Οι συνεχείς απεργίες έπληξαν τα μεγέθη του ΟΛΘ
Ισχυρό πλήγμα στις οικονομικές επιδόσεις του ΟΛΘ στο πρώτο εξάμηνο του 2016, προκάλεσαν οι πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις των λιμενεργατών στο διάστημα Μαΐου – Ιούνιου εξαιτίας της επικείμενης ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού. Συνολικά, στις 180 ημέρες του πρώτου εξαμήνου υπήρξαν 32 συνεχόμενες ημέρες απεργίας (Μάιος ? Ιούνιος) και επιπλέον 4 εβδομάδες (Απρίλιος) αποχής από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις υπερωρίες. Επιπλέον, επί 67 ημέρες παρέμεινε κλειστή η σιδηροδρομική σύνδεση προς τα Σκόπια δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και γενικού φορτίου, ενώ για περίπου 20 ημέρες παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση προς τη Βουλγαρία αποκλείοντας τη μεταφορά containers.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων να μειωθεί κατά 15,83%, στα 141.900 TEUs, και παράλληλα να υποχωρήσει ο κύκλος εργασιών στα 21,16 εκατ. ευρώ από 26,6 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2015, καταγράφοντας κάμψη 20,45%. Αισθητή πτώση υπήρξε και στην κερδοφορία του Οργανισμού, με τα EBITDA να πέφτουν στα 10,3 εκατ. ευρώ από 14,5 εκατ. ευρώ (-28,9%) και τα καθαρά κέρδη μετά τους φόρους να περιορίζονται αισθητά στα 5,5 εκατ. ευρώ έναντι σχεδόν 10 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2015 (-44,7%).
Προοπτικές
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Δημήτρης Μακρής πάντως εκτιμά ότι με βάση την μέχρι στιγμής πορεία στο δεύτερο εξάμηνο, αλλά και τις προσπάθειες συγκράτησης του κόστους τα αποτελέσματα θα ανακάμψουν. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Μακρή το τρίμηνο Ιούλιος – Αύγουστος – Σεπτέμβριος 2016 ανακτήθηκε το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης στη διακίνηση containers και στο τέλος του 2016 εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τα επίπεδα του 2015, ενώ ανάκαμψη αναμένεται και στο συμβατικό φορτίο.
Με βάση τα παραπάνω, ο κ. Μακρής προβλέπει ότι θα υπάρξει σημαντική αύξηση της διακίνησης φορτίων και επιβατών και ως εκ τούτου βελτίωση τόσο του ετήσιου κύκλου εργασιών όσο και της κερδοφορίας.