Θεσσαλονίκη: Στο νέο ΕΣΠΑ ο Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος-Πέφτουν υπογραφές την Πέμπτη
Το σύμφωνο συνεργασίας για την ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και την υλοποίηση του έργου “Δυτικός Προαστικός Σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης” θα υπογράψει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης την Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014 και ώρα 14.00 στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης (οδός Βασ. Γεωργίου Α’ 1, αίθουσα συσκέψεων, 3ος όροφος).
Το σύμφωνο θα συνυπογράψουν οι δήμαρχοι Δέλτα Γεώργιος Γλώσσης, Κορδελιού – Ευόσμου Στάθης Λαφαζανίδης, Παύλου Μελά Διαμαντής Παπαδόπουλος, Αμπελοκήπων – Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου καθώς και εκπρόσωποι των φορέων:
- Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας
- ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.
- ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε.
- Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης Α.Ε.
- Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.
- Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών / Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης
οι οποίοι συμμετέχουν στην υλοποίηση του έργου.
Στη συνάντηση έχει προσκληθεί ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης καθώς και η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή (ΕΔΑ) Μεταφορών του υπουργείου.
Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί η 1η Συνεδρίαση της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης μαζί με την Ομάδα Διοικητικού και Τεχνικού Συντονισμού οι οποίες συγκροτήθηκαν στο πλαίσιο της προώθησης και υλοποίησης του έργου “Δυτικός Προαστικός Σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης”.
Το σύμφωνο συνεργασίας και ο στόχος του έργου
- Στόχος του έργου είναι η λειτουργική διασύνδεση με εναλλακτικό συγκοινωνιακό μέσο σταθερής τροχιάς του κέντρου της Θεσσαλονίκης με τη Δυτική αστική και προαστιακή ζώνη της καθώς και η ενδυνάμωση των δημοσίων συγκοινωνιών σε περιοχές της Θεσσαλονίκης που παραδοσιακά υποεξυπηρετούνται, με την κατανάλωση ελάχιστων πόρων. Με το έργο επίσης θα επιτυγχάνεται η διασύνδεση των αστικών μέσων συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και η αποσυμφόρηση του Κεντρικού Επιβατικού Σιδηροδρομικού Σταθμού.
- Σκοπός του συμφώνου συνεργασίας το οποίο συντάχθηκε μετά από Δημόσια Διαβούλευση και το συντονισμό από το Ινστιτούτο Μεταφορών, είναι η συνεργασία των εμπλεκομένων φορέων για τη προώθηση των ενεργειών διοικητικής και μελετητικής ωρίμανσης του έργου και της επακόλουθης υλοποίησής του. Στο πλαίσιο αυτό επιδιώκεται η από κοινού δράση των φορέων προκειμένου να εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση για την ωρίμανση του έργου από εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους και η ένταξη της υλοποίησής του σε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του τρέχοντος ΕΣΠΑ καθώς και του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 ή άλλο αναπτυξιακό χρηματοδοτικό μέσο της ΕΕ ή της Ελλάδας.
Το προτεινόμενο προς ωρίμανση έργο θα περιλαμβάνει:
- Την προκαταρκτική φάση στην οποία συγκαταλέγονται υπηρεσίες συμβούλου, τεχνικής υποστήριξης, εμπειρογνωμοσύνης και η εκπόνηση προκαταρτικών μελετών που σχετίζονται με τη λειτουργία Δημόσιας Προαστιακής Συγκοινωνίας με μέσο σταθερής τροχιάς σε υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ
- Τη φάση των οριστικών μελετών και μελετών εφαρμογής
- Την ανακατασκευή, την επανάχρηση υφιστάμενου τμήματος μη ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ ή/και την κατασκευή νέων τμημάτων ώστε να καταστεί λειτουργική η προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση περιοχών της Δυτικής Θεσσαλονίκης (Σίνδος, Κορδελιό, Εύοσμος, Σταυρούπολη, Αμπελόκηποι, Μενεμένη) με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης
- Τη δρομολόγηση διαθέσιμων οχημάτων τύπου «RAIL BUS»
- Την κατασκευή ενδιάμεσων στάσεων και τερματικών σταθμών στις ενδεικτικές θέσεις:
- Χρυσοστόμου Σμύρνης και Αισχύλου (ΔΙΑΒΑΤΑ)
- Νέα Μοναστηρίου και Αθανασίου Διάκου (Ελευθέριο – Κορδελιό)
- Νέα Μοναστηρίου και Επτανήσου (Εύοσμος)
- Σταθμός ΚΤΕΛ «Μακεδονία»
- Εμπορικού Κέντρου “City Gate”
- Επτανήσου και Καραολή & Δημητρίου (Εύοσμος)
- Ελ. Βενιζέλου και Σοφοκλέους (Αμπελόκηποι)
- Παπαφλέσσα και Αγίας Κυριακής (Εύοσμος – Άνω Ηλιούπολη)
- Μικράς Ασίας και Καραολή & Δημητρίου (Σταυρούπολη)
- Τερματικών σταθμών στη Σίνδο και το Λιμάνι Θεσσαλονίκης