Με κλήρωση η εισαγωγή στα πειραματικά σχολεία

Διευκρινίσεις για τον χαρακτήρα των πρότυπων και πειραματικών σχολείων καθώς και τον τρόπο εισαγωγής σε αυτά, έδωσε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σε συνάντηση γνωριμίας με τους εκπαιδευτικούς συντάκτες.

Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, τα πρότυπα θα διαχωριστούν από τα πειραματικά, όπου από φέτος οι νέοι μαθητές θα εισαχθούν με κλήρωση και όχι με εξετάσεις όπως ισχύει σήμερα.

 

Πρότυπα θα παραμείνουν πέντε σχολεία με βάση την ιστορικότητά τους (η Ιωνίδειος Σχολή Πειραιά, η Βαρβάκειος Σχολής, η Ζωσιμαία Σχολή των Ιωαννίνων, η Ευαγγελική Σχολή Νέας Σμύρνης και το Γυμνάσιο Αριστούχων Αναβρύτων), ενώ ο τρόπος εισαγωγής για φέτος θα αποφασιστεί με βάση τη βούληση των ιδρυτών τους και έπειτα από διαβούλευση με τους διδάσκοντες σε αυτά αλλά και τους συλλόγους των αποφοίτων. Τις σχετικές διαδικασίες θα φέρει σε πέρας η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, τα νέα μέλη της οποίας θα ορισθούν άμεσα, μετά την παραίτηση σύσσωμης της επιτροπής την περασμένη εβδομάδα.

 

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας και αρμόδιος για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διευκρίνισε, ότι οι εξετάσεις ή η κλήρωση θα πραγματοποιούνται μόνο στην εισαγωγική τάξη του σχολείου και όχι στα ενδιάμεσα στάδια, δηλαδή κατά την μετάβαση των μαθητών από το δημοτικό στο γυμνάσιο και από το γυμνάσιο στο Λύκειο. «Τυχόν κενά που θα δημιουργούνται θα πληρώνονται είτε με εξετάσεις είτε με κλήρωση, δηλαδή με την ισχύουσα διαδικασία» συμπλήρωσε. Σημείωσε επίσης, ότι στο επίπεδο των προγραμμάτων των σχολείων αυτών δεν θα υπάρξει καμία απολύτως αλλαγή.

 

«Η ενοποίηση των προτύπων και πειραματικών σχολείων και η επιβολή εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο καταργεί την έννοια του πειραματικού σχολείου ή ορθότερα, μεταβάλλει τον πειραματικό χαρακτήρα του σχολείου σε πειραματισμό επί της αριστείας, γεγονός που αντιβαίνει πλήρως στον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου», τόνισε ο υπουργός Παιδείας.

 

Στις προθέσεις του υπουργείου είναι επίσης, να αρθεί το καθεστώς ανασφάλειας των καθηγητών των προτύπων. Γι’ αυτόν τον λόγο, οι θέσεις τους μετατρέπονται από «επί θητεία» σε οργανικές θέσεις περιφέρειας. «Το προσωπικό πρέπει να ανανεώνεται στα πειραματικά αλλά οι καθηγητές δεν θα πρέπει να χάνουν τις θέσεις τους στην εκπαίδευση», επισημάνθηκε χαρακτηριστικά.

 

Ο κ. Μπαλτάς επεσήμανε επίσης, ότι η στενότητα πόρων δεν επιτρέπει στο υπουργείο να κινηθεί εκτός των πλαισίων του προϋπολογισμού. Τόνισε, πάντως, ότι σε συνεννόηση με τον αρμόδιο υπουργό Γιώργο Κατρούγκαλο, οι πανεπιστημιακοί υπάλληλοι, οι σχολικοί φύλακες και οι εκπαιδευτικοί που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα θα επανέλθουν στις παλαιές τους ή σε νέες θέσεις. Ως προς τα κενά στα σχολεία, ο κ.Μπαλτάς είπε, ότι «θα πιέσουμε στο μέτρο του δυνατού».

 

Πολύ σύντομα, τέλος, θα υπάρξουν οι τελικές αποφάσεις σχετικά με το ποιος θα αποφασίζει για τον αριθμό των εισακτέων στα πανεπιστήμια και ποιο καθεστώς θα ισχύσει για τις μετεγγραφές. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προσανατολίζεται, πάντως, να κινηθεί στα βήματα της προηγούμενης ηγεσίας ώστε να καθορίζεται ο αριθμός από τη λεγόμενη «τρόικα», δηλαδή το υπουργείο Παιδείας, τα ίδια τα πανεπιστήμια και την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ).

 

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας Κώστας Φωτάκης, αναφέρθηκε στη σημασία της κρατικής χρηματοδότησης στην έρευνα σημειώνοντας, ότι το δέον θα ήταν ένα μίγμα χρηματοδότησης στο οποίο θα συμπράττουν ο ιδιωτικός και ο δημόσιος τομέας. Εξήγγειλε, επίσης, την κατάθεση νομοσχεδίου έως το τέλος Μαρτίου, το οποίο θα αντικαθιστά το προηγούμενο, που ψηφίστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο.