Τέλη κυκλοφορίας: Τι θα αλλάξει το 2017 για τα αυτοκίνητα
Αγωνία επικρατεί σε εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για το τι τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν το 2017 κι ενώ ο Νοέμβριος πλησιάζει.
Σενάρια επί σεναρίων και σχέδια επί χάρτου έχουν δει το φως της δημοσιότητας επιτείνοντας τη σύγχυση γύρω από το θέμα. Μιλώντας στην κρατική τηλεόραση ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρ. Αλεξιάδης, έδωσε το περίγραμμα των αλλαγών που σκέφτεται η κυβέρνηση. ενώ πόσχεται ότι εφέτος τα τέλη κυκλοφορίας “θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά”. Όπως είπε “θα μεταφέρουμε βάρος, λογικό, από παλιά και φθηνά σε νεότερα και ακριβά αυτοκίνητα”. Ο κύριος Αλεξιάδης έκανε λόγο για μεγάλο κύμα κατάθεσης πινακίδων, το οποίο πέρυσι μειώθηκε με τις παρεμβάσεις που έγιναν και όπως είπε «θέλουμε να δώσουμε κίνητρα να πάρει πίσω ο κόσμος τα αυτοκίνητά του».
Σύμφωνα με στοιχεία του newsit, θα υπάρχουν οι πρώτες δυο κατηγορίες αυτοκινήτων. Τα νέα αυτοκίνητα, αυτά που αγοράστηκαν την τελευταία πενταετία και ειδικότερα αυτά που έχουν υψηλή εμπορική αξία θα επιβαρυνθούν κατά πολύ.
Η δεύτερη κατηγορία είναι τα αυτοκίνητα πριν το 2005, για τα αυτοκίνητα αυτά θα υπάρξουν φοροελαφρύνσεις, μικρές για εκείνα που είναι μετά το 2.000 και ακόμη μεγαλύτερες για όσα είναι πριν το 2.000. Ο υπουργός έδωσε το εξής παράδειγμα:
“Ακριβώς επειδή δεν είναι λογικό ένα αυτοκίνητο του 1995 που η αξία του είναι 500 ευρώ να έχει τέλη κυκλοφορίας 800 ή 1.000 ευρώ, αυτοί οι παραλογισμοί πρέπει να σταματήσουν διότι έχουμε ένα κύμα κατάθεσης πινακίδων. Θέλουμε να δώσουμε κίνητρα ώστε ο κόσμος να πάρει πίσω τις πινακίδες ή να μην κατατεθούν άλλες.”
Η τρίτη κατηγορία των αυτοκινήτων είναι αυτά πριν το 2.000 τα οποία θα έχουν μειώσεις τελών κυκλοφορίας ως και 40% (τουλάχιστον έτσι διαρρέεται από κάποιους).
Υπάρχει η τέταρτη κατηγορία, τα αυτοκίνητα από την 1η Ιανουαρίου του 2007 που ως τώρα είχαν τέλη με βάση τα κυβικά και που πλέον διαρρέεται ότι θα πληρώσουν με βάση τους ρύπους, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι από τους 1.000.000 ιδιοκτήτες θα βρεθούν να πληρώνουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας σε σχέση με πέρυσι.
Η πέμπτη κατηγορία είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με χαμηλούς ρύπους κάτω από τα 90 γραμμάρια. Όλα δείχνουν ότι το όριο των 90 γραμμαρίων θα μειωθεί ακόμη και στα 80 γραμμάρια και έτσι χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που ως τώρα δεν πλήρωναν ούτε ένα ευρώ θα πληρώσουν τέλη.
Η έκτη και τελευταία κατηγορία είναι οι ιδιοκτήτες των πετρελαιοκίνητων που θα δουν κατά πάσα πιθανότητα ένα “καπέλο” για (κατά τα άλλα) περιβαλλοντικούς λόγους στα τέλη κυκλοφορίας από δω και πέρα, το πόσο θα είναι αυτό το ποσό θα το μάθουμε μαζί με τα τέλη στα μέσα του Νοεμβρίου.
Εσοδα
Αναφορικά με την πορεία των εσόδων υποστήριξε ότι «πάνε πολύ καλά στο 9μηνο» επαναλαμβάνοντας την ρητορική ότι «η φορολογική πολιτική δεν είναι αυτή που θέλαμε αλλά είναι το αποτέλεσμα της συμφωνίας, μια πολιτική αναγκαιότητα». Παραδέχθηκε, δε, μιλώντας στην ΕΡΤ ότι «ξέρουμε πως η αύξηση στα καπνικά προϊόντα θα μας δημιουργήσει πρόβλημα λαθρεμπορίου». «Είμαστε όμως καταδικασμένοι να λύνουμε αυτά τα προβλήματα».
Για το νομοσχέδιο σχετικά με τη χρήση «πλαστικού» χρήματος αλλά για τις αδήλωτες καταθέσεις ο κ. Αλεξιάδης είπε ότι η διαπραγμάτευση δεν έχει οδηγήσει «σε ένα νομοσχέδιο που θα δίνει λύση».
Όσον αφορά, τέλος, το θέμα των πλειστηριασμών εμφανίστηκε κατηγορηματικός ότι στόχος είναι οι μεγαλοοφειλέτες προσθέτοντας ότι «η εντολή που υπάρχει στις φορολογικές υπηρεσίες είναι να μην γίνονται πλειστηριασμοί α΄ κατοικίας με συγκεκριμένους όρους». «Η εικόνα που έχουμε είναι ότι για χρέη προς την εφορία δεν έχουμε πλειστηριασμούς α΄κατοικίας. Εάν έχει γίνει αυτό παρακαλώ να επικοινωνήσει κάποιος με το ΥΠΟΙΚ για να διορθωθεί το ζήτημα» κατέληξε ο Τρύφων Αλεξιάδης.