Οδήγηση με έξυπνα γυαλιά
Η αυτοκινητοβιομηχανία εισβάλλει στα τεχνολογικά προηγμένα «χωράφια» της «Silicon Valley», θέτοντας τις βάσεις για τη δημιουργία οχημάτων και «εργαλείων» που θα ζήλευε ακόμη και ο κινηματογραφικός Τζέιμς Μποντ.
Ενδεικτικό το παράδειγμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας BMW, η οποία έχει δημιουργήσει τα δικά της έξυπνα γυαλιά που πρόκειται μάλιστα να παρουσιάσει σε έκθεση αυτοκινήτων στη Σανγκάη τον Απρίλιο.
Επικαλούμενοι πηγές μέσα από το εργαστήριο που διατηρεί η BMW στη Silicon Valley των ΗΠΑ, οι «Financial Times» αναφέρουν ότι τα εν λόγω γυαλιά διαθέτουν «ακτίνες χ» και λαμβάνουν βίντεο από κάμερες προσαρμοσμένες πάνω στο αυτοκίνητο, επιτρέποντας έτσι στον οδηγό να «διαπερνά» με το βλέμμα του το αμάξι του και να βλέπει σε σημεία έξω από αυτό (όπου πριν δεν έφτανε το μάτι) ειδικά όταν παρκάρει.
Η απόφαση της Google να λανσάρει το δικό της πρωτότυπο έξυπνο αυτοκίνητο (που οδηγείται μόνο του και υπακούει στα νεύματα του οδηγού), αναγκάζει τους «δεινόσαυρους» της αυτοκινητοβιομηχανίας να ανανεωθούν και αυτοί υιοθετώντας τεχνολογίες τύπου «επαυξημένης πραγματικότητας» («augmented reality»). Κρίνοντας από τις εξελίξεις και τα νέα μοντέλα των τελευταίων ετών, το αυτοκίνητο του (κοντινού) μέλλοντος θα είναι «connected» ή αλλιώς «συνδεδεμένο» (με το περιβάλλον του, με τον οδηγό του, με το Διαδίκτυο, με άλλα οχήματα), και πλούσιο σε… έξυπνους ασύρματους αυτοματισμούς.
Η εταιρεία «Gartner» προβλέπει ενδεικτικά σε πρόσφατη έκθεσή της ότι έως το 2020 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της υφηλίου περί τα 250 εκατομμύρια «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα. Μένει βέβαια να φανεί στην πράξη τι άλλο θα είναι το αυτοκίνητο του μέλλοντος εκτός από απλά «connected».
Είναι ενδεικτικό πάντως ότι όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της υφηλίου (Volkswagen, BMW, GM, Ford, Toyota, Honda, Daimler, Renault-Nissan, Hyundai κ.ά.) έχουν ήδη τα δικά τους εργαστήρια στην περιοχή της Silicon Valley στο Σαν Φρανσίσκο, δίπλα στους μεγαλύτερους κολοσσούς της τεχνολογίας και του Διαδικτύου (Apple, Google, Facebook κ.ά.).
Πηγή: Έθνος