ΟΣΕ: Ταλαιπωρία σε τρια γράμματα

Σε συνθήκες …πολικού κρύου περίμεναν για ώρα επιβάτες της πρωϊνής αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ από Θεσσαλονίκη με προορισμό τη Φλώρινα… Σύμφωνα με μαρτυρίες επιβατών που ταξίδευαν για την Πρωτοχρονιά στην ακριτική όμορφη πόλη, “υπήρξε κάποια βλάβη στη μηχανή και περιμέναμε στην Αλεξάνδρεια για να μάς φέρουν άλλη.”

 

Το πρόβλημα είναι ότι όταν σταματήσει η μηχανή σ’ ένα τρένο, σταματά να λειτουργεί και η θέρμανση. Το γεγονός κάνει την ταξιδιωτική εμπειρία…τραυματική “διηγείται επιβάτης” συμπληρώνοντας πωςδυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που το δρομολόγιο του ΟΣΕ από Θεσσαλονίκη προς Φλώρινα έχει καθυστέρηση και μάλιστα πολύωρη“.

 

Ανάλογη, πολύωρη καθυστέρηση παρατηρείται και σε δρομολόγια που ξεκινούν από την Αθήνα και καταλήγουν στη Θεσσαλονίκη.

 

Οι διαμαρτυρίες για τις ελλειπείς υπηρεσίες που προσφέρει ο Οργανισμός Ελληνικών Σιδηροδρόμων είναι πολλές. Ενδεικτικά μόνο αναφέρουμε ότι: Για να εκδόσεις μη ηλεκτρονικά εισιτήριο πρέπει για την Αθήνα να μετακινηθείς μέχρι το Σταθμό Λαρίσης και για τη Θεσσαλονίκη στο Νέο ΣΣ.

 

Για να αλλάξεις το ηλεκτρονικό σου εισιτήριο θα πρέπει να χρεωθείς και την κλήση σε ειδικής χρέωσης τηλέφωνο. Τα περισσότερα από τα δρομολόγια που ξεκινούν από το Σταθμό Λαρίσης κι έχουν προορισμό τη Βόρεια Ελλάδα αλλάζουν μηχανή με στάση στο Δομοκό. Δηλαδή το τρένο σταματά για 10 λεπτά περίπου στη…μέση του πουθενά για να γίνει αλλαγή. Κι όλα αυτά στην εποχή της ταχύτητας και της πληροφορικής.

 

Οι συνθήκες καθαριότητας και υγιεινής στα βαγόνια του ΟΣΕ είναι συχνά απαράδεκτες. Τουαλέτες που βρωμούν, βρώμικα καθίσματα και κουρτίνες…  Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί πως πριν από δύο χρόνια , σε ένα από τα δρομολόγια του ΟΣΕ , σε κάποιο βαγόνι εμφανίστηκαν και …κοριοί γεγονός που ανάγκασε επιβάτες ενός κουπέ να κάνουν το υπόλοιπο ταξίδι…όρθιοι!

 

Έκτακτα καιρικά φαινόμενα vs OΣΕ

 

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που ο ΟΣΕ πέφτει…θύμα έκτακτων γεγονότων και καιρικών συνθηκών. Στις περιπτώσεις αυτές ναυλώνονται από τον Οργανισμό ταξιδιωτικά λεωφορεία. Η πιο πρόσφατη περίπτωση που συνέβη κάτι ανάλογο ήταν στις 4 Δεκεμβρίου 2014 όταν λόγω πλημμυρών, η μετακίνηση των επιβατών μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης πραγματοποιούνταν με μετεπιβίβαση σε λεωφορεία στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Κομοτηνής και Αλεξανδρούπολης.

 

Αξίζει να επισημανθεί ακόμη, ότι ο Οργανισμός και (κυρίως) τα πολύ σημαντικά ακίνητα (μεγάλες εκτάσεις γης που διαθέτει), οδεύουν προς πώληση. Το ενδιαφέρον από ρωσικές εταιρείες μεταφορών είναι μεγάλο, ωστόσο ακόμη και πριν από το εμπάργκο…. τα γραφειοκρατικά εμπόδια που υψώθηκαν για την πώληση ήταν μεγάλα…   

 

Τμήμα Ειδήσεων Radio1d.gr