Πανελλήνιες 2020: Τα «SOS» για τη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία -Τι χρειάζεται προσοχή
Την προσεχή Δευτέρα, 15 Ιουνίου, ξεκινά η δοκιμασία των Πανελλήνιων 2020 για χιλιάδες υποψηφίους.
Ο μαθηματικός – σύμβουλος σταδιοδρομίας Στράτος Στρατηγάκης έδωσε τις εκτιμήσεις του στο iefimerida.gr για κάθε επιστημονικό πεδίο, υποστηρίζοντας ότι σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι των Πανελληνιών 2020 θα περάσουν σε κάποια σχολή.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα των Πανελλήνιων 2020, το πρώτο μάθημα στο οποίο θα εξεταστούν οι υποψήφιοι είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, με τους μετεωρολόγους να προβλέπουν ότι ο καιρός θα είναι ζεστός τη Δευτέρα.
Για το πρώτο μάθημα στο οποίο θα εξεταστούν στις Πανελλήνιες 2020 οι υποψήφιοι, μίλησε στην εφημερίδα «Τα Νέα», ο εκπαιδευτικός αναλυτής και διευθυντής των φροντιστηρίων «Ομόκεντρο», Αντώνης Φλωρόπουλος. Ο κ. Φλωρόπουλος τόνισε ότι «η επιτυχία στο πρώτο μάθημα θα τονώσει πολύ το ηθικό των παιδιών και θα τα βοηθήσει πολύ ψυχολογικά να συνεχίσουν δυναμικά και στα υπόλοιπα μαθήματα.».
Πανελλήνιες 2020: Οδηγίες για τη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Τι όμως πρέπει να προσέξουν στην «πρεμιέρα» οι υποψήφιων των Πανελλήνιων 2020;
«Το χρονικό διάστημα που απομένει μέχρι την έναρξη των Πανελλαδικών εξετάσεων οι υποψήφιοι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μειώσουν το διάβασμά τους. Κάθε μέρα διαβάσματος και επαναλήψεων βοηθά στην καλύτερη αφομοίωση/εμπέδωση της ύλης» είπε ο Αντώνης Φλωρόπουλος στα «Νέα». Οπως εξήγησε, προκείμενου να μη φαίνεται «βουνό» το διάβασμα της θεωρίας και της θεματολογίας είναι πολύ βοηθητικό οι υποψήφιοι να εστιάσουν στα εξής:
Πρώτον, είναι σημαντικό να διαβάσουν καλά τη θεωρία. Η θεωρία των ασκήσεων αλλά και η θεωρία της λογοτεχνίας είναι βασικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη εύστοχων απαντήσεων στα ερωτήματα «Β» και «Γ» που μπορούν να εξασφαλίσουν αρκετά «εύκολα» μόρια στους μαθητές.
Δεύτερον, παράλληλα με τη μελέτη της θεωρίας, οι υποψήφιοι θα ωφεληθούν από τη μελέτη της θεματολογίας. Αυτό που προτείνουμε είναι να δοθεί έμφαση στους «ορισμούς» των εννοιών με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν μεγάλα χρονικά περιθώρια για αναλυτική μελέτη των θεμάτων. Η μελέτη, η κατανόηση, ο συσχετισμός και η ομαδοποίηση των εννοιών θα βοηθούσουν τα παιδιά να αποκτήσουν εποπτεία της θεματολογίας. Για παράδειγμα, η μελέτη του θέματος «ψυχαγωγία» σε συνδυασμό με τις ενότητες «ποιότητα ζωής», «αθλητισμός», «τέχνη», θα συμβάλει ώστε να γίνουν αντιληπτέ ςοι μεταξύ τους σχέσεις και να μπορούμε να αναπτύξουμε τα συναφή θέματα.
Τέλος, οι υποψήφιοι πρέπει να μελετήσουν, πέρα από τις σημειώσεις και τα βιβλία τους, τα διαγωνίσματα και τις ασκήσεις που έχουν κάνει στο παρελθόν. Μέσα από το ξεφύλλισμά τους τα παιδιά θα ανακαλέσουν στη μνήμη τους ασκήσεις, θέματα και είδη κειμένων που έκαναν στη διάρκεια της χρονιάς, πράγμα που ωφελεί σημαντικά την επανάληψή τους. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι θα έχουν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν τα λάθη και να επισημάνουν τις αστοχίες τους, ώστε να τις αποφύγουν την ημέρα της εξέτασης.
Πηγή: iefimerida.gr