Ενισχύθηκαν οι ηλεκτρονικές αγορές το 2014

Ο κλάδος των ηλεκτρονικών αγορών στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια εμφανίζει σημαντική ανάπτυξη λόγω των χαμηλότερων τιμών σε σχέση με τα συμβατικά καταστήματα, ενώ οι καταναλωτές σταδιακά εξοικειώνονται ολοένα και περισσότερο με την τεχνολογία.

 

Αυτό προκύπτει από τη μελέτη της IBHS για τις online αγορές, η οποία στηρίχθηκε στα στοιχεία του ELTRUN για το 2013. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, οι συνολικές πωλήσεις των ελληνικών και ξένων e-shop σε Ελληνες καταναλωτές διαμορφώθηκαν σε 3,2 δισ. ευρώ, σημειώνοντας σημαντική άνοδο 25% από το προηγούμενο έτος. Η αγορά εκτιμάται ότι ενισχύθηκε περαιτέρω το 2014, καθώς οι καταναλωτές αύξησαν κατά περίπου 10% τον αριθμό των προϊόντων και υπηρεσιών που αγόρασαν διαδικτυακά κατά τη διάρκεια του έτους.

 

Επιπλέον, η συχνότητα των online αγορών αυξήθηκε από μία για κάθε μήνα του 2013 σε 3 ανά 2 μήνες το 2014. Οι online καταναλωτές το 2013 ανήλθαν σε περίπου 2,2 εκατ. (από 1,9 εκατ. το 2012), αποτελώντας μόνο το 35% των χρηστών του Διαδικτύου, σε σχέση με 70% στη Δυτική Ευρώπη. Επιπλέον, μόνο το 60%-65% των αγορών πραγματοποιούνται από ελληνικά site, με τους Ευρωπαίους καταναλωτές να προτιμούν τα εθνικά site για το 90% των αγορών τους.

 

Τα ελληνικά e-shop έχουν υλοποιήσει διαχρονικά σημαντική αναβάθμιση σε τομείς όπως η ασφάλεια των συναλλαγών, οι εναλλακτικοί τρόποι πληρωμής, η λειτουργικότητα και φιλικότητα της ιστοσελίδας και οι υπηρεσίες υποστήριξης.