Φθηνότερες μετακινήσεις με συγκοινωνίες

Μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων και αλλαγές στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών πρόκειται να αντικρίσουν οι επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς από την Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου.

 

Οι αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική φέρνουν εισιτήρια χαμηλότερου κόστους για τους επιβάτες του ΟΑΣΑ, με μειωμένη όμως διάρκεια. Ανάλογες μειώσεις επιβάλλονται από την 1η Σεπτεμβρίου και στα μαζικά προϊόντα (μηνιαίες και ετήσιες κάρτες). Τόσο η μείωση στην τιμή του εισιτηρίου και η δημιουργία ενιαίου, που αντικαθιστά τα αντίστοιχα για τα διαφορετικά μέσα, όσο και η αναδιάρθρωση του δικτύου, κυρίως των λεωφορείων, εντάσσονται στο πλαίσιο μιας προσπάθειας ενίσχυσης της επιβατικής κίνησης των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Αναλυτικά, οι επιβάτες όλων των μέσων (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικός, τραμ), που θα προμηθευτούν εισιτήριο τη Δευτέρα, θα καταβάλουν 1,20 ευρώ (μειωμένο 0,60 ευρώ) για διαδρομές έως 70 λεπτά. Ο νέος, ενιαίος τύπος εισιτηρίου αντικαθιστά το εισιτήριο αξίας 1,20 ευρώ που ίσχυε για διαδρομές με λεωφορείο, τρόλεϊ ή τραμ και το αντίστοιχο που ίσχυε για όλα τα μέσα και κόστιζε 1,40 ευρώ με διάρκεια ισχύος όμως 90 λεπτά. Παράλληλα καθιερώνεται ενιαία μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλα τα μέσα που θα κοστίζει 30 ευρώ (μειωμένη 15 ευρώ), έναντι 45 ευρώ που ισχύει μέχρι σήμερα. Την ίδια στιγμή καταργείται η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών αξίας 20 ευρώ που ίσχυε για μετακινήσεις μόνο με λεωφορεία και τρόλεϊ. Δημιουργείται επίσης νέα κατηγορία μαζικών προϊόντων, των ενιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών τρίμηνης ισχύος, αξίας 88 ευρώ (μειωμένη 44 ευρώ), εξάμηνης ισχύος, αξίας 170 ευρώ (μειωμένη 85 ευρώ), και ετήσιας, αξίας 320 ευρώ (μειωμένη 160 ευρώ).

Καθιερώνεται επίσης νέο ενιαίο εισιτήριο διάρκειας πέντε ημερών, αξίας 10 ευρώ, το οποίο αντικαθιστά το προηγούμενο επτά ημερών εισιτήριο, αξίας 14 ευρώ.

Η αναπροσαρμογή των κομίστρων στις αστικές συγκοινωνίες συνοδεύεται και από ανασχεδιασμό του δικτύου κυρίως των οδικών μέσων, τα οποία θα πρέπει να λειτουργήσουν τροφοδοτικά προς τα μέσα σταθερής τροχιάς. Στόχος είναι η κατάργηση δρομολογίων που καλύπτουν τις διαδρομές των σταθερών μέσων, ώστε να απελευθερωθούν οχήματα και ανθρώπινο δυναμικό που θα ενισχύσουν τις συχνότητες σε υφιστάμενες γραμμές με αυξημένη ζήτηση. Παράλληλα προγραμματίζεται εξορθολογισμός του δικτύου ώστε να εξυπηρετούνται περιοχές που σήμερα δεν συνδέονται επαρκώς είτε με το κέντρο της πόλης είτε με σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ Γρ. Δημητριάδη, είναι τα λεωφορεία της Ελευσίνας, τα οποία εκτελούν δρομολόγια έως το κέντρο, ενώ θα μπορούσαν να φτάνουν έως τον σταθμό του μετρό στο Χαϊδάρι. Ακόμη ένα παράδειγμα κακού σχεδιασμού αποτελεί η έλλειψη σύνδεσης της περιοχής του Γαλατσίου με τον σταθμό του ηλεκτρικού Ειρήνη.
 

Προσλήψεις και κενά

Η αναδιάρθρωση στο δίκτυο αναμένεται να φέρει και αλλαγές στο προσωπικό των εταιρειών, καθώς είναι πολύ πιθανό να κριθεί αναγκαία η μετακίνηση εργαζομένων μεταξύ των εταιρειών. Ωστόσο οι μετακινήσεις δεν επαρκούν για να καλύψουν τα κενά που παραδέχεται και η διοίκηση του ΟΑΣΑ ότι υπάρχουν στις εταιρείες, με αποτέλεσμα να προγραμματίζονται προσλήψεις προσωπικού. Συγκεκριμένα, αναμένεται να πραγματοποιηθούν προσλήψεις 450 ατόμων στις ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και 200 ατόμων στις ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες).

 

Πηγή: Καθημερινή