Συμβουλές στους καταναλωτές για τις εκπτώσεις
Συμβουλές για τις εκπτώσεις που ξεκινούν στις 14 Ιουλίου δίνει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) υπογραμμίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι, δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών.
Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής.
Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των αγαθών και των υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Οι καταναλωτές πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος.
Οι καταναλωτές πρέπει να απαιτήσουν απόδειξη πληρωμής, για κάθε αγορά μας, να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους που αγοράζουν και να αποφεύγουν για τις αγορές τους το συνωστισμό και τις ώρες αιχμής, καθώς, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, “ανάμεσα στον πολύ κόσμο, υπάρχουν και μερικοί, που σκοπεύουν να ‘ελαφρύνουν’ το δικό μας πορτοφόλι”.