναγιώτης Θεοχάρης, πρόεδρος), με εννεαμελή αντιπροσωπεία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (αν. γενικός διευθυντής, υπεύθυνος logistics κ.ά.) διεξήχθη σε ιδιαίτερα καλό κλίμα.
Την ίδια ώρα, στο πλαίσιο του «ξεπαγώματος» των σχέσεων Ελλάδας – Ρωσίας, σήμερα αναχωρεί για το Σότσι της Ρωσίας και ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζης, ο οποίος αναμένεται να έχει επαφές με τον ομόλογό του υπουργό Μεταφορών της Ρωσίας, αλλά και να συμμετέχει σε συνέδριο που αφορά τις μεταφορές.
Η Ρωσία διατηρεί ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά το συνδέει με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με σκοπό την ανάπτυξη ενός μεταφορικού άξονα προς την Ευρώπη. Όμως το όλο σχέδιο εκ των πραγμάτων λειτουργεί ανταγωνιστικά με την COSCO και το ενδιαφέρον των Κινέζων για τους σιδηροδρόμους και τις συνδυασμένες μεταφορές. Βέβαια θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η επίσκεψη στην Αθήνα του Ρώσου προέδρου έγινε ενώ εξακολουθούν να ισχύουν οι οικονομικές κυρώσεις της Ε.Ε. κατά της Ρωσίας, όπως και το εμπάργκο της δεύτερης στα ευρωπαϊκά προϊόντα.
Στην Ειδομένη
Στην άρση των περιορισμών της κίνησης των εμπορικών τρένων που διέρχονται τα σύνορα Ελλάδος – ΠΓΜΔ και είχαν επιβληθεί από τις 21 Μαρτίου 2016, λόγω του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής, στο ύψος της Ειδομένης, προχώρησε χθες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το πρώτο έμφορτο εμπορικό τρένο με προορισμό τη Κεντρική Ευρώπη θα αναχωρήσει σήμερα το πρωί και θα ακολουθήσει ένα δεύτερο εντός της ημέρας. Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στόχος είναι από την εβδομάδα που ξεκινά στις 6 Ιουνίου να δρομολογούνται επτά από τα εννέα τρένα που έκαναν δρομολόγια πριν ξεκινήσει η κατάληψη και διακοπούν.
Έπειτα από 70 ημέρες αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, την περασμένη Πέμπτη πέρασε τα σύνορα το πρώτο εμπορικό τρένο της εταιρείας με κενά βαγόνια. Το κόστος από την κατάληψη των γραμμών, σύμφωνα με τη διοίκηση, ανέρχεται στα 2,5 εκατ. ευρώ χωρίς να συνυπολογίζεται σ’ αυτό η απώλεια της αξιοπιστίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται. Ο πολυήμερoς αποκλεισμός μάλιστα ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο και την κερδοφορία της υπό αποκρατικοποίηση εταιρείας, η οποία έκλεισε το 2015 με κέρδη 2,75 εκατομμυρίων ευρώ – σχεδόν όσα οι φετινές ζημιές μόνο από τον δεύτερο πάνω από δίμηνο αποκλεισμό τη Ειδομένης.
Πηγή: Ναυτεμπορική