Οι προτεραιότητες του δήμου Θεσσαλονίκηςν για το αστικό περιβάλλον και τη βιώσιμη κινητικότητα
Τις προτεραιότητες της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης για το αστικό περιβάλλον και τη βιώσιμη κινητικότητα, παρουσίασε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάσης Παππάς, στο πλαίσιο του 1ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο δημαρχείο.
“Θέλουμε τη Θεσσαλονίκη ανθεκτική, συνεκτική, πράσινη και δυναμική πόλη. Σαν Δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να φτιάξουμε ένα στρατηγικό σχέδιο και μέσα από το 1ο αναπτυξιακό συνέδριο να αποκομίσουμε ιδέες, προτάσεις και επισημάνσεις” ανέφερε ο κ.Παππάς.
“Δεν θέλουμε” πρόσθεσε “να πάμε στο Νομισματοκοπείο, εμείς πρέπει να έχουμε μια συγκεκριμένη ατζέντα για την προσέλκυση επενδύσεων στην πόλη. Με κανόνες όμως. Θέλουμε να μπολιάσουμε τα χρήματα του Δήμου με του ΕΣΠΑ, να τα ‘αυγατίσουμε’ με χρηματοδοτικά εργαλεία τύπου Jessica, να προχωρήσουμε σε ευρωπαικές τράπεζες που μπορούν να χρηματοδοτήσουν έργα με μηδαμινό επιτόκιο”.
Οι μείζονες προτεραιότητες του Δήμου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον κ. Παππά, για τα επόμενα χρόνια είναι: η ΔΕΘ και η απόδοση έκτασης της για κοινόχρηστες και κοινωφελείς χρήσεις, το λιμάνι, το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης και ένας ενιαίος σχεδιασμός για μαρίνες, θαλάσσια συγκοινωνία κ.α., οι “Πύλες” εισόδου (Λαχανόκηποι, ΝΑ Πύλη, Επταπύργιο, περιοχή Μεγάρου Μουσικής – Ποσειδώνιου – Μύλων Αλλατίνη) και οι εγκαταστάσεις υπερτοπικής σημασίας, όπως η αξιοποίηση των στρατοπέδων, οι ανενεργές εκτάσεις ΟΣΕ, οι υποδομές Υγείας και Αθλητισμού, η απομάκρυνση ενεργών κοιμητηρίων από αστικές περιοχές.
Επιπλέον, ο αντιδήμαρχος επανέλαβε την πρόταση να αποκλειστούν τα ΙΧ αυτοκίνητα, κάποια στιγμή στο μέλλον, από το ιστορικό εμπορικό κέντρο και να τοποθετηθούν μπάρες ώστε να απαγορεύεται η διέλευσή τους.
Οι περισσότεροι από τους φορείς που συμμετείχαν στην πρώτη θεματική ενότητα του συνεδρίου, με τίτλο “Θεσσαλονίκη 2030: Σχεδιάζοντας ένα άλλο αστικό μέλλον”, συμφώνησαν πως θα πρέπει να υπάρξει κοινή συνεργασία.
Ο πρόεδρος του ΟΛΘ ΑΕ, Ιωάννης Παντής, είπε πως “δεν θα πρέπει να κάνουμε πράγματα ασύνδετα, γιατί ο ένας δημιουργεί πρόβλημα στον άλλο” και πως “αν σαν πόλη και λιμάνι δεν ακολουθήσουμε τις διαδικασίες και εξελίξεις θα χάσουμε το τρένο”.
Πρόσθεσε πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί, να προχωρήσει στις αναγκαίες επενδύσεις και να γίνει σύνδεση με τη ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, αλλά και σωστή σύνδεση με το σιδηρόδρομο.
Από την πλευρά του ΣΑΣΘ, ο πρόεδρος Ιωάννης Παλαιστής, μίλησε για το σχεδιασμό δικτύου τραμ στη μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης, ενώ ο πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρις Μπίλιας, ανέφερε πως “χρειαζόμαστε υποδομές, οργάνωση της λειτουργίας της πόλης, οργάνωση δικτύου ελεύθερων χώρων και πρασίνου, μείωση των αναγκαίων μετακινήσεων, μείωση της χρήσης του ΙΧ, εξάλειψη της παράνομης στάθμευσης”.
Ο Αλέξανδρος Μαραβάς, αναπληρωτής προϊστάμενος στον Τομέα Έργων και Ανάπτυξης της Εγνατία Α.Ε., τόνισε πως μέσα στο μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό είναι η ολοκλήρωση εργασιών 6ου προβλήτα με ΠΑΘΕ και ΕΟ, η θαλάσσια αστική συγκοινωνία, η αναβάθμιση ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής και ο εξωτερικός οδικός δακτύλιος Θεσσαλονίκης.
Στο συνέδριο τοποθετήθηκαν επίσης -μεταξύ άλλων- η αναπληρώτρια διευθύντρια ΙΜΕΤ – διευθύντρια Ερευνών, ΕΚΕΤΑ/ Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, η προϊσταμένη Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας, Αγγελική Ωραιοπούλου, ο προϊστάμενος Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, Σταμάτης Χονδρογιάννης, η γενική διευθύντρια Προγραμματισμού και Λειτουργίας Κτιριακές Υποδομές ΑΕ, Τζούλη Βελισσαράτου και ο πρόεδρος του Κέντρου Επιχειρηματικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης, Νίκος Ευθυμιάδης.
Για αποκλεισμό των παρατάξεων από το συνέδριο κάνει λόγο ο Στ. Καλαφάτης
“Για άλλη μία φορά, η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, αποδεικνύει ότι αποκλειστικός σκοπός της είναι ο εντυπωσιασμός της κοινής γνώμης κι όχι η δουλειά υπέρ της πόλης. Ακόμη και ένα τόσο σοβαρό θέμα, όπως ένα Αναπτυξιακό Συνέδριο για το μέλλον της Θεσσαλονίκης, το χρησιμοποιεί αποκλειστικά για την προσωπική προβολή του δημάρχου κι όχι για λόγους ουσίας” δήλωσε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Εντάξει” και βουλευτής, Σταύρος Καλαφάτης, με αφορμή το 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης.
Μέσω ανακοίνωσής του, ο κ. Καλαφάτης τονίζει πως η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης απέκλεισε κάθε δημοτική παράταξη από το να εκθέσει τις απόψεις της και να καταθέσει προτάσεις στο συνέδριο.