Συνεχίζουν τις αγορές οι Έλληνες εφοπλιστές

ΦΩΤΟ: EPA/STEPHEN MORRISON/ΑΡΧΕΙΟΥ

ΦΩΤΟ: EPA/STEPHEN MORRISON/ΑΡΧΕΙΟΥ

Οι Έλληνες εφοπλιστές με αυξημένη ρευστότητα αξιοποιούν τους πλειστηριασμούς πλοίων κυρίως από τους πιστωτές και αποκτούν πλοία νεότερα και σε πολύ συμφέρουσες τιμές. Τελευταίο παράδειγμα η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία Katsikis & Sigalas Ltd, που απέκτησε ένα σύγχρονο kamsarmax bulker μεταφορικής ικανότητας 81.000 dwt, το «Archimedes», το οποίο ναυπηγήθηκε το 2011. Επίσης και η ναυτιλιακή εταιρεία Lavinia του ομίλου Λασκαρίδη απέκτησε πρόσφατα σε πλειστηριασμό ένα πλοίο 92.500 dwt έναντι 9,8 εκατ. δολ.

Τον προηγούμενο Μάρτιο, η Sea Globe Management & Trading του Βασίλη Λαλιώτη απέκτησε σε πλειστηριασμό στη Νότιο Αφρική δύο σύγχρονα kamsasmax. Ναυλομεσίτες σημειώνουν ότι το ενδιαφέρον για kamsarmax αποτυπώνει και τις προσδοκίες των πλοιοκτητών για μία καλύτερη πορεία της ναυλαγοράς τα επόμενα χρόνια.

Όπως προαναφέρθηκε για το «Archimedes», το ενδιαφέρον ήταν ιδιαίτερα έντονο καθώς συμμετείχαν 12 ενδιαφερόμενοι, μεταξύ των οποίων Έλληνες και Τούρκοι όπως σημειώνει το Tradewinds. To «Archimedes», που ανήκε σε μία ναυτιλιακή εταιρεία Kimina Marine που ελέγχεται από τη ναυτιλιακή John Hadjipateras & Sons, το κατάσχεσε τον προηγούμενο Οκτώβριο η Royal Bank of Scotland (RBS) ισχυριζόμενη ότι δεν τηρούνταν οι όροι των δανείων, ισχυρισμό που απέρριψε η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία. Τελικά το απέκτησε η Katsikis & Sigalas Ltd, αντί 14,6 εκατ. δολ. Η τιμή θεωρείται υψηλότερη από την τρέχουσα αξία του πλοίου λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος για πλοία αυτού του τύπου. Σημειώνεται ότι η εταιρεία αποτιμήσεων VesselsValue.com εκτίμησε την αξία του στα 13,3 εκατ. δολ.

Η Lavinia του ομίλου Λασκαρίδη απέκτησε το μεταφορικής ικανότητας 92.500 dwt με το όνομα «Chitra Prem» (τώρα μετονομάσθηκε σε «Zeus») το οποίο ανήκε πριν στη ναυτιλιακή εταιρεία Mercator και ναυπηγήθηκε το 2010. Το πλοίο αποκτήθηκε αντί 9,8 εκατ. δολ. Πρόκειται για το πρώτο secondhand πλοίο που απέκτησε η Lavinia, η οποία ελέγχει έναν στόλο από 30 πλοία και η πλειοψηφία των οποίων είναι ξηρού χύδην φορτίου.

Η Sea Globe απέκτησε δύο kamsaramx, μεταφορικής ικανότητας 80.300 dwt το ένα για μία συνολική τιμή 20 εκατ. δολ.