ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Να δημιουργηθούν δίκτυα τροφοδοσίας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στα λιμάνια μας και ιδιαίτερα σε αυτά που αποτελούν προορισμούς κρουαζιέρας»
«Πόσο προετοιμασμένη είναι η χώρα μας, μπροστά στην αυξανόμενη, διεθνή τάση κατασκευής πλοίων και ιδιαίτερα κρουαζιερόπλοιων που θα χρησιμοποιούν, ως καύσιμο, το LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο);», είναι το ερώτημα που απευθύνει ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, στους Υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Κόνσολας, στην Ερώτησή του, αναφέρει ότι η κατασκευή νέων πλοίων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, δηλαδή το υγροποιημένο φυσικό αέριο, είναι μία τάση που διαρκώς ισχυροποιείται αφού το LNG, θεωρείται φιλικό προς το περιβάλλον, ενώ αμβλύνει και την εξάρτηση από το πετρέλαιο.
Για αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες προκύπτει και ζήτημα μείωσης του κόστους κίνησης με τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ( LNG).
Στον τομέα της κρουαζιέρας που μας αφορά άμεσα ως χώρα, καταγράφεται, ως πραγματικότητα, πλέον, η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG. Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο αυτού του τύπου θα παραδοθεί το 2019 για λογαριασμό της εταιρείας COSTA Crociere και θα δραστηριοποιηθεί στη Μεσόγειο, ενώ, παράλληλα, τρέχουν και άλλες ανάλογες παραγγελίες σε ναυπηγεία της Φινλανδίας και της Γερμανίας. Μια άλλη μεγάλη εταιρεία, η Carnival Corporation προγραμματίζει τη ναυπήγηση δύο νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων αυτού του τύπου.
Ο κ. Κόνσολας επισημαίνει ότι αυτή η εξέλιξη καταδεικνύει ότι σταδιακά θα αλλάξουν και οι συνθήκες τροφοδοσίας καυσίμων στα λιμάνια, αφού θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα εφοδιασμού των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει, εγκαίρως, προετοιμασία και μελέτη για τη δημιουργία δικτύου τροφοδοσίας με καύσιμο LNG στα λιμάνια μας.