Πώς ένας Κρητικός χόρεψε πεντοζάλη τράπεζα και εισπρακτικές
Κρητικός χόρεψε στο… ταψί μια τράπεζα και εισπρακτικές εταιρίες που για μια μικροοφειλή θέλησαν να του τσακίσουν τα νεύρα, όπως κάνουν πάντα.
Ολα ξεκίνησαν πριν από δύο χρόνια, όταν ο καταναλωτής είχε ακόμη οκτώ δόσεις μέχρι να εξοφλήσει το καταναλωτικό του δάνειο που του είχε χορηγηθεί με την υποχρέωση επί 48 μήνες να καταβάλει το ποσό των 218,03 ευρώ μηνιαίως. Πριν τη λήξη των τελευταίων οκτώ δόσεων, ζήτησε από την τράπεζα διακανονισμό μείωσης της καταβολής των δόσεων, όμως δεδομένου ότι η οφειλή ήταν μικρή η απάντηση ήταν αρνητική.
Ετσι κατόπιν παραίνεσης από στελέχη της Τράπεζας αποφάσισε να καταβάλει όσα περισσότερα χρήματα μπορούσε, όπως και έπραξε, φροντίζοντας να μην οφείλει περισσότερο από τρεις δόσεις
Ο δανειολήπτης διαπίστωσε ότι κάθε τρεις και λίγο η τράπεζα και οι εισπρακτικές εταιρίες τον ενοχλούσαν και μάλιστα με αγενή τρόπο για ένα καταναλωτικό δάνειο που είχε λάβει.
Με συνεχή, ενοχλητικά τηλεφωνήματα, σχεδόν επί καθημερινής βάσης, που κατέληγαν μέχρι και σε εξύβριση του καταναλωτή, τον απειλούσαν, όπως υποστήριζε, να τακτοποιήσει τις οφειλές του.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε διάστημα επτά μηνών ο καταναλωτής είχε δεχθεί 65 κλήσεις για ποσά από 60 – 80 ευρώ που όφειλε στην τράπεζα.
Κανείς δεν γνωρίζει πώς θα αντιδρούσε άλλος αν ήταν στη θέση του Κρητικού δανειολήπτη, αλλά ο ίδιος όχι μόνο διατήρησε την ψυχραιμία του, αλλά αποφάσισε να αντιστρέψει την εκνευριστική σε βάρος του κατάσταση και να κάνει τις εισπρακτικές εταιρίες και την τράπεζα να…παραμιλούν και να φτάνουν στο σημείο να παρακαλάνε το υπουργείο Οικονομικών να παρέμβει για να συνετίσει τον δανειολοήπτη!
Ο δανειολήπτης σε απάντηση προς τις τηλεφωνικές ενοχλήσεις των εισπρακτικών εταιριών έγινε ακραίος καταθέτης. Ετσι, αποφάσισε να αποπληρώνει τις τελευταίες τέσσερις δόσεις στην τράπεζα, καταθέτοντας σχεδόν καθημερινά μικροποσά από δύο έως και δέκα ευρώ!
Από τότε ο καταναλωτής πραγματοποίησε περισσότερες από 900 ακραίες – άσκοπες συναλλαγές για την αποπληρωμή των τελευταίων τριών δόσεων του δανείου, παρότι, όπως καταγγέλλει, η εισπρακτική εταιρεία και η τράπεζα τον απειλούσαν για μέτρα αναγκαστικής είσπραξης (κατάσχεση), πληρώνοντας το ποσό των 7,93 ευρώ ως τόκους υπερημερίας.
Και ενώ το δάνειο φτάνει προς το τέλος του, τον Αύγουστο του 2012 ο καταναλωτής αποφασίζει να αφήσει οφειλή 100 ευρώ!
Ο δανειολήπτης συνεχίζει να παίζει τη λύρα στον ίδιο ρυθμό και τον Δεκέμβριο του 2012 δέχεται κλήση από στέλεχος της τράπεζας με διάθεση συζήτησης για την οφειλή (των 100 ευρώ), αφήνοντας, ωστόσο, έξω από τη συζήτηση τις μεθόδους της εισπρακτικής εταιρείας.
Εναν μήνα μετά, τον Ιανουάριο του 2013 και αφού το δάνειο έχει λήξει πριν έξι μήνες, η Τράπεζα του απαντά ότι οι κλήσεις αποσκοπούσαν στην πρόληψη εφαρμογής μέτρων αναγκαστικής είσπραξης!
Τον Φεβρουάριο του 2013 ο καταναλωτής πραγματοποιεί την οριστική εξόφληση του δανείου συνεχίζοντας, ωστόσο, να ενεργεί ακραίες συναλλαγές π.χ. πληκτρολογεί ότι θα καταθέσει 6 ευρώ, αλλά στον φάκελο τοποθετεί 5 ευρώ με αποτέλεσμα η τράπεζα να επιβαρύνεται με επιπλέον συναλλαγές (αντιλογισμός και διόρθωση) και την αποστολή ενημερωτικής επιστολής ότι πραγματοποιήθηκε η διόρθωση.
Μέχρι η τράπεζα να ακυρώσει την κάρτα του καταναλωτή, ο ίδιος είχε λάβει περισσότερες από 250 επιστολές!
Μόνο μέχρι τον Μάρτιο του 2013 ο καταναλωτής είχε πραγματοποιήσει 350 συναλλαγές δύο πέντε ή και δέκα ευρώ και προσήλθε στην Τράπεζα για την παραλαβή βεβαιώσεων εξόφλησης του δανείου.
Εξάντλησε τους φακέλους καταθέσεων στα ΑΤΜ!
Ο δανειολήπτης συνεχίζει τις ακραίες καταθέσεις, αυτή τη φορά, πληκτρολογώντας π.χ. ότι θα καταθέσει πέντε ευρώ, αλλά τοποθετώντας κενό φάκελο στο ATM.
Ετσι από το απόγευμα της Παρασκευής 5 Ιουλίου μέχρι το πρωί της Κυριακής 7 Ιουλίου 2013 πραγματοποιεί περισσότερες από 200 συναλλαγές με αποτέλεσμα να εξαντληθούν οι φάκελοι καταθέσεων και από τα τέσσερα ATM που διαθέτει η τράπεζα στα Χανιά.
Την επόμενη εργάσιμη ημέρα η τράπεζα του ακυρώνει την κάρτα χωρίς ειδοποίηση, μη αντέχοντας άλλο αυτή την κατάσταση.
Οι ακραίες συναλλαγές του καταναλωτή όμως καλά κρατούν… Δύο μήνες μετά, τον Σεπτέμβριο του 2013, ο καταναλωτής ξεκινά να πληρώνει – εξοφλεί σε μικρές δόσεις (5 – 10 ευρώ) μέσω της συγκεκριμένης τράπεζας και σε καθημερινή βάση της εισφορές του προς το υπουργείο Οικονομικών.
Εναν μήνα αργότερα ο Κρητικός λαμβάνει e-mail από το Υπουργείο Οικονομικών -που διαθέτει μηχανισμό ελέγχου των ακραίων πληρωμών- στο οποίο του γίνεται γνωστό πως μπορεί να ρυθμίσει τις οφειλές του.
Τμήμα Ειδήσεων Radio1d.gr