Η ΕΕ διαθέτει 39 εκατ. ευρώ για την προώθηση γεωργικών προϊόντων

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα 27 προγράμματα για την προώθηση γεωργικών προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε τρίτες χώρες, με συνολικό προϋπολογισμό 77,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων η ΕΕ θα συνεισφέρει τα 39.

 

Τα επιλεχθέντα προγράμματα καλύπτουν διάφορες κατηγορίες προϊόντων, όπως νωπά και επεξεργασμένα φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά, ποιοτικά προϊόντα (προστατευόμενες ονομασίες προέλευσης, προστατευόμενες γεωγραφικές ενδείξεις, εγγυημένα παραδοσιακά ιδιότυπα προϊόντα και οικολογικά προϊόντα), άνθη, ποιοτικό κρέας και, για πρώτη φορά, κρέας αιγοπροβάτων.

Ο επίτροπος Γεωργίας Ντατσιάν Τσόλος δήλωσε: “Είμαι στην ευχάριστη θέση να επιβεβαιώσω την υποστήριξή μας για τα νέα αυτά προγράμματα προώθησης, τα οποία περιλαμβάνουν για πρώτη φορά το αιγοπρόβειο κρέας. Ελπίζω ότι θα τονώσουν την κατανάλωση και τις πωλήσεις στη δύσκολη αυτή περίοδο. Την τελευταία 5ετία, η ΕΕ έχει γίνει καθαρός εξαγωγέας γεωργικών προϊόντων διατροφής, και η αξία των εξαγωγών αυτών αυξάνεται ταχύτερα από τον όγκο τους, καθώς οι καταναλωτές σε άλλα μέρη του κόσμου εκτιμούν τις παραδόσεις, τις ποιοτικές προδιαγραφές και τις γεύσεις της Ευρώπης. Τα σημερινά νέα μέτρα θα αυξήσουν περισσότερο αυτή τη φήμη”.

Στη σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε σήμερα στις Βρυξέλλες αναφέρεται ότι έως τις 15 Ιουνίου 2014, στο πλαίσιο του καθεστώτος ενημέρωσης και προώθησης, οι υπηρεσίες της Επιτροπής έλαβαν 43 προτάσεις για προγράμματα που στοχεύουν τόσο στην εσωτερική αγορά της ΕΕ όσο και σε τρίτες χώρες· οι προτάσεις αυτές εντάσσονται στο δεύτερο «κύμα» επιλογής προγραμμάτων για το 2014.

Κατόπιν αξιολόγησης, επιλέχθηκαν για συγχρηματοδότηση 27 προτάσεις προγραμμάτων, εκ των οποίων 21 στοχεύουν στην εσωτερική αγορά και 6 σε τρίτες χώρες.

Οι τρίτες χώρες και οι περιφέρειες στις οποίες στοχεύουν τα προγράμματα είναι η Βόρεια Αμερική, η Λατινική Αμερική, η Μέση Ανατολή, η Νοτιοανατολική Ασία, η Ιαπωνία, η Βόρεια Αφρική και η Τουρκία.

Επιπλέον, δύο από τα εγκριθέντα προγράμματα είναι πολυπρογράμματα, δηλαδή υποβλήθηκαν από οργανισμούς εγκατεστημένους σε διάφορα κράτη μέλη, οι οποίοι διεξάγουν από κοινού μια εκστρατεία προώθησης.

Στο πλαίσιο της πρόσφατα εγκριθείσας μεταρρύθμισης της πολιτικής προώθησης προϊόντων, θα ενθαρρύνονται ακόμη περισσότερο τέτοιου είδους εκστρατείες.