Πινακίδες βαδίσματος στην Θεσσαλονίκη

4.135 μέτρα, βάδισμα 50 λεπτά, θερμίδες 215. Πληροφορίες που απευθύνονται αποκλειστικά σε… πεζούς, όπως πόση ώρα βαδίσματος απαιτείται για κάποια κατεύθυνση και πόσες θερμίδες θα καταναλωθούν, τοποθετούνται αυτές τις μέρες σε 100 σημεία στην πόλη.

 

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της αντιδημαρχίας Ποιότητας Ζωής του δήμου θεσσαλονίκης, που στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας προωθεί με κάθε τρόπο τη μετακίνηση χωρίς IX.

Ηδη οι πινακίδες αυτές τοποθετήθηκαν σε κάποια σημεία στην πόλη, ενώ εντός του Ιουλίου η τοποθέτηση όλων θα έχει ολοκληρωθεί. Εκτός από την απόσταση βαδίσματος και τις θερμίδες που θα καταναλωθούν, στις πινακίδες αυτές αναγράφεται ο χρόνος μετακίνησης με ποδήλατο και άλλα συμπληρωματικά στοιχεία.

Οπως επισήμανε ο αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής του δήμου θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, που ανακοίνωσε την πρωτοβουλία και μέσω Facebook, η πρωτοβουλία ανήκει στη διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας, η οποία προχώρησε σε σχετική μελέτη. Το έργο συμπεριλαμβάνεται στο Τεχνικό Πρόγραμμα και στον προϋπολογισμό του δήμου θεσσαλονίκης για το 2013 με 55.000 ευρώ. Συγχρηματοδοτείται κατά 70% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης στο πλαίσιο της πράξης «Εξοικονόμηση ενέργειας θεσσαλονίκης» και κατά 30% από το δήμο θεσσαλονίκης.

 

Στόχος Περιορισμός στη χρήση των IX

 

Στόχος του δήμου Θεσσαλονίκης είναι η πεζή μετακίνηση και η χρήση οικολογικών μέσων μεταφοράς, όπως το ποδήλατο, να κερδίζουν έδαφος μέρα με τη μέρα, ώστε σταδιακά να περιορίζεται η χρήση των Ι.Χ. ιδιαίτερα στο πολύπαθο κέντρο της πόλης.

Εξάλλου σύμφωνα με το επιστημονικό προσωπικό της διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας η πεζή μετακίνηση μπορεί να λειτουργήσει “ως κρίκος αλυσίδας συνδυασμένων μεταφορών με όλα τα άλλα μεταφορικά μέσα (μέσα μαζικής μεταφοράς, ταξί, Ι.Χ, δίκυκλα)”.

“Στο πλαίσιο της προώθησης της βιώσιμης κινητικότητας με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων μιας μεγαλούπολης, όπως είναι και η Θεσσαλονίκη, πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η ενίσχυση όλων των μορφών ήπιας μετακίνησης, όπως είναι η πεζή μετακίνηση, το ποδήλατο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Στη Θεσσαλονίκη σήμερα γίνεται μία μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια για την ενίσχυση αυτών των μορφών μετακίνησης μέσα από ένα πλέγμα δράσεων, που συνδυάζει πεζοδρομήσεις, διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, επέκταση του δικτύου των ποδηλατοδρόμων και των λεωφορειολωρίδων“, τονίζεται σε σχετική εισήγηση της διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας.

 

Ένα προς ένα τα 100 σημεία όπου τοποθετούνται οι ειδικές πινακίδες

 

1. Βασιλίσσης Όλγας με Ψελλού

2. Βούλγαρη και Κηφισίας

3. Βούλγαρη με λεωφόρο Κωνσταντίνου Καραμανλή

4. Παπαναστασίου με Βούλγαρη

5. Γιάννη Αγγέλου

6. Νικολάου Πλαστήρα (εφορία)

7. Αλεξάνδρου Παπαναστασίου – πλατεία Σταμάτη Καραμανλή

8. Λεωφόρος Κωνσταντίνου Καραμανλή με 25ης Μαρτίου και Γρυπάρη

9. 25ης Μαρτίου με Δελφών

10. Βασιλίσσης Όλγας με 25ης Μαρτίου

11. Μαρίας Κόλλας με 25ης Μαρτίου

12. Γεωργίου Παπανδρέου και Θεμιστοκλή Σοφούλη

13. Ποσειδώνιο

14. Μαρίας Κόλλας, στο ύψος των πάρκων της νέας παραλίας

15. Νέα παραλία, στο ύψος της Πέτρου Συνδίκα

16. Νέα παραλία, στο ύψος του ιστιοπλοϊκού ομίλου

17. ΒασιλίσσηςΌλγας με Μάρκου Μπότσαρη

18. Δελφών με Ορέστου

19. Βασιλίσσης Όλγας με Παρασκευοπούλου

20. Λεωφόρος Μεγάλου Αλεξάνδρου, στο ύψος του ιερού ναού των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου

21. Πλατεία Καούδη

22. Λεωφόρος Κωνσταντίνου Καραμανλή, στο ύψος της Μάρκου Μπότσαρη

23. Ιπποκράτειο Νοσοκομείο

24. Παπάφη με Στρατηγού Γενναδίου και Διστόμου

25. Απόλλωνος, Αρτάκης και Αμφιπόλεως

26. Μάρκου Μπότσαρη και Αρτάκης

27. Παπαναστασίου με Μάρκου Μπότσαρη

28. Μικράς Ασίας με Κλεάνθους

29. Λαμπράκη με Κλεάνθους

30. Γρηγορίου Λαμπράκη με Επιδαύρου

31. Γρηγορίου Λαμπράκη με Περραιβού

32. Γρηγορίου Λαμπράκη με Αμμουλιανής

33. Βενιζέλου με Ελευθερίας, στην Τριανδρία

34. Ιερός Ναός Αγίου Σπυρίδωνα, στην Τριανδρία

35. Θέατρο Γης

36. Αγίου Δημητρίου με Κατσιμίδη

37. Λαμπράκη με Δοϊράνης

38. Λεωφόρος Κωνσταντίνου Καραμανλή με Κατσιμίδη

39. Κωνσταντινουπόλεως με Κατσιμίδη

40. Δελφών, Κωνσταντινουπόλεως και λεωφόρος Στρατού

41. Ξενοδοχείο “Μακεδονία Παλάς”

42. Πάρκο Ανθοκομικής – Πεδίο του Άρεως

43. Βασιλέως Γεωργίου, στο ύψος του νέου δημαρχείου

44. Πάρκο Ξαρχάκου – Σιντριβάνι

45. Πλατεία ΧΑΝΘ – Νικολάου Γερμανού

46. Λευκός Πύργος

47. Αγγελάκη, στο ύψος της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης

48. Αγγελάκη, στο κτίριο του αρχιτεκτονικού

49. Εθνικής Αμύνης, στο ύψος της δημοτικής βιβλιοθήκης

50. Εθνικής Αμύνης, απέναντι από το κτίριο της Φιλοσοφικής σχολής

51. Εγνατία, στα πανεπιστήμια

52. Γ Σεπτεμβρίου και Στίλπωνος Κυριακίδη

53. Βιζυηνού, στις Σαράντα Εκκλησιές

54. Βιζυηνού με Μεσολογγίτη

55. Θέατρο Δάσους

56. Κήποι του Πασά – Ελένης Ζωγράφου

57. Τσιμισκή με Παύλου Μελά

58. Μητροπόλεως με Βογατσικού

59. Μακένζι Κινγκ με Παύλου Μελά

60. Αγίας Σοφίας με Ερμού

61. Καμάρα

62. Ροτόντα

63. Είσοδος λιμανιού

64. Μητροπόλεως και Βενιζέλου

65. Μητροπόλεως, στο ύψος της πλατείας Αριστοτέλους

66. Αριστοτέλους με Ερμού

67. Πλατεία Αρχαίας Αγοράς – Άγαλμα Βενιζέλου

68. Βενιζέλου με Ερμού

69. Αγίας Σοφίας με Φιλίππου

70. Αγίου Δημητρίου με Φιλήμονος Δραγούμη

71. Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου

72. Ολυμπιάδος με Αμφιλοχίας

73. Ολυμπιάδος με Αγίας Σοφίας

74. Πύργος Τριγωνίου

75. Επταπύργιο

76. Πλατεία Τερψιθέας

77. Ακροπόλεως – ΙΚΑ

78. Κασσάνδρου με Φιλώτα

79. Κλαυδιανού και Προνοίας

80. Λαγκαδά με Δεμερτζή

81. Λαγκαδά (επάνω από την πλατεία Δημοκρατίας)

82. Πλατεία Δημοκρατίας (Εγνατία με Καραολή και Δημητρίου)

83. Αντιγονιδών με Εγνατία

84. Δωδεκανήσου με Φράγκων

85. Δωδεκανήσου με Πολυτεχνείου

86. Σαλαμίνος – Λαδάδικα

87. 26ης Οκτωβρίου, στο ύψος των δικαστηρίων

88. Μοναστηρίου, στο κτίριο της καταργηθείσας δημοτικής αστυνομίας

89. Γιαννιτσών με Πατριάρχη Κυρίλλου

90. Μοναστηρίου με Μιχαήλ Καλού

91. Λαγκαδά με Δραγουμάνου

92. Αγίων Πάντων με Κολωνιάρη

93. Μαργαροπούλου, στο ύψος της διεύθυνσης Τροχαίας

94. Κωλέττη με Γιαννιτσών

95. 26ης Οκτωβρίου με Κεφαλληνίας

96. 26ης Οκτωβρίου με Παλαιού Σταθμού

97. Γ’ Σεπτεμβρίου με Εγνατία

98. Ιασωνίδου με Φιλίππου

99. Βίλκα

100. Λεωφόρος Νίκης με Αγίας Σοφίας

 

 

Δείτε επίσης:

Αντί για μετρό, πινακίδες για τους πεζούς