Πάρος: Η πρώτη πτήση στο νέο αεροδρόμιο και ο «τελευταίος χορός» στο παλαιό

paros-aerodromio

Η πρώτη επίσημη πτήση στο νεότευκτο αεροδρόμιο της Πάρου, πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί, με 78θέσιο αεροσκάφος Dash 8 Q400 της εταιρείας Olympic Air. Στο αεροσκάφος επέβαινε και ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, ενώ σημειώνεται πως η εταιρεία συνεισέφερε στην κατασκευή του αεροδρομίου.
Η έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου, αποτελεί την αφετηρία μιας νέας εποχής για την Πάρο, την Αντίπαρο και ευρύτερα για τις Κυκλάδες, καθώς πρόκειται για ένα σημαντικότατο έργο υποδομής, που συνδέεται με την τουριστική και την εν γένει ανάπτυξη της νησιωτικής περιοχής.

«Μια καινούργια αισιόδοξη ημέρα ξημέρωσε για την Πάρο και την Αντίπαρο και αυτό επετεύχθη με την συνεργασία του Δημοσίου, της Αυτοδιοίκησης του παριανού λαού, του ιδιωτικού τομέα και της Οlympic Air, που κάλυψε το κόστος των τελευταίων εργασιών» δήλωσε ο περιφερειάρχης, αναδεικνύοντας την ουσιαστική συμβολή των κατοίκων του νησιού στην κατασκευή του νέου αεροδρομίου, μέσω της σύστασης αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας για την συγκέντρωση των χρημάτων που απαιτούνταν.

Μέσω της μη κερδοσκοπικής, αυτής, εταιρείας, η Olympic Air συνεισέφερε το ποσό του 1,8 εκατ. ευρώ για τις εργασίες κατασκευής της πρώτης φάσης του αεροσταθμού επιβατών, όσο και της υποδομής του νέου αερολιμένα.

Το νέο αεροδρόμιο δίνει την δυνατότητα προσγείωσης – απογείωσης σε μεγαλύτερα αεροσκάφη, γεγονός που αυξάνει τις διαθέσιμες θέσεις επιβατών, ιδίως κατά την θερινή περίοδο.

Ο αεροσταθμός έκτασης 750 τ.μ. έχει προοπτική επέκτασης στα 5.000 τ.μ., συμπεριλαμβανομένου συνεδριακού και εκθεσιακού κέντρου. Το νέο αεροδρόμιο της Πάρου έχει δυνατότητα απευθείας σύνδεσης με όλα τα αεροδρόμια της χώρας, αρχής γενομένης με το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, με δύο πτήσεις εβδομαδιαίως, από τις 4 Αυγούστου.

Η αναπτυξιακή προοπτική που υπόσχεται το νέο αεροδρόμιο είναι προφανής, αφού σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η αναβάθμιση της προσβασιμότητας θα αυξήσει την επιβατική κίνηση κατά 150.000 επιβάτες.

Το έργο ξεκίνησε το 2012, ενώ μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης και της κατασκευής του νέου διαδρόμου από το Δημόσιο, στις αρχές του 2015, σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε η Olympic Air, η οποία, εκτός από την συμβολή της στην κατασκευή των κτιριακών και Η/Μ εγκαταστάσεων, ανέλαβε και την συνολική επίβλεψη της προόδου του έργου, με αποτέλεσμα την επιτάχυνση της αποπεράτωσης των εργασιών και της λειτουργίας του αεροδρομίου.