Γιατί χαρίζουμε τα αεροδρόμια στους ξένους;

Το ζήτημα της εκποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας και του ανταγωνισμού στη διαχείριση και χρήση των ελληνικών αεροδρομίων θέτει με ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Χρυσόγονος.

 

Ο Κ. Χρυσόγονος επισημαίνει ότι η παραχώρηση 14 κερδοφόρων περιφερειακών αεροδρομίων σημαντικών τουριστικών προορισμών της Ελλάδας σε μία και μόνη κοινοπραξία απειλεί να νοθεύσει τον ανταγωνισμό στα ελληνικά αεροδρόμια, να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων και τελικά να ζημιώσει τον ίδιο τον ελληνικό τουρισμό, που τόσο πολύ χρειάζεται η χώρα για να ανακάμψει.
 

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

 
“Στις 25 Νοεμβρίου 2014 ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας.
 

Μολονότι τα 14 αεροδρόμια είχαν χωριστεί σε δύο ομάδες (στη μία περιλαμβάνονταν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Καβάλας, ενώ στην άλλη τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου), η FRAPORT AG – SLENTEL Ltd ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής και για τα 14 αυτά αεροδρόμια, που στην πλειοψηφία τους είναι κερδοφόρα (το 2013 εξυπηρέτησαν περίπου 19,1 εκατομμύρια επιβάτες). 
 

Η σύμβαση προβλέπει ότι η παραχώρηση θα έχει διάρκεια 40 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης για ακόμη 10 έτη και αναμένεται να οδηγήσει έως και σε διπλασιασμό της τιμής του εισιτηρίου, αυξάνοντας έτσι το κόστος μετακίνησης και βλάπτοντας την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.[1]  
 
 

Ερωτάται η Επιτροπή:

 
Η παραχώρηση των 14 αυτών αεροδρομίων κομβικής σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό, σε μία μόνο κοινοπραξία συνάδει ή όχι με τους ευρωπαϊκούς κανόνες περί ανταγωνισμού; Αν όχι, πώς προτίθεται να ενεργήσει η Επιτροπή για να διασφαλίσει συνθήκες ανταγωνισμού στα ελληνικά αεροδρόμια;”

 

Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μάθουμε ποια είναι η στάση της Κομισιόν στο θέμα, αν και εκ των προτέρων γνωρίζουμε ότι δεν πρόκειται να κρατήσει μια στάση που θα αντίκειται στα σύμφέροντα της γερμανικής εταιρίας που θέλει να έχει το μονοπώλιο των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων.