Θαλάσσια συγκοινωνία: Καραβάκια και το χειμώνα;

Θετικό είναι το πρόσημο στην πιλοτική λειτουργία της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη την περίοδο του καλοκαιριού, καθώς οι επιβάτες στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου ξεπέρασαν τους 30.000. Αυξημένος κατά 50% ήταν και ο τζίρος των καταστημάτων (καφέ, μπαρ και εστιατόρια) που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του Θερμαϊκού.

 

Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία θα λειτουργεί έως και τον Οκτώβριο βάσει της σύμβασης που έχει υπογραφεί με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, ενώ αναμένεται να παραταθεί και για όλη τη διάρκεια του χειμώνα εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης τόσο από τους μόνιμους κατοίκους του Θερμαϊκού όσο και από τους επισκέπτες.

 

Σύμφωνα με την αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης, η οποία είχε την ευθύνη του έργου, η θαλάσσια αστική συγκοινωνία θα τεθεί σε κανονική λειτουργία από τον Ιούνιο του 2015, ενώ θα προστεθούν ακόμη δύο καραβάκια, χωρητικότητας 150 και 200 επιβατών

 

Ήδη για το θέμα της παράτασης άρχισαν οι πρώτες διαπραγματεύσεις μεταξύ της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και των δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, οι οποίοι μάλιστα σχεδιάζουν το επόμενο διάστημα να προχωρήσουν σε έργα μικρής κλίμακας, που αφορούν τις στάσεις, τα στέγαστρα και τη φωτεινή σήμανση για τα δρομολόγια.

Ανεξαρτήτως της παράτασης πάντως οι τρεις δήμοι θα υλοποιήσουν τα παραπάνω έργα, καθώς είναι απαραίτητα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών το επόμενο καλοκαίρι. Σύμφωνα με την αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης, η οποία είχε την ευθύνη του έργου, η θαλάσσια αστική συγκοινωνία θα τεθεί σε κανονική λειτουργία από τον Ιούνιο του 2015, ενώ θα προστεθούν ακόμη δύο καραβάκια, χωρητικότητας 150 και 200 επιβατών.

Τα πλοία «Κωνσταντής» και «Αϊ-Γιώργης» πλέουν στη θάλασσα του Θερμαϊκού τους τελευταίους δύο μήνες, μεταφέροντας καθημερινά επιβάτες από την παλιά παραλία της Θεσσαλονίκης στην Περαία και τους Νέους Επιβάτες. Δρομολόγια εκτελούνται ακόμη και σήμερα κάθε μία ώρα, με το κόστος του εισιτηρίου να ανέρχεται στα 2,50 ευρώ.

 

Το πρώτο έργο χωρίς υποδομές

 

Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία τους τελευταίους μήνες εξυπηρετεί δεκάδες εκατοντάδες επιβάτες που μετακινούνται καθημερινά για τις δουλειές τους από Περαία και Νέους Επιβάτες προς Θεσσαλονίκη, ενώ τα Σαββατοκύριακα λόγω των επισκεπτών στις παραλίες της περιοχής η πληρότητα άγγιξε σχεδόν το 100%.

Ο πρώην αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Γιώργος Τσαμασλής, επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο δήμο Θερμαϊκού, μιλώντας για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία τόνισε πως ήταν το πρώτο έργο στη Θεσσαλονίκη που λειτούργησε άμεσα και μάλιστα χωρίς υποδομές, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία, αφού μέσα σε δύο μήνες μετέφερε πάνω από 30.000 επιβάτες. «Ήταν ένα όραμα για τους Θεσσαλονικείς που έγινε πραγματικότητα, καθώς το ζητούσαν εδώ και 35 χρόνια. Τόσο οι κάτοικοι όσο και οι επισκέπτες έχουν πλέον τη βεβαιότητα ότι υπάρχει θαλάσσια αστική γραμμή, με την οποία μπορούν να εξυπηρετηθούν είτε για δουλειά είτε για βόλτα στις ανατολικές ακτές του Θερμαϊκού», υπογράμμισε ο κ. Τσαμασλής.

Ο ίδιος ανέφερε ακόμη ότι η επιτυχής λειτουργία του έργου διέψευσε όλους εκείνους που υποστήριζαν ότι δεν θα υπάρξει ανταπόκριση του κόσμου, καθώς και ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς επιδότηση. Αντίθετα, όπως είπε, η θαλάσσια αστική συγκοινωνία έγινε αναγκαία για τις μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων και των επισκεπτών.

 

Άδεια λειτουργίας – Έντονο ενδιαφέρον και από άλλες εταιρείες

 

Η ιδιαίτερα επιτυχημένη λειτουργία της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας προκάλεσε το ενδιαφέρον και άλλων εταιρειών, οι οποίες σκοπεύουν να διεκδικήσουν κάποιες από τις υφιστάμενες γραμμές ή και άλλες που πιθανόν να προκύψουν του χρόνου.

Το πράσινο φως για την πιλοτική λειτουργία του έργου άναψε τον περασμένο Ιανουάριο το υπουργείο Ναυτιλίας. Όπως προέβλεπε ο σχεδιασμός της αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης και του Οργανισμού Τουρισμού, από τις αρχές του καλοκαιριού δρομολογήθηκαν δοκιμαστικά τα δύο καραβάκια, ενώ ήταν ανοιχτό το ενδεχόμενο να δρομολογηθεί και τρίτο, μεταφέροντας καθημερινά επιβάτες και από την ενδιάμεση στάση στη μαρίνα της Καλαμαριάς.

Ωστόσο φέτος κρίθηκε σκόπιμο να μην προστεθεί τρίτο καραβάκι, αλλά αυτό να γίνει του χρόνου.
Η άδεια λειτουργίας γραμμής για την πιλοτική εφαρμογή συμφωνήθηκε να δοθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας στον πλοιοκτήτη Εμμανουήλ Κάιλα, χωρίς να του αφαιρεθεί το δικαίωμα να εξακολουθεί να εκτελεί δρομολόγια στις γραμμές στην περιοχή της Σαλαμίνας, όπου ήδη δραστηριοποιείται.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ιδιώτη-επενδυτή η θαλάσσια συγκοινωνίας, που αποτελούσε σήμα κατατεθέν για την πόλη της Θεσσαλονίκης τις δεκαετίες του ’50 και του ’60, θα λειτουργεί από Μάιο ή Ιούνιο έως Οκτώβριο με πλοιάρια (χωρητικότητας 150 και 180 επιβατών) που θα διανύουν τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Νέοι Επιβάτες σε περίπου 50 λεπτά.

 

Πηγή: Μακεδονία