Μεγάλη αύξηση της ανεργίας προ των πυλών
Φούσκα αποδεικνύεται η μικρή μείωση της ανεργίας, από το 25% στο 24% το προηγούμενο διάστημα, για την οποία πανηγύριζε τον περασμένο μήνα η κυβέρνηση. Τα νέα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, οι πλήρως ανησυχητικές εξελίξεις στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και τα σχέδια για πλήρη έλεγχο όλων των ΜΜΕ από τη κυβέρνηση, είναι παραπάνω από μελανά, ενώ προμηνύουν νέα απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας και ραγδαία αύξηση της ανεργίας.
Μετά τους πανηγυρισμούς για μείωση κατά 1% της ανεργίας, ήρθε το ηχηρό χαστούκι με τα αποτελέσματα του πληροφοριακού συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ», σύμφωνα με τα οποία μόνο τον περασμένο μήνα, Ιανουάριο 2016, χάθηκαν 10.000 θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Ανησυχητικό επίσης είναι ότι αυξημένες εξακολουθούν να εμφανίζονται οι προσλήψεις με ελαστικές μορφές απασχόλησης. Συγκεκριμένα από τις 110.490 προσλήψεις οι 51.598 ήταν με πλήρη απασχόληση, οι 43.202με μερική και οι 15.690 με εκ περιτροπής απασχόληση.
Τη παραπάνω μελανή εικόνα έρχονται να εντείνουν τα νέα από το χώρο των σούπερ-μάρκετ. Μετά από ανακοίνωση επίτευξης συμφωνίας μεταξύ των εταιρειών Μαρινόπουλος και Σκλαβενίτης, το φως της δημοσιότητας βλέπουν πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες, η Μαρινόπουλος θα προχωρήσει σε κλείσιμο ως και 300 καταστημάτων, ώστε στο τέλος να διατηρήσει περί τα 500 καταστήματα υπό τον έλεγχό της. Και φυσικά, ακόμη περισσότεροι εργαζόμενοι από αυτά τα 300 καταστήματα θα προστεθούν στις λίστες των χιλιάδων ανέργων που δίνουν τη μάχη της επιβίωσης.
Αλλά τα κακά νέα δεν σταματούν εκεί. Άκρως ανησυχητικές, όσον αφορά στην αύξηση της ανεργίας, ήταν οι δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, σύμφωνα με τον οποίο, μετά τον διαγωνισμό για τις άδειες των ΜΜΕ, έρχεται διαγωνισμός και για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς. Ο υπουργός προανήγγειλε ότι σε λίγες ημέρες θα ξεκινήσει η διαδικασία του διαγωνισμού για τις ραδιοφωνικές άδειες, σημειώνοντας μάλιστα ότι μέσα στην εβδομάδα θα υπάρξει συνάντησή του με την ΕΙΙΡΑ για τον χάρτη των ραδιοφωνικών συχνοτήτων. Όπως είπε, η Ελλάδα δεσμεύεται μέχρι το 2020 να έχει συγκεκριμένο εύρος συχνοτήτων, επαναλαμβάνοντας την πάγια θέση της κυβέρνησης ότι «τα κανάλια δεν είναι σούπερ μάρκετ, ούτε κομμωτήρια». Και μετά από τα ραδιόφωνα, η κυβέρνηση θέλει να βάλει το μακρύ χέρι της στον έλεγχο και του διαδικτύου.
Όμως, εδώ κρύβεται κάτι εντελώς ανησυχητικό. Η κυβέρνηση δεν έχει ως μόνο σκοπό να ομαδοποιήσει, να ελέγξει και να κατευθύνει τη διαφήμιση που θα κατευθύνεται προς τα ηλεκτρονικά Μέσα. Ήδη η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης προμηθεύτηκε ένα ιδιαίτερο λογισμικό το οποίο θα αρχίσει πιλοτικά να αναπτύσσει από το Μάρτιο, όπου με το πρόσχημα της «λογοκλοπής» και της «ανεξέλεγκτης πληροφορίας» θα αναγκάσει τις διάφορες επιχειρήσεις να συμμορφώνονται με τους «κανόνες» που η ίδια θα νομοθετήσει. Το συγκεκριμένο έργο έχει ανατεθεί στον Γενικό Γραμματέα Ενημέρωσης, κ. Λευτέρη Κρέτσο, ο οποίος σε πρόσφατες δηλώσεις του υποστηρίζει ότι: «Θέλουμε όσοι δραστηριοποιούνται στο χώρο να εισάγουν περισσότερα ποιοτικά στοιχεία λειτουργίας. Αυτά δεν μπορούν να προκύψουν όταν έχουμε εργασιακές γαλέρες, όταν ξεπλένουμε χρήματα στις ιστοσελίδες, όταν απειλούμε ανθρώπους, επιχειρηματίες και πολιτικούς με τη διασπορά ψευδών ειδήσεων. Θέλουμε να χαρτογραφήσουμε το χώρο και δίνουμε κίνητρα – το βασικό είναι ότι θα έχουν μερίδιο στην κρατική διαφήμιση. Δεν παρεμβαίνουμε στο περιεχόμενο, όμως σχεδιάζουμε το μητρώο να παρέχει και αρκετά χρηστικά εργαλεία, όπως ένα πολύ αποτελεσματικό software για τη λογοκλοπή».
Με λίγα λόγια, η κυβέρνηση θα υποχρεώσει όλα τα sites να εντάσσονται στη δική της πλατφόρμα, η οποία, μέσω ενός περίπλοκου λογισμικού, θα εντοπίζει κείμενα τα οποία δεν θα εμπίπτουν στους δικούς της κανόνες. Γιατί πώς αλλιώς μπορεί να ερμηνευτεί η δήλωση του κ. Κρέτσου ότι το κράτος και οι υπηρεσίες του θα κρίνουν την ποιότητα μιας είδησης και αν αυτή είναι «ψευδής»;
Το αποτέλεσμα θα είναι, όχι μόνο να περάσουν όλες οι πηγές και τα μέσα ενημέρωσης (τηλεοπτικά, ραδιοφωνικά και διαδικτυακά) στον έλεγχο της κυβέρνηση, αλλά και να δημιουργηθούν νέες, τεράστιες στρατιές ανέργων, οι οποίοι θα προστεθούν στα ήδη πολύ υψηλά ποσοστά ανεργίας. Κι ενώ η κυβέρνηση διατείνεται ότι προσπαθεί να προστατέψει τους αδύναμους δανειολήπτες, οι ενέργειές της μόνο αυτό δεν κάνουν. Το αντίθετο μάλιστα. Αυξάνει ολοένα και περισσότερο τον αριθμό των ανέργων, πολλοί από τους οποίους είναι και δανειολήπτες, που σε λίγο καιρό δεν θα βρίσκονται σε θέση, όσοι απέμειναν, να μπορούν να εξυπηρετούν τα δάνειά τους. Κατά συνέπεια, όχι λύση στο πρόβλημα των κόκκινων δανείων δεν φαίνεται να προκύπτει στο μέλλον, αλλά περαιτέρω αύξηση του αριθμού τους.
Και μέσω του ελέγχου όλων των ΜΜΕ πια, η κυβέρνηση, αλλά και τα κόμματα που γύρισαν τη πλάτη τους στους φτωχούς, του άνεργους και τους δανειολήπτες, θα μπορούν να παρουσιάζουν με την άνεσή τους μια μαγική εικόνα, η οποία δεν θα έχει καμία σχέση με τη πραγματικότητα. Και όλοι θα είναι ευτυχισμένοι μέσα στη Βουλή να ανταλλάσουν ύβρεις μεταξύ τους για θέματα που αφορούν μόνο τους ίδιους και το ποιος θα έχει την εξουσία, και όχι για το πώς θα καταπολεμηθεί η ανεργία, πώς θα σώσουν οι Έλληνες τα σπίτια τους από τους γύπες των distress funds, και πώς θα μπορέσουν να ζήσουν τις οικογένειές τους.