Κανείς πολιτικός αρχηγός δεν αναφέρθηκε στα προβλήματα του πολίτη
Για άλλη μια φορά γίναμε μάρτυρες της ανούσιας παρουσίας των πολιτικών αρχηγών στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Ο πρωθυπουργός με την κεκτημένη ταχύτητα της επιτυχίας των δύο εκλογικών αναμετρήσεων, αναφέρθηκε στο μέχρι στιγμής κυβερνητικό έργο και με πολλά στοιχεία υπερβολής έπλεξε το εγκώμιο της κυβέρνησης και των υπουργών της, αποφεύγοντας να κάνει οποιαδήποτε αναφορά στα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζει ο μέσος πολίτης. Η αλαζονεία που επέδειξε στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός και κυρίως στην συνέντευξη Τύπου δεν είναι καλός σύμβουλος για την πορεία της Κυβέρνησης, καθώς η αποδοχή του κόσμου πολύ γρήγορα μπορεί να μετατραπεί σε αποδοκιμασία…
Ο Αλέξης Τσίπρας, εμφανώς αμήχανος προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και μίλησε γενικά για τα δικά του πεπραγμένα, χωρίς να μπαίνει στην ουσία των προβλημάτων του ελληνικού λαού που ακόμα αναζητούν λύση…
Αξίζει να σημειωθεί ότι ούτε ο κ. Μητσοτάκης, ούτε ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκαν στους πλειστηριασμούς και την κατάργηση της προστασίας της κύριας κατοικίας. Από την πλευρά τους η Ζωή Κωνσταντοπούλου και ο Γιάνης Βαρουφάκης σε σχετική ερώτηση που τους υποβλήθηκε από το radio1d.gr είπαν ότι μόνο αυτοί έχουν πρόταση για την κύρια κατοικία. Βέβαια, αυτό που χρειάζονται οι δανειολήπτες δεν είναι πρόταση, αλλά συγκεκριμένες δράσεις που να προστατεύουν τους δανειολήπτες από τις τράπεζες και τους πλειστηριασμούς. Για δράσεις δεν μας είπαν απολύτως τίποτα και αναλώθηκαν σε ατέλειωτες θεωρίες.
Για τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αδυνατεί να ξεπεράσει, όποιος θέλει να προστατεύσει το σπιτάκι του, ουδείς μίλησε…
Για τα παρακάτω προβλήματα τι έχουν να πουν οι κύριοι Μητσοτάκης, Τσίπρας, Βαρουφάκης και Κωνσταντοπούλου;
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Ν. 4605/2019:
Στην περίπτωση που ρυθμιστούν οι οφειλές με την διαδικασία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, αν υπάρξει καθυστέρηση ποσού που ισοδυναμεί με 3 δόσεις, τότε η ίδια η συναινετική ρύθμιση θα χρησιμοποιηθεί ως εκτελεστός τίτλος προκειμένου να προβούν οι πιστωτές σε αναγκαστική εκτέλεση (αρ. 76 παρ. 5 και αρ. 80). Αν το Δημόσιο καθυστερήσει την καταβολή της συνεισφοράς του σε ύψος που αντιστοιχεί σε 9 δόσεις, τότε ο δανειολήπτης, χωρίς να ευθύνεται ο ίδιος αλλά με ευθύνη του Δημοσίου, χάνει τη ρύθμισή του και κινδυνεύει να πλειστηριαστεί η κύρια κατοικία του (αρ.76 παρ. 6). Ο νόμος 4605/2019 εξασφαλίζει αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων κατά του οφειλέτη, αλλά μόνο στην περίπτωση που κριθεί επιλέξιμος από την ηλεκτρονική πλατφόρμα. Αν ο οφειλέτης δε δεχτεί την πρόταση ενός πιστωτή και αιτηθεί την προστασία του από το Ειρηνοδικείο, τότε το Δικαστήριο χορηγεί προσωρινή διαταγή, μόνο εφόσον καταβληθεί το ποσό της μηνιαίας δόσης που όριζε η απορριφθείσα πρόταση του πιστωτή, κατοχυρώνοντας με αυτόν τον τρόπο εν μέρει την πρόταση μόνο του πιστωτή. Εάν ο αιτών αδυνατεί να καταβάλλει τις μηνιαίες καταβολές που ορίζει το δικαστήριο, με συνέπεια το συνολικό ύψος του ποσού σε καθυστέρηση να υπερβαίνει αθροιστικά την αξία τριών (3) μηνιαίων δόσεων, τότε η προσωρινή διαταγή καθίσταται ανίσχυρη για το μέλλον και ο δανειστής θα έχει δικαίωμα να επισπεύσει αναγκαστική εκτέλεση στην κύρια κατοικία του οφειλέτη. Με αυτόν τον τρόπο μετατρέπεται σε τίτλο εκτελεστό η πρόταση του πιστωτή, γεγονός που καθιστά την πρόβλεψη του Νόμου παράνομη και καταχρηστική διότι τίτλο εκτελεστό μπορεί να αποτελέσει μόνο συμβολαιογραφικό έγγραφο και δικαστική απόφαση, όχι γραπτή πρόταση οποιασδήποτε τράπεζας (αρ. 78 παρ.2). Εάν ο οφειλέτης, μετά την αποτυχημένη προσπάθεια του στην ηλεκτρονική πλατφόρμα απευθυνθεί στο αρμόδιο δικαστήριο αλλά τελικώς απορριφθεί και σε αυτήν την περίπτωση το αίτημά του, κινδυνεύει, εκτός των άλλων, και με πρόστιμο που κυμαίνεται από 1.500 έως 5.000 ευρώ.