Η Malaysia Airlines είχε ζητήσει να πετάξει σε μεγαλύτερο ύψος

Οι πιλότοι του αεροσκάφους της Malaysia Airlines είχαν υποβάλλει ένα σχέδιο πτήσης με το οποίο ζητούσαν να πετάξουν στα 35.000 πόδια (10.674 μέτρα) στον εναέριο χώρο της Ουκρανίας, αλλά η ουκρανική υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας τους έδωσε οδηγία να πετάξουν στα 33.000 πόδια (10.065 μέτρα) μόλις εισήλθαν στον ουκρανικό εναέριο χώρο, όπως γνωστοποίησε σήμερα η αεροπορική εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

 

Οι πιλότοι του αεροσκάφους που εκτελούσαν την MH17 υπέβαλαν “σχέδιο πτήσης με το οποίο ζητούσαν να πετάξουν στα 35.000 πόδια στον ουκρανικό εναέριο χώρο. Αυτό βρίσκεται κοντά στο ‘βέλτιστο’ ύψος”, διευκρινίζουν οι Μαλαισιανές Αερογραμμές στην ανακοίνωσή τους.

 

“Ωστόσο το ύψος ενός αεροπλάνου εν πτήσει καθορίζεται από την υπηρεσία ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας στο έδαφος. Μόλις εισήλθε στον ουκρανικό εναέριο χώρο, η MH17 έλαβε οδηγία από την ουκρανική υπηρεσία εναέριου ελέγχου να πετάξει στα 33.000 πόδια”, προσθέτουν.

 

Το αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση MH17 από το Άμστερνταμ στην Κουάλα Λουμπούρ κατέπεσε χθες στην ανατολική Ουκρανία, με αποτέλεσμα να βρουν τον θάνατο 298 άνθρωποι.

 

Η εταιρεία ανακοίνωσε εξάλλου ότι το “βιβλίο συντήρησης” του αεροπλάνου της ήταν “εντάξει” και ότι το Μπόινγκ “λειτουργούσε φυσιολογικά” προτού σημειωθεί η αεροπορική τραγωδία, ενώ πρόσθεσε ότι θα καταβάλει στις οικογένειες των θυμάτων 5.000 ευρώ για να καλύψουν τα πρώτα έξοδά τους.

 

“Ο τελευταίος τεχνικός έλεγχος είχε γίνει την 11η Ιουλίου και αυτό το αεροπλάνο,  είχε ένα βιβλίο συντήρησης που ήταν εντάξει”, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε από το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ Σίπολ ο αντιπρόεδρος των Μαλαισιανών Αερογραμμών για την Ευρώπη Χουμπ Χόρτερ.

 

“Το αεροπλάνο είχε κατασκευαστεί το 1997 και πετούσε για 17 χρόνια, όλα τα συστήματα επικοινωνίας του αεροπλάνου λειτουργούσαν”, σημείωσε ο ίδιος.

 

Η επαφή με το αεροπλάνο χάθηκε χθες στις 14:15 ώρα Γκρίνουιτς. (17:15 ώρα Ελλάδος).

 

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Malaysia Airlines σκοπεύει να αναλάβει την μεταφορά των οικογενειών των θυμάτων στον τόπο που κατέπεσε το αεροπλάνο της στην ανατολική Ουκρανία, πρόσθεσε ο ίδιος. “Εργαζόμαστε για να δούμε αν αυτό είναι εφικτό”, σημείωσε.

 

Ο Χόρτερ πρόσθεσε επίσης ότι η αεροπορική εταιρεία θα εκδώσει επιταγές πληρωμής ύψους 5.000 ευρώ ανά επιβάτη για να καλύψει τα αρχικά έξοδα των συγγενών των θυμάτων οι οποίοι περιμένουν για να μάθουν περισσότερα νέα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα σε ένα ξενοδοχείο στο Άμστερνταμ.

 

Παράλληλα οι Μαλαισιανές Αερογραμμές ανακοίνωσαν σήμερα ότι άγνωστη παραμένει η ταυτότητα τεσσάρων επιβατών της μοιραίας πτήσης MH17, ενώ έχουν διευκρινιστεί οι εθνικότητες όλων των υπολοίπων.

 

Ο Χόρτερ διευκρίνισε ότι στην μοιραία πτήση επέβαιναν 189 Ολλανδοί, 29 Μαλαισιανοί, 27 Αυστραλοί, 12 Ινδονήσιοι, 9 Βρετανοί, 4 Γερμανοί, 4 Βέλγοι, 3 Φιλιππινέζοι, 1 Καναδός και 1 Νεοζηλανδός, όπως και 4 ακόμη πρόσωπα οι εθνικότητες των οποίων δεν έχουν ακόμη διευκρινιστεί.

 

“Βρισκόμαστε στην διαδικασία επαλήθευσης των στοιχείων των υπολοίπων”, πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι “θα χρειαστεί μια με δυο ώρες”.

 

Σε ερώτηση που του υπεβλήθη για τους λόγους που οδήγησαν στο να πετάξει το αεροπλάνο πάνω από αυτήν την ζώνη ο Χόρτερ απάντησε ότι το δρομολόγιο αυτό πάνω από την ανατολική Ουκρανία θεωρείτο μέχρι εκείνη την στιγμή ασφαλές. “Πολλές αεροπορικές εταιρείες το χρησιμοποιούσαν, το τραγικό αυτό περιστατικό θα μπορούσε να έχει συμβεί σε οποιαδήποτε”, υπογράμμισε.

 

Η Malaysian Airlines υπογράμμισε εξάλλου στην ανακοίνωσή της ότι το Μπόινγκ 777 που εκτελούσε την μοιραία πτήση δεν πέταξε πάνω από την χερσόνησο της Κριμαίας, την οποία είχε χαρακτηρίσει τον Απρίλιο ως επικίνδυνη ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ΔΟΠΑ).

 

“Ποτέ η πτήση ΜΗ17 δεν πέταξε ή δεν ζήτησε να πετάξει σε αυτήν την περιοχή”, επισημαίνεται στην ανακοίνωση των Μαλαισιανών Αερογραμμών, στην οποία υπογραμμίζεται ότι “καθ’ όλη την διάρκειά της, η πτήση ΜΗ17 βρισκόταν σε εγκεκριμένο από τον ΔΟΠΑ εναέριο χώρο”.