Süddeutsche Zeitung για τον ελληνικό τουρισμό: Ο καπουτσίνο δεν κοστίζει το ξεδιάντροπο ποσό των 4,90 ευρώ αλλά 2,90 ευρώ

Πρωτοσέλιδο θέμα γίνεται ο ελληνικός τουρισμός για την γερμανική εφημερίδα Süddeutsche Zeitung η οποία παρουσιάζει ένα εκτενές αφιέρωμα και επικεντρώνεται στη μείωση των τιμών.

 

Η εφημερίδα, όπως αναμεταδίδει η Deutsche Welle, αποδίδει, εν μέρει, τη ραγδαία αύξηση της τουριστικής κίνησης προς την Ελλάδα στην πτώση των τιμών που επέφερε η οικονομική κρίση. «Ο καπουτσίνο δεν κοστίζει πλέον το ξεδιάντροπο ποσό των 4,90 ευρώ (…) αλλά το ρεαλιστικό 2,90 ευρώ ενώ δωμάτιο σε ξενοδοχείο της Αθήνας μπορεί να βρει κανείς από 40 ευρώ».

 

Ο Α. Σαμαράς, όπως αναφέρει η εφημερίδα, έκανε λόγο για περισσότερους από 20 εκατομμύρια τουρίστες την τρέχουσα χρονιά, το οποίο «θα συνιστούσε νέο ρεκόρ για την εξαρτημένη από τον τουρισμό χώρα». Μόνον ο τουριστικός όμιλος Tui μετέφερε περισσότερους από 400.000 τουρίστες κατά τη διάρκεια της σεζόν, το οποίο αποτελεί ρεκόρ στην ιστορία του ομίλου. Τεράστια αύξηση καταγράφει την ίδια ώρα και η Thomas Cook.
Η εφημερίδα υπενθυμίζει ότι το 2012 ο ελληνικός τουρισμός πέρασε μια βαθιά κρίση καθώς λόγω της αβεβαιότητας για το μέλλον της χώρας και του δυσμενούς κλίματος, πολλοί τουρίστες είχαν γυρίσει την πλάτη τους στην Ελλάδα. Επιπλέον «παραδοσιακά η σχέση τιμής και ποιότητας δεν ήταν η καλύτερη στην Ελλάδα».

 

Το γεγονός ότι έρχονται και πάλι περισσότεροι τουρίστες οφείλεται και στο γεγονός ότι έγιναν πολλές βελτιώσεις, παρατηρεί η εκπρόσωπος της Thomas Cook Νίνα Κρέκε. Επιπλέον πολλοί ξενοδόχοι αξιοποίησαν τη χρονιά της κρίσης για να ανακαινίσουν τις εγκαταστάσεις τους αλλά και για να προσφέρουν πιο εξειδικευμένες τουριστικές υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα, τα λεγόμενα Adults-Only-Hotels( μόνον για ενήλικες).

 

Εν τω μεταξύ οι ξενοδόχοι προσπαθούν να ανταποκριθούν περισσότερο στις επιθυμίες των πελατών τους, προσφέροντας δημητριακά για πρωινό και φτιάχνοντας γυμναστήρια, «μολονότι δεν καταλαβαίνουν πραγματικά γιατί τα θέλουν οι Γερμανοί», επισημαίνει ο Πέτερ Στρουμπ, διευθύνων σύμβουλος του πρακτορείου Studiosus.

 

«Δεν υπήρχε ποτέ αμφιβολία για τις δυνατότητες της Ελλάδας», τονίζει προς την εφημερίδα η εκπρόσωπος της Tui Κάθριν Σπιχάλα. Στα νέα δεδομένα έπρεπε να προσαρμοστούν όμως όχι μόνον οι Έλληνες, αλλά και οι γερμανικοί τουριστικοί όμιλοι, όπως αναφέρει το δημοσίευμα. Έτσι προσφέρουν, για παράδειγμα, όλο και συχνότερα τις λεγόμενες open-jaw πτήσεις, τη δυνατότητα δηλαδή να πετάξει κανείς προς ένα συγκεκριμένο αεροδρόμιο, για παράδειγμα, τη Σαντορίνη, αλλά να επιστρέψει από άλλο, για παράδειγμα από το Ηράκλειο. Αυτό διευκολύνει όσους ταξιδιώτες επιθυμούν να επισκεφτούν περισσότερα νησιά.

 

Οι τιμές

 

Σημαντικό ρόλο παίζουν φυσικά οι τιμές, όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα. Στην Thomas Cook είναι κατά μέσο όρο μειωμένες κατά 3% σε σχέση με το 2013 ενώ την ίδια ώρα η ελληνική κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι σε σύγκριση με το 2009 οι τιμές στα ξενοδοχεία έχουν υποχωρήσει κατά 30%. «Απομένει να δει κανείς εάν αυτό θα παραμείνει έτσι καθώς οι Έλληνες εισήλθαν στο μεταξύ σε νέες αγορές, τελευταία ταξιδεύουν στο Αιγαίο Ινδοί και Κινέζοι. Ήδη σε ορισμένα νησιά ο ανταγωνισμός μεταξύ των τουριστικών ομίλων είναι σκληρότατος».