Μαρίνα Ποσειδώνιου: Χαρακτήρα κατεπείγοντος προσδίδει ο Γ. Μπουτάρης

Εντολή για τη συγκρότηση με το χαρακτήρα του κατεπείγοντος ομάδας εργασίας, αποτελούμενης από υψηλόβαθμους υπηρεσιακούς παράγοντες του δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία μέσα σε διάστημα μικρότερο των δέκα ημερών θα κληθεί να παρουσιάσει ολοκληρωμένο πόρισμα για το θέμα της κατασκευής μαρίνας στο ύψος του Ποσειδωνίου, έδωσε ο Γιάννης Μπουτάρης.

 

Μετά το πράσινο φως που άναψε η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού για την εκμετάλλευση τμήματος της παραλιακής ζώνης της πόλης από το Ναυταθλητικό Όμιλο Ανοικτής Θάλασσας, με σκοπό τη δημιουργία καταφυγίου τουριστικών σκαφών, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης συγκάλεσε ευρεία σύσκεψη για το θέμα με τη συμμετοχή και του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάση Παππά.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΝΣΤΑΣΗ

Όπως όλα δείχνουν, το ενδεχόμενο της υποβολής ένστασης από μέρους του δήμου Θεσσαλονίκης μάλλον απομακρύνεται, καθώς δεν υπάρχει επί της ουσίας αντίρρηση για αυτό καθαυτό το έργο της κατασκευής καταφυγίου τουριστικών σκαφών στην περιοχή του Ποσειδωνίου. Οι ενστάσεις του δήμου Θεσσαλονίκης κατά κύριο λόγο έχουν να κάνουν με την προώθηση αποσπασματικών σχεδίων για την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου, δεδομένης της σπουδαιότητας ανάλογων παρεμβάσεων.
Σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τον κ. Παππά η υποβολή ή μη ένστασης θα αποφασιστεί μετά την κατάθεση του πορίσματος της ομάδας εργασίας, που συγκροτήθηκε κατόπιν εντολής του δημάρχου. Οι προθεσμίες πάντως είναι πιεστικές, καθώς, όπως γνωστοποίησε ο Γιάννης Μπουτάρης από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου, ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει τη δυνατότητα να καταθέσει ένσταση για το θέμα μέχρι και τις 28 Φεβρουαρίου.
 

ΠΑΡΩΝ Ο ΔΗΜΟΣ

«Ο δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει ασφαλώς να είναι όχι μόνον παρών αλλά πρωταγωνιστής και επισπεύδων σε όλες τις εξελίξεις που αφορούν την παραλιακή ζώνη της πόλης», είναι το μήνυμα που στέλνει ο Θανάσης Παππάς, τονίζοντας ότι η ομάδα εργασίας που συστάθηκε θα κληθεί να αποτυπώσει σε ένα συγκεκριμένο σχέδιο τις προτάσεις του δήμου για τη συνολική αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου και τη χωροθέτηση μαρίνων.

Επί διοίκησης Βασίλη Παπαγεωργόπουλου ο δήμος Θεσσαλονίκης είχε προχωρήσει στη σύνταξη μελέτης βιωσιμότητας για την προώθηση του έργου της κατασκευής μαρίνων για σκάφη αναψυχής μέσω των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), χωρίς ωστόσο ο σχεδιασμός αυτός να έχει προχωρήσει.

Τότε ο κεντρικός δήμος είχε προκρίνει ως καταλληλότερες περιοχές για τη χωροθέτηση των μαρίνων την περιοχή του Ποσειδωνίου, την πρώτη προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης αλλά και τα πάρκα της νέας παραλίας, ενώ στο σχεδιασμό του είχε περιληφθεί και η δυνατότητα κατασκευής και τέταρτης μαρίνας στο ύψος των ναυταθλητικών ομίλων.

ΑΚΥΡΩΣΗ ΖΗΤΑ Ο ΜΗΤΑΦΙΔΗΣ

Η παραχώρηση τμήματος της παραλιακής ζώνης για την κατασκευή καταφυγίου τουριστικών σκαφών σε έναν ιδιώτη και μάλιστα με μία απόφαση της τέως υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη, η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, πυροδότησε οξύτατες αντιδράσεις από την πλευρά του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη – Ανοιχτή Πόλη» Τριαντάφυλλου Μηταφίδη.

Με την ιδιότητα και του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Μηταφίδης κατέθεσε ερώτηση για το θέμα στον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη και στην αναπληρωτή υπουργό Τουρισμού Έλενα Κουντουρά. Ο κ. Μηταφίδης ζητά την παρέμβαση της νέας κυβέρνησης για την ακύρωση της απόφασης της Όλγας Κεφαλογιάννη, την οποία χαρακτηρίζει «σκανδαλώδη».
Ανάλογη στάση τηρεί και ο εκπρόσωπος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Μιχάλης Κωνσταντινίδης, ο οποίος εξάλλου είχε αναδείξει το θέμα στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, κάνοντας λόγο για σκανδαλώδη παραχώρηση του παραλιακού φιλέτου σε έναν ιδιώτη. Εξάλλου για «μία απόφαση που βγήκε νύχτα» είχε μιλήσει και ο Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος δήλωσε ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης δεν θα επιτρέψει τα σχέδια για το καταφύγιο τουριστικών σκαφών να υλοποιηθούν ερήμην του από έναν ιδιώτη.

Ο σχεδιασμός του Ναυταθλητικού Ομίλου Ανοικτής Θάλασσας, ο οποίος εγκρίθηκε από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού, αφορά τη δημιουργία ενός καταφυγίου δυναμικότητας 100 θέσεων. Ωστόσο, εάν μέσα σε ένα διάστημα έξι μηνών από τη δημοσίευση της επίμαχης υπουργικής απόφασης δεν υπογραφεί σχετική σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του Ναυταθλητικού Ομίλου Ανοικτής Θάλασσας, το θέμα θα αναπεμφθεί στην Επιτροπή Τουριστικών Λιμένων.

 

Πηγή: Εφημερίδα Μακεδονία