ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Προεκλογικού χαρακτήρα η εξαγγελία του μεταφορικού ισοδύναμου. Άρχισαν κιόλας οι εκπτώσεις με την εξαίρεση της Καρπάθου»

Νέα ερώτηση προς τρεις Υπουργούς (Οικονομικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής) κατέθεσε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάνος Κόνσολας, για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου.

Υπενθυμίζεται ότι με πρωτοβουλία του κ. Μάνου Κόνσολα, είχε κατατεθεί Επίκαιρη Επερώτηση από τις 10 Ιανουαρίου (Αρ.Πρ.: 10/10.01.2018), για την οποία, όμως, η κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός δεν έχουν προσέλθει στην Ολομέλεια της Βουλής για να γίνει η συζήτηση και να δοθούν απαντήσεις.

Με αφορμή την εξαίρεση της Καρπάθου από τη νομοθετική ρύθμιση για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, ο Μάνος Κόνσολας βάζει μια σειρά από ζητήματα που αποκαλύπτουν ότι η συγκεκριμένη εξαγγελία κινείται στα πλαίσια του προεκλογικού σχεδιασμού της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Συγκεκριμένα ο κ. Κόνσολας ρωτά τους τρεις Υπουργούς:

1. Ποιοι είναι οι διαθέσιμοι πόροι για την εφαρμογή του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων;

2. Επαρκούν αυτοί οι πόροι για να υπάρξει πλήρης εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου;

3. Με ποιο σκεπτικό εξαιρέθηκε η Κάρπαθος από την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, ένα νησί που εξαρτάται απόλυτα από την μεταφορά πρώτων υλών και ειδών πρώτης ανάγκης αλλά και με αυξημένο κόστος στα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια.

4. Με δεδομένο ότι, σύμφωνα με τις διαρροές, ο ελεγκτικός μηχανισμός για την εφαρμογή του μέτρου θα είναι το Παρατηρητήριο Τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης, υπάρχουν σχετικές αναλογιστικές μελέτες και βάση δεδομένων για το κόστος μεταφοράς αγαθών, πρώτων υλών, υπηρεσιών και προσώπων στα νησιά;

5. Ποια είναι η τύχη της μελέτης με τον τίτλο «Χρηματοδότηση της Επιτροπής Ερευνών Παν/μίου Αιγαίου για την εκπόνηση Ερευνητικού Προγράμματος με τίτλο: Μέθοδοι Υπολογισμού Ανοιγμένου Νησιωτικού Μεταφορικού Ισοδυνάμου για κατοίκους Ελληνικών νησιών για την υποστήριξη του Έργου της Γενικής Γραμμ. Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής»;

6. Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη μελέτη είχε την εμφανή στόχευση του εντολέα της (της κυβέρνησης) δηλαδή, να περιορίσει τον αριθμό των δικαιούχων, το εύρος και το πεδίο εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου, ποια είναι η πρόθεση της κυβέρνησης; Η πλήρης εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου ή η περιορισμένη εφαρμογή του σε μικρά νησιά ή για ελάχιστους δικαιούχους και περιορισμένες κατηγορίες;

Σε δήλωσή του, ο κ. Κόνσολας τονίζει:

«Η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να χρησιμοποιήσει για προεκλογικούς σκοπούς την εξαγγελία εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου. Για αυτό και έχουμε την αναδίπλωση του κ. Πρωθυπουργού, ο οποίος από τη Σύρο, έκανε λόγο για πιλοτική εφαρμογή σε ορισμένα νησιά μόνο για το 2018.

Οι άνθρωποι που κατήργησαν τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά για να εισπράξουν 85 εκ. ευρώ, υπόσχονται ότι θα δώσουν ένα πολλαπλάσιο ποσό για την πλήρη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου και έχουν την απαίτηση να τους πιστέψει ο κόσμος.

Αυτό που θα κάνει η κυβέρνηση θα είναι μια περιορισμένης έκτασης εφαρμογή, δίκην φιλοδωρήματος, με περικοπή των δικαιούχων αλλά και περιορισμό του πεδίου εφαρμογής του μέτρου».