Μαθητές πειραματικού ΑΠΘ: Να καταργηθούν από φέτος οι εξετάσεις
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στο άγαλμα του Βενιζέλου και επίσκεψη στα γραφεία του κυβερνητικού κόμματος έκαναν χθες γονείς και μαθητές της γ’ γυμνασίου του πρότυπου πειραματικού σχολείου του ΑΠΘ ζητώντας να καταργηθούν από φέτος οι εισαγωγικές εξετάσεις.
Από το υπουργείο Παιδείας παραπέμπουν στις προγραμματικές δηλώσεις της νέας ηγεσίας, όπου ο Αριστείδης Μπαλτάς είχε τονίσει ότι αν και “παράλογες οι εξετάσεις τις διατηρούμε -δυστυχώς- και φέτος, επειδή δεν θέλουμε να αναστατώσουμε τη σχολική χρονιά μέχρι τον Ιούλιο. Κάποια παιδιά έχουν μπει στη διαδικασία των εξετάσεων, έχουν επενδύσει οι μαθητές και οι γονείς τους ότι θα καταφέρουν να μπουν στα άριστα -υποτίθεται- σχολεία και δεν θέλουμε να βάλουμε πάγο στην έστω στρεβλή, υπό κάποια έννοια, φιλοδοξία τους”.
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Σε ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας οι γονείς και μαθητές της γ΄ γυμνασίου του πειραματικού σχολείου του ΑΠΘ εκτιμούν ότι η απόφαση της διατήρησης των εξετάσεωνγια την τρέχουσα χρονιά “έρχεται σε πλήρη αντίφαση με την άμεση κατάργηση της τράπεζας θεμάτων για το λύκειο. Την ίδια στιγμή “που η τράπεζα θεμάτων καταργείται ως καταστροφική για την εκπαιδευτική διαδικασία και ως έργο που υλοποιήθηκε για ‘να πληρωθεί’, διατηρείται για μία ακόμη χρονιά το εξίσου πολυδάπανο και καταστροφικό έργο ‘των προτύπων πειραματικών σχολείων’, καθώς και ο διπλός πανελλαδικός διαγωνισμός εισαγωγής στα γυμνάσια και τα λύκεια των πρότυπων πειραματικών σχολείων, ο οποίος διεξάγεται επίσης με βάση μια ανάλογη τράπεζα θεμάτων”.
Αναφερόμενοι ιδιαίτερα στην περίπτωσή τους, οι μαθητές της γ’ γυμνασίου του πειραματικού του ΑΠΘ επισημαίνουν ότι η τάξη τους είναι η μοναδική η οποία έχει εισαχθεί στο γυμνάσιο χωρίς εξετάσεις, με το παλιό σύστημα της κλήρωσης, όπως ίσχυε μέχρι πριν από δύο χρόνια όταν το σχολείο τους έγινε “πρότυπο πειραματικό” με τον γνωστό ως “νόμο Διαμαντοπούλου”. Όπως λένε οι μαθητές, από τη στιγμή που νομοθετήθηκαν οι εισαγωγικές εξετάσεις έπαψε να ικανοποιείται ο όρος ‘πειραματικό’, αφού με την εισαγωγή των μαθητών αρίστου επιπέδου σταματά η ύπαρξη του τυχαίου δείγματος. Το τυχαίο δείγμα ήταν αναγκαίο, αφού οι φοιτητές έπρεπε να πειραματιστούν σε νέες μεθόδους διδασκαλίας και σ’ αυτές οφείλει να ανταποκρίνεται τόσο ο καλύτερος όσο και ο χειρότερος μαθητής.
ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΥΧΙΑ
Στις προγραμματικές δηλώσεις του ο κ. Μπαλτάς είχε αναφερθεί στο θέμα για τα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία λέγοντας ότι “η αριστεία, υπό κάποιους όρους είναι ρετσινιά, επειδή οι άριστοι φέρουν το βάρος της αριστείας τους και πρέπει διαρκώς να την αποδεικνύουν, ενώ όσοι αποτυγχάνουν στο διαγωνισμό φέρουν το βάρος της αποτυχίας”. Οι γονείς των μαθητών της γ’ γυμνασίου του πειραματικού του ΑΠΘ αντλούν τα επιχειρήματά τους ακριβώς από την παραπάνω θέση που διατύπωσε ο υπουργός Παιδείας στη Βουλή για να ασκήσουν κριτική στην απόφαση να μην διαταραχθεί το υφιστάμενο σύστημα κατά την τρέχουσα χρονιά “επιβραβεύοντας έτσι τη ‘στρεβλή φιλοδοξία’ όχι όλων των γονιών, αλλά εκείνων που έχουν την οικονομική δυνατότητα να καταβάλλουν το αντίτιμο που απαιτεί το σύστημα της παραπαιδείας για να καταστήσει το παιδί τους δήθεν άριστο”.
Η αναπληρώτρια καθηγήτρια του τμήματος Δημοσιογραφίας του ΑΠΘ, Έλσα Δεληγιάννη, με επιστολή της προς τον κ. Μπαλτά ζητά να αποχαρακτηριστούν με υπουργική απόφαση από “πρότυπα” τα παραδοσιακά πειραματικά σχολεία των πανεπιστημίων της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας.
Πηγή: Εφημερίδα Μακεδονία