«Φωτιά» οι τιμές των αυτοκινήτων από την 1η Ιουνίου

ΦΩΤΟ: MOTIONTEAM/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ/ΑΡΧΕΙΟΥ

ΦΩΤΟ: MOTIONTEAM/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ/ΑΡΧΕΙΟΥ

«Φωτιά» αναμένεται να πάρουν οι τιμές των αυτοκινήτων από την 1η Ιουνίου καθώς αλλάζει ριζικά ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ενώ παράλληλα αυξάνεται ο ΦΠΑ και λήγει το μέτρο της απόσυρσης.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr από την 1η Ιουνίου αλλάζει ριζικά ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα το οποίο αποσυνδέεται από τον κυβισμό και την Εργοστασιακή Αξία και συνδέεται άμεσα με την Αξία Λιανικής Προ Φόρων.

Σήμερα το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται σε ποσοστό από 5% έως και 50% επί της Εργοστασιακής Αξίας και του κυβισμού του κινητήρα.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογίζεται σε ποσοστό από 5% έως και 50% επί της Αξίας Λιανικής Προ Φόρων ενώ υπάρχουν και σκέψεις το εν λόγο ποσοστό να κυμανθεί από 5% έως και 30% καθώς οι Αξίες Λιανικής Προ Φόρων είναι κατά πολύ υψηλότερες από τις Εργοστασιακές Αξίες.

Ειδικότερα ένα καινούριο αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής 80.000 ευρώ αλλά με Εργοστασιακή Αξία μόλις 10.000 ευρώ κατέβαλε για Τέλος Ταξινόμησης 5.000 ευρώ. ‘Οσον αφορά στον Φόρο Πολυτελείας είναι μηδενικός λόγω της πολύ χαμηλής Εργοστασιακής Αξίας.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού το Τέλος Ταξινόμησης θα ανέρχεται στα 40.000 ευρώ ενώ υπάρχουν σκέψεις για πλήρη κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας κατά τον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων.

Στις κατηγορίες των μικρών και μεσαίων αυτοκινήτων η επιβάρυνση του Τέλους Ταξινόμησης θα είναι ανάλογη της διαφοράς που υπάρχει μεταξύ Εργοστασιακής Αξίας και Αξίας Λιανικής.

Δηλαδή όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά μεταξύ τους τόσο υψηλότερος θα είναι ο φόρος.

Ειδικότερα αν δύο αυτοκίνητα διαφορετικών αυτοκινητοβιομηχανιών με την Αξία Λιανικής να ανέρχεται στις 15.000 ευρώ αλλά το ένα είχε εργοστασιακή αξία 5.000 ευρώ και το άλλο 12.000 ευρώ είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως το Τέλος Ταξινόμησης στο ΙΧ με το χαμηλό τιμολόγιο από 600 ευρώ που κυμαίνεται σήμερα θα ανέλθει σύμφωνα με την Αξία Λιανικής του στα 1.800 ευρώ.

Από την άλλη μεριά το αυτοκίνητο με το ακριβό τιμολόγιο των 12.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης με το ισχύον καθεστώς ανέρχεται σε 1.440 ευρώ ενώ με το νέο το αντίστοιχο Τέλος θα κυμανθεί σε 1.800 ευρώ.

Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς όσα μοντέλα εκτελωνίζονται με χαμηλά τιμολόγια θα υποστούν τεράστιες επιβαρύνσεις μέρος των οποίων θα κατακυλιστεί στις Αξίες Λιανικής. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς υπάρχει ο κίνδυνος αποχώρησης εταιρειών ακριβών αυτοκινήτων από την Ελλάδα…

Αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24%

Πέραν της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης οι τιμές των αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω εξαιτίας της αλλαγής του ΦΠΑ σε 24%.

Μπορεί η αύξηση κατά μία ποσοστιαία μονάδα στον ΦΠΑ να ακούγεται μικρή ωστόσο αναμένεται να επηρεάσει τις τιμές προς τα πάνω κατά τουλάχιστον 100 ευρώ ενώ όσο αυξάνεται η Αξία Λιανικής Προ Φόρων του οχήματος να είναι ανάλογη και η αύξηση της τιμής.

Οριστικό τέλος στην απόσυρση ΙΧ

‘Ενας ακόμη παράγοντας που θα επηρεάσει τις τιμές των αυτοκινήτων αφορά στην οριστική λήξη του μέτρου της απόσυρσης στα τέλη Μαϊου.

Μάλιστα η λήξη του μέτρου της απόσυρσης που μειώνει το Τέλος Ταξινόμησης σημαίνει αυτομάτως αύξηση των τιμών.

Εισαγόμενα μεταχειρισμένα Euro5

Μπορεί η τροπολογία παράτασης εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία Euro5 να είχε υπογραφεί από τον Τρύφωνα Αλεξιάδη ωστόσο ακόμη δεν έχει φθάσει στην Βουλή.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr η παράταση εκτελωνισμού εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ που πληρούν την Οδηγία ρύπων Euro5 αναμένεται να δοθεί από την 1η Ιουνίου, όποτε και αλλάζει το καθεστώς εκτελωνισμού των αυτοκινήτων, με διάρκεια μέχρι τέλος του 2016.

Ωστόσο η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα οδηγήσει αυτόματα σε αυξήσεις των τιμών και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα καθώς ο εκτελωνισμός τους θα είναι ακριβότερος.

«Φωτιά» και το κόστος χρήσης

Η αύξηση του ΕΦΚ στα καύσιμα ή η επιβολή ειδικού Τέλους στα καύσιμα που θα οδηγήσουν σε αύξηση των τιμών διάθεσης από 0,05 έως 0,15 ευρώ σε αμόλυβδη, πετρέλαιο κίνησης, υγραέριο και φυσικό αέριο θα «εκτοξεύσουν» το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων και ειδικά των επαγγελματικών που διανύουν εκατοντάδες χιλιόμετρα καθημερινά.

Πηγή: enikonomia.gr