Καθηγητές στην Αττική άφησαν μαθητές να αντιγράψουν στις εξετάσεις
Λόγω των πολύ δύσκολων θεμάτων της Τράπεζας Θεμάτων χθες στις προαγωγικές εξετάσεις των περίπου 88.000 μαθητών της Α΄ Λυκείου, καθηγητές σε σχολεία της Αττικής άφησαν τους μαθητές τους να αντιγράψουν για να μη βρεθούν σε μειονεκτική θέση έναντι των συνομηλίκων τους από άλλα σχολεία της χώρας στη μάχη για μία θέση στα ΑΕΙ, αναφέρουν πληροφορίες της «Καθημερινής».
Οι μαθητές της Α΄ Λυκείου ξεκίνησαν χθες τις προαγωγικές εξετάσεις με βάση το πρόγραμμα του σχολείου τους. Πραγματοποιήθηκαν 1.942 εξετάσεις μαθημάτων (σε κάποια σχολεία εξετάστηκαν δύο μαθήματα μαζί). Δύο θέματα (2ο, 4ο) επιλέγησαν κατά 50% με ηλεκτρονική κλήρωση από την Τράπεζα που οργανώνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και τα άλλα δύο (1ο, 3ο) από τους διδάσκοντες καθηγητές.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, τα προβλήματα που ανέκυψαν αφορούν τον διαφορετικό βαθμό δυσκολίας των θεμάτων που κληρώθηκαν από την Τράπεζα. Ενδεικτικά, μαθητές από το 7ο Λύκειο Αθηνών στην οδό Σπύρου Μερκούρη δήλωσαν στην εφημερίδα ότι «τα θέματα των Αρχαίων που κληρώθηκαν από την Τράπεζα Θεμάτων ήταν σχετικά δύσκολα όμως ευκολότερα από τα θέματα που επέλεξε ο καθηγητής». Δεν υπήρξαν οι ίδιες αντιδράσεις σε ιδιωτικό σχολείο του Ψυχικού για τα θέματα που κληρώθηκαν επίσης στα Αρχαία. «Ήταν βατά», ανέφερε μαθήτρια.
Αντίθετα, πολύ δύσκολα κρίθηκαν από κάποιους τα θέματα σε Φυσική και Μαθηματικά. «Οι ασκήσεις από την Τράπεζα ήταν πολύ απαιτητικές, και δεν είχαν σχέση με το πνεύμα του σχολικού βιβλίου. Θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί ο τρόπος διδασκαλίας», ανέφερε μαθηματικός σε Λύκειο της Αττικής. Σε άλλο Λύκειο της Αττικής καθηγητές άφησαν τα παιδιά να αντιγράψουν για να… διασώσουν βαθμολογικά ό,τι μπορούσαν. Δεν υπάρχει η ίδια εικόνα για τη Χημεία, όπως ανέφερε στην εφημερίδα ο κ. Γ. Χατζητέγας, ιδιοκτήτης φροντιστηρίου: «Όλα τα θέματα υψηλότερης δυσκολίας της Χημείας ανάγονται τελικά σε δύο τύπους ασκήσεων που έχουν αριθμητικές παραλλαγές».