«Όχι» των δημάρχων στην πώληση του ΟΛΘ

Δυναμική παρέμβαση στο επίμαχο θέμα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έκαναν χθες οι δήμαρχοι της Κεντρικής Μακεδονίας, σε μια προσπάθεια να φρενάρουν την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΘ ΑΕ, που επιχειρεί το ΤΑΙΠΕΔ.

 

Οι αιρετοί τάχθηκαν ομόφωνα κατά της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού, υποστηρίζοντας ότι το λιμάνι χρειάζεται ένα νέο μοντέλο για την ανάπτυξη και την αναβάθμιση του και όχι να ξεπουληθεί σε ιδιώτη, που θα επιτρέψει τη δημιουργία ενός ισχυρού μονοπωλίου.

Παρότι η τοπική αυτοδιοίκηση καθυστέρησε να αναλάβει πρωτοβουλία, καθώς ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται στη δεύτερη φάση του, οι αιρετοί αποφάσισαν να κινητοποιηθούν δυναμικά, ασκώντας πιέσεις στην πολιτική και πολιτειακή ηγεσία της χώρας. Ανάλογα είχαν κινηθεί και στην περίπτωση της ΕΥΑΘ, για την οποία η τοπική αυτοδιοίκηση σε συνεργασία με φορείς και συλλογικότητες διενήργησε δημοψήφισμα, που είχε ως αποτέλεσμα να παγώσει η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης του νερού της πόλης.

Κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασής του, το δ.σ. της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) Κεντρικής Μακεδονίας αποφάσισε ομόφωνα ότι αντιτίθεται στην επιχειρούμενη πώληση του λιμανιού (βλ. σχετικό ρεπορτάζ σελ. 19), ενώ δήλωσε ότι δεν συμφωνεί με τη διαδικασία που επιχειρείται από το ΤΑΙΠΕΔ.

“Η θέση μας είναι σαφής. Είμαστε κατά της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού και δεν συμφωνούμε με τη διαδικασία, που έχει στόχο μόνο το υψηλότερο δυνατό τίμημα, καθώς αυτό δεν κατοχυρώνει στην πράξη τις επενδύσεις και την ανάπτυξη του λιμανιού, ούτε και το δημόσιο όφελος”, τόνισε στην τοποθέτηση του ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου. Στη συνεδρίαση του δ.σ. της ΠΕΔ παρευρίσκονταν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Στ. Αγγελούδης και εργαζόμενοι.

 

ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΩΛΗΣΗΣ

 

Την άμεση κινητοποίηση των δημάρχων για να σταματήσει η διαδικασία πώλησης του λιμανιού πρότεινε ο αντιπρόεδρος της ΠΕΔ, δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης. Τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει, όπως στην περίπτωση της ΕΥΑΘ, επικοινωνία με την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ, τα συναρμόδια υπουργεία και τους πολιτικούς αρχηγούς. “Δεν είμαστε αντίθετοι στις στρατηγικές συνεργασίες που μπορεί να φέρουν νέες θέσεις εργασίας και ανάπτυξη, αλλά είμαστε ανυποχώρητοι στο ιδιοκτησιακό καθεστώς”, σημείωσε και ζήτησε η αυτοδιοίκηση να δώσει μάχη και σε νομικό επίπεδο.

Να δώσει ένα αποστομωτικό “όχι” στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ ζήτησε από την ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας ο επικεφαλής της παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, λέγοντας πως η παραχώρηση είναι προπέτασμα καπνού για την πώληση του λιμανιού. Από την πλευρά του το μέλος της ίδιας παράταξης Σωκράτης Φάμελος δήλωσε ότι θα πρέπει να γίνουν ανάλογες δράσεις όπως με το “SOSte το Νερό”, σημειώνοντας ότι δεν πρέπει η ΠΕΔ να αρκεστεί στην έκδοση ψηφίσματος, αλλά να προγραμματίσει συναντήσεις ακόμα και με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, πριν κατατεθούν οι προσφορές.

 

Στ. Αγγελούδης Ανταγωνιοτικό το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

 

Για εξαιρετικά κερδοφόρο οργανισμό έκανε λόγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στ. Αγγελούδης, μιλώντας στη χθεσινή συνεδρίαση της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας. Ο ίδιος είπε πως ο ΟΛΘ σημειώνει αύξηση του κύκλου εργασιών, ως απόρροια της αύξησης του κύκλου πωλήσεων. Επανέλαβε δε την πάγια θέση του να εφαρμοστεί το μοντέλο που έχουν υιοθετήσει το 96% των λιμένων παγκοσμίως, δηλαδή η πλειοψηφία να παραμείνει στο δημόσιο ή στην αυτοδιοίκηση και οι χρήσεις να παραχωρηθούν σε στρατηγικό επενδυτή. Για ξεπούλημα έκανε λόγο n εκπρόσωπος των εργαζομένων Φανή Γουργούρη, η οποία εστίασε στην αποεπένδυση του λιμανιού τα τελευταία χρόνια, υποστηρίζοντας ότι αν εφαρμοζόταν ένα νέο μοντέλο, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να γίνει ένα θαυμάσιο διαμετακομιστικό κέντρο.

 

Για νέες συμφωνίες και επενδύσεις που θα ενισχύσουν τη δυναμική των ελληνικών λιμανιών μίλησε ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στο επενδυτικό φόρουμ της Capital Link στη Νέα Υόρκη. Ειδικά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε σε “διαδικασία αποκρατικοποίησης του ΟΛΘ”, σημειώνοντας συγκεκριμένα ότι “σε εξέλιξη είναι η δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ”. Σ’ αυτή τη φάση, όπως είπε, εισέρχονται οκτώ επενδυτικά σχήματα για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ (ΑΡΜ Terminals, Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Duferco Particiption Holding SA, International Container Terminal Services Inc, Mitsui & Co. Ltd., P&O Steam Navigation Company – DP World, Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A. και Yilport Holding Inc).

 

Πηγή: Μακεδονία