Σε 2,1 εκατομμύρια Audi το λογισμικό της Volkswagen

audi1

Σε 2,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα Audi ανά τον κόσμο είχε εγκατασταθεί το λογισμικό που επέτρεπε τη χειραγώγηση των μετρήσεων για τις εκπομπές ρύπων, όπως ανακοινώθηκε επισήμως.

Εκπρόσωπος της ανέφερε συγκεκριμένα ότι το λογισμικό είχε εγκατασταθεί σε περίπου 1,42 εκατομμύρια οχήματα της Audi με τους λεγόμενους κινητήρες EU5 στη δυτική Ευρώπη, 577.000 εκ των οποίων στη Γερμανία. Η υπόθεση αφορά περίπου 13.000 στις ΗΠΑ.

Η ανακοίνωση αφορά τις σειρές μοντέλων A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 και Q5, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο.

H Volkswagen έχει ανακοινώσει από την περασμένη εβδομάδα ότι περίπου 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα του ομίλου της έχουν επηρεαστεί από το σκάνδαλο.

Ο όμιλος της VW περιλαμβάνει 12 εμπορικές ονομασίες από επτά ευρωπαϊκές χώρες: Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen Commercial Vehicles, Scania και MAN.

Αναμένουν ενημέρωση στην Αθήνα

Καμία νομική διεκδίκηση δεν έχει εγερθεί από πελάτη της Volkswagen στην Ελλάδα, με αφορμή τον σάλο που έχει δημιουργηθεί, εξαιτίας της υπόθεσης των παραποιημένων στοιχείων εκπομπών ρύπων σε αυτοκίνητα του ομίλου στιςΗΠΑ. Ούτε οι κρατικές υπηρεσίες (αρμόδια υπουργεία, αστυνομικές-δικαστικές αρχές κλπ) έχουν προχωρήσει σε κάποια ενέργεια, μέχρι στιγμής. Αυτό προέκυψε από δηλώσεις που έκανε νωρίτερα ο Γενικός Διευθυντής της Kosmocar, Στίβεν Σίρτης, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής παρουσίασης.

«Το θέμα ασφαλώς είναι τεράστιο», ανέφερε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε, ωστόσο,  πως η Διοίκηση της εισαγωγικής εταιρείας των VW-Audi στη χώρα μας, αναμένει ενημέρωση από το εργοστάσιο, για το ποια και πόσα προϊόντα, τα οποία κυκλοφορούν στους δρόμους, με κινητήρες TDi, συναρτώνται με το «θέμα» των ημερών.

Έχουν ζητηθεί λεπτομερείς αναφορές σε τεχνικό επίπεδο, δεδομένου ότι το παράτυπο λογισμικό είχε τοποθετηθεί σε μοντέλα με κινητήρες ντίζελ, όχι μόνο 2 λίτρων, αλλά, και άλλου κυβισμού. Πάντως, δεν υπάρχει πρόβλημα με τα νέα προϊόντα που διαθέτουν κινητήρες προδιαγραφών Euro 6, κατά τα λεγόμενα του κ. Σίρτη. Οι εγχώριες πωλήσεις του ομίλου, την ίδια ώρα, δεν έχουν επηρεασθεί, αν και το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε μόλις προ ημερών.

Το ανώτατο στέλεχος της Kosmocar έκανε γνωστό, ακόμη, ότι έχουν δοθεί οδηγίες στο Δίκτυο, πανελλαδικά, να κρατούν ενήμερους τους κατόχους αυτοκινήτων με σήματα του γερμανικού  γκρουπ, οι οποίοι δικαίως ανησυχούν και ρωτούν για όλες τις εξελίξεις. Τέλος, υπογράμμισε ότι κάθε μάρκα του Ομίλου VW (δηλαδή, πέραν των VW-Audi, η Skoda και η Seat), που, χρησιμοποιεί κινητήρες TDi,  αντιμετωπίζει και επικοινωνεί ξεχωριστά το όλο θέμα μέσω των σχετικών αντιπροσώπων.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Ναυτεμπορική