Σε προϊόντα υγιεινής διατροφής στρέφονται οι Ελληνες
Ενδιαφέρον στην αγορά προϊόντων υγιεινής διατροφής δείχνουν όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές ενώ προτιμούν συσκευασίες που αναγράφουν τον τόπο προέλευσης του προϊόντος και είναι φιλικές προς το περιβάλλον. Το παραπάνω συμπέρασμα αποκαλύπτει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα από την Tetra Pak Hellas και τη Focus Bari για τις τάσεις στην αγορά τροφίμων και συσκευασίας.
Η έρευνα (που πραγματοποιήθηκε από τις 10 Δεκεμβρίου έως και τις 16 Δεκεμβρίου του 2014 με 300 on-line συνεντεύξεις σε άντρες και γυναίκες ηλικίας 25-55 ετών) δείχνει ότι 9 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι έχουν ενδιαφέρον για την αγορά προϊόντων υγιεινής διατροφής, ενώ μόλις το 7% δεν δείχνει κάποιο ενδιαφέρον.
Παράλληλα, είναι εμφανής η τάση στην αγορά προϊόντων που προέρχονται από μικρές τοπικές βιομηχανίες, καθώς θεωρούνται πιο υγιεινά / ποιοτικά. Επιπλέον, οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν συσκευασίες οι οποίες αναγράφουν τον τόπο προέλευσης του προϊόντος, είναι ανακυκλώσιμες και κατασκευάζονται με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 50% των Ελλήνων καταναλωτών παρακολουθούν από κοντά την αγορά προϊόντων υγιεινής διατροφής, το 43% παρακολουθούν από κάποια απόσταση, ενώ το 7% δε δείχνει κάποιο ενδιαφέρον. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα προϊόντα υγιεινής διατροφής φαίνεται να έχουν οι μητέρες.
Σχεδόν το 92% των Ελλήνων καταναλωτών αναγνωρίζει ότι η διατροφή επηρεάζει τη φυσική αλλά και την πνευματική κατάσταση του ατόμου. Παράλληλα, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στην αγορά προϊόντων με θρεπτικά συστατικά και προϊόντων που προέρχονται από μικρές τοπικές βιομηχανίες καθώς θεωρούνται πιο υγιεινά/ποιοτικά (70%). Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα προϊόντα υγιεινής διατροφής που παράγονται από μικρές τοπικές βιομηχανίες δεδομένου δείχνουν ότι έχουν οι μητέρες (76%.)
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, 9 στους 10 καταναλωτές συμφωνούν ότι είναι σημαντικό να αναγράφονται αναλυτικές πληροφορίες για τον τρόπο προέλευσης του προϊόντος πάνω στη συσκευασία. Σημαντικό να μπορεί να ανακυκλωθεί (56%) και να έχει κατασκευαστεί με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον (47%), δηλώνουν οι Έλληνες καταναλωτές.
Αναλύοντας τις διαφορετικές συμπεριφορές των δύο φύλων και ομάδων, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν πως οι γυναίκες φαίνεται να δίνουν μεγαλύτερη βάση στα χαρακτηριστικά της συσκευασίας που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος (93%) ενώ Έλληνες καταναλωτές που προέρχονται κυρίως από τις ηλικιακές ομάδες 45-55 ενδιαφέρονται περισσότερο να γνωρίζουν λεπτομέρειες προέλευσης του προϊόντος (96%).