Εργαζόμενοι Εγνατίας Οδού: Καθολική η συμμετοχή στην απεργία
Με “καθολική συμμετοχή των εργαζομένων” πραγματοποιείται σήμερα η 24ωρη απεργία στην Εγνατία Οδό ΑΕ, ενάντια στην παραχώρηση της εκμετάλλευσης της οδού και των αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας σε ιδιώτη.
Αυτό επισήμανε αναφορικά με την κινητοποίηση, ο αντιπρόεδρος του σωματείου, Πασχάλης Τσουκαλάς, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο
Οι εργαζόμενοι πραγματοποιούν από το πρωί συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε τέσσερις σταθμούς διοδίων, χωρίς όμως να εμποδίζουν την κίνηση των οχημάτων, ενώ μετά το μεσημέρι και έως το βράδυ έχουν στόχο ν’ “ανοίξουν” τα διόδια των Μαλγάρων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα, ώστε οι οδηγοί να διέρχονται ελεύθερα, χωρίς να πληρώνουν το αντίτιμο του 1,20 ευρώ.
Νωρίτερα, οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα κεντρικά γραφεία της Εγνατίας Οδού, όπου ανάρτησαν πανό με το σύνθημα “Ναι στην αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ, όχι στην παραχώρησή της”.
Στο μεταξύ, ενώ οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων βρίσκονται από το πρωί σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος του σωματείου τους, Θανάσης Τενεκές, βρίσκεται στην Αθήνα, όπου θα επιδιώξει συναντήσεις με βουλευτές όλων των κομμάτων, σε μια προσπάθεια να τους “πείσει” ότι η παραχώρηση της Οδού δεν είναι, σύμφωνα με τους εργαζομένους, συμφέρουσα για το ελληνικό δημόσιο.
Εν αναμονή των εξελίξεων, “την επόμενη εβδομάδα πρόκειται να συγκληθεί γενική συνέλευση των εργαζομένων, ώστε να κάνουμε τον απολογισμό των κινητοποιήσεών μας και να δούμε πώς θα κινηθούμε από εδώ και πέρα” όπως επισήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Τσουκαλάς.
«Οι εργαζόμενοι παραμένουμε σταθεροί στην εναντίωσή μας στη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και του συνόλου του στρατηγικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας, μήκους σχεδόν 1.000 χιλιομέτρων, γιατί είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον, θα ωφελήσει μόνο τον πιθανό παραχωρησιούχο και θα επιβαρύνει περαιτέρω τους πολίτες από την αύξηση των διοδίων» υπογραμμίζεται σε ανακοίνωσή τους.
Κατά τους εργαζομένους, με την παρούσα διαχείριση από την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και διατηρώντας τα διόδια σε επίπεδο κοινωνικά αποδεκτό, στα επόμενα 30 έτη μπορεί να παραχθεί πλεόνασμα έως και 2 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον κ.Τσουκαλά, μόνο από τον σταθμό διοδίων του Προμαχώνα, που λειτουργεί από τις 7 Ιουλίου, ήδη έχει μπει στα δημόσια ταμεία περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.