Σε διπλασιασμό διακινούμενων επιβατών μέσω του αεροδρομίου “Μακεδονία” στοχεύει η Ryanair
Πάνω από τρία εκατομμύρια επιβάτες, διπλάσιοι σε σχέση με όσους προβλέπονται για φέτος, εκτιμάται ότι θα ταξιδεύουν ετησίως με τ΄αεροπλάνα της Ryanair, από και προς Θεσσαλονίκη, σε μια τριετία από σήμερα, αν ευοδωθεί ο σχεδιασμός του αερομεταφορέα χαμηλού κόστους. Στόχος της Ryanair είναι η αύξηση των διακινούμενων ατόμων, μέσω του αεροδρομίου “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης κατά 500.000 τον χρόνο, μέχρι το 2018.
Ο στόχος της εταιρίας συνολικά για την Ελλάδα στην τριετία, είναι τα 10 εκατ. επιβάτες (από 5 εκατ.) και αν επιτευχθεί υπολογίζεται ότι θα αποφέρει στη χώρα πρόσθετα έσοδα 3 δισ. ευρώ από τον τουρισμό, όπως υποστήριξε σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη ο διευθυντής εμπορικού υμήματος τής Ryanair, Ντέιβιντ Ο’ Μπράιεν.
Το αεροδρόμιο “Μακεδονία”, για το οποίο η εταιρεία προγραμματίζει 17 δρομολόγια φέτος το καλοκαίρι και 105 εβδομαδιαίες πτήσεις, έχει “τεράστια περιθώρια ανάπτυξης” πρόσθεσε.
“Η Θεσσαλονίκη έχει πληθυσμό περίπου 1 εκατ. και μέσω του αεροδρομίου της διακινούνται ετησίως 5,2 εκατ. επιβάτες (σ.σ. από όλες τις εταιρείες). Το αεροδρόμιο του Δουβλίνου, με ίδιο πληθυσμό, διακινεί 21,5 εκατ. άτομα. Όταν βλέπεις αυτά τα νούμερα καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πηγαίνει σωστά. Αυτό είναι πολύ αρνητικό για την Ελλάδα που θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη ανάπτυξη και απασχόληση χάρη στον τουρισμό, δεδομένου ότι για κάθε 1.000 τουρίστες έχει υπολογιστεί ότι δημιουργείται μία θέση εργασίας σε αεροδρόμιο”, είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ.Ο’ Μπράιεν “έδειξε” -μεταξύ άλλων- ώς πρόβλημα για τα ελληνικά αεροδρόμια το υψηλό κόστος πρόσβασης σε αυτά (τέλη αεροδρομίου), θέμα το οποίο όπως είπε, έθεσε σήμερα και στον υπουργό Οικονομίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη και την αναπληρώτρια υπουργό Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά.
«Στην Αθήνα ιδίως, το κόστος είναι 36 ευρώ ανά επιβάτη. Η Θεσσαλονίκη δεν είναι τόσο ακριβή αλλά βρίσκεται (γεωγραφικά) πολύ μακριά από την υπόλοιπη Ευρώπη», πρόσθεσε ο κ. Ο’ Μπράιεν, ο οποίος χαρακτήρισε τους υπουργούς της νέας κυβέρνησης ώς “πολύ πραγματιστές”.
Να επαναπροκηρυχθεί με νέους όρους ο διαγωνισμός για τα αεροδρόμια
Αναφερόμενος στο θέμα του διαγωνισμού για τα 14 περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια (σ.σ. στον οποίο έχει ανακηρυχθεί ώς προτιμητέος επενδυτής κοινοπραξία υπό τη Fraport, έναντι τιμήματος περίπου 1,5 δισ. ευρώ), ο κ.Μπράιεν σημείωσε: “νομίζω ότι πρέπει να γίνει νέος διαγωνισμός με νέους όρους”.
Πρόσθεσε ότι αντί για το τίμημα, ο διαγωνισμός πρέπει να συνδεθεί με στόχους διακίνησης επιβατών. “Τα αεροδρόμια πρέπει να δοθούν σε όποιον εγγυηθεί τους περισσότερους επιβάτες” σημείωσε, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα χρειάζεται περισσότερα από 1,5 δισ. ευρώ.
Πρόσθεσε ακόμα, ότι “το μόνο χειρότερο από ένα δημόσιο μονοπώλιο είναι ένα ιδιωτικό”, υποστηρίζοντας ότι ένα μονοπώλιο θα ενδιαφερθεί μόνο για την κίνηση των θερινών μηνών, “ενώ η Ελλάδα χρειάζεται 12μηνο τουρισμό”.
Ο κ.Ο’ Μπράιεν ανακοίνωσε και τη νέα προωθητική καμπάνια της εταιρείας, η οποία προφέρει έκπτωση 30% στα εισιτήρια που θα κλειστούν μέχρι τα μεσάνυχτα της 17ης Φεβρουαρίου, από Θεσσαλονίκη προς πέντε προορισμούς, για ταξίδια, στο διάστημα Μαρτίου – Απριλίου. Μπαίνοντας στο website της εταιρείας, το ΑΠΕ-ΜΠΕ εντόπισε εισιτήριο συνολικού κόστους …6,99 ευρώ, για ταξίδι απλής μετάβασης από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, στις 3 Μαρτίου.