Ο ευρωπαϊκός στόλος αυτοκινήτων γίνεται όλο και πιο αποδοτικός
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος (ΕΟΠ) ανακοίνωσε ότι τα αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση γίνονται όλο και πιο αποδοτικά.
Συγκεκριμένα, ο ΕΟΠ ανακοίνωσε ότι τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το προηγούμενο έτος παρήγαγαν κατά μέσο όρο 119,6 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, 8% κάτω από το χαμηλό όριο που τέθηκε ως στόχος για το 2015, και που στην πραγματικότητα επιτεύχθηκε το 2013. Ο επόμενος στόχος είναι τώρα τα 95 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο για το 2021.
Ο μεγάλος γερμανικός στόλος αυτοκινήτων συνεχίζει να μην είναι ιδιαίτερα «πράσινος», αν και τα αυτοκίνητα που παράγουν τους περισσότερους ρύπους πωλήθηκαν στις σχετικά φτωχότερες χώρες της Εσθονίας, της Λετονίας και της Βουλγαρίας, γεγονός που υποδηλώνει πως τα πολυτελή οχήματα δεν αποτελούν το κύριο πρόβλημα.
Οι Ολλανδοί αγόρασαν τα πιο αποδοτικά αυτοκίνητα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ακολουθούμενοι από την Πορτογαλία και τη Δανία. Οι αγορές υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων στην Ολλανδία και τη Δανία είχαν μερίδιο 12 και 8%, αντίστοιχα, ενώ ο μέσος όρος για το σύνολο της Ε.Ε. ήταν μόλις 1,3%.
Σε απόλυτους αριθμούς συνολικών πωλήσεων, προηγείται η Γαλλία με 18.000 πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, με τη Γερμανία να ακολουθεί με 12.350 και το Ηνωμένο Βασίλειο με 10.000 πωλήσεις. Ωστόσο, φαίνεται ότι σχεδόν τα μισά από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στη Γερμανία εξαφανίζονται, με τους αναλυτές να υποθέτουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποιούν την εγγραφή τους στη χώρα, προκειμένου να βελτιωθεί το ποσοστό των εκπομπών τους, αλλά τα αυτοκίνητα οδηγούνται αμέσως μετά σε γειτονικές χώρες προς πώληση.
Συνολικά 57.000 ηλεκτρικά οχήματα πωλήθηκαν στην Ε.Ε. το περασμένο έτος. Παρά το σκάνδαλο των εκπομπών ντίζελ, το 52% όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν πέρυσι είχαν κινητήρα ντίζελ.