Έξυπνες πόλεις, ρομποτάκια ξεναγοί στο 7ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Στην Arduinούπολη όλα λειτουργούν “ρολόι”. Δεν υπάρχει “μποτιλιάρισμα”, ούτε διπλοπαρκαρισμένα, ηλεκτρονικές πινακίδες πληροφορούν τους πολίτες για τις καιρικές συνθήκες και συνθήκες κυκλοφορίας, μουσικά συγκροτήματα σε υπαίθριες μουσικές σκηνές ψυχαγωγούν μικρούς και μεγάλους και σαν “πέσει” η νύχτα τα φώτα της πόλης ανάβουν και τα συντριβάνια γίνονται πολύχρωμα.

 

“Αλλάζοντας την πόλη μου, όπως την ονειρεύομαι” θα μπορούσε να είναι ο τίτλος της εργασίας των μαθητών του 2ου ΕΠΑΛ Γιαννιτσών, όμως η πόλη-μακέτα, που κατασκεύασαν, πήρε το όνομά της από τον μικροεπεξεργαστή Adruino, τον οποίο χρησιμοποίησαν σε μία σειρά από ρομποτικές εφαρμογές και αυτοματισμούς, που ρυθμίζουν τη λειτουργία της πόλης: Ανελκυστήρα, αυτοματοποιημένα συστήματα παρκαρίσματος, μουσική σκηνή, φώτα που ενεργοποιούνται αυτόματα με το σκοτάδι και σβήνουν με το φως της ημέρας, φανάρια που ρυθμίζουν την κυκλοφορία, ηλεκτρονικές πινακίδες.

Οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Γιαννιτσών παρουσίασαν το πρωί την Arduinούπολη στο 7ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, που ξεκίνησε χθες και θα διαρκέσει μέχρι αύριο, στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας- ΝΟΗΣΙΣ, στη Θεσσαλονίκη. Στο συνέδριο συμμετέχουν πάνω από 3.000 μαθητές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από τους 7 Νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας, παρουσιάζοντας περισσότερες από 300 καινοτόμες εργασίες και projects (ρομποτική, αυτοματισμοί, δημιουργία εκπαιδευτικού Software και Games, προγραμματισμός σε Mobile – Tablets κ.λπ.).

 

“Ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε την Arduinούπολη τον Οκτώβριο. Ήταν η πρώτη μας επαφή με τον προγραμματισμό και τη ρομποτική, γι’ αυτό κάναμε πρώτα κάποια μαθήματα, πριν προχωρήσουμε στην κατασκευή. Ο ενθουσιασμός μας ήταν μεγάλος και προσπαθήσαμε να δείξουμε όσο το δυνατόν περισσότερες από τις δεξιότητες που αποκτήσαμε. Στην ομάδα μας συμμετείχαν 25 μαθητές. Χωριστήκαμε σε υποομάδες, κάθε μία από τις οποίες ανέλαβε τον σχεδιασμό, κατασκευή, προγραμματισμό και τοποθέτηση ενός αυτοματισμού”, λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Χρυσή Γρηγοριάδου, που παρουσίασε την εργασία της ομάδας στο συνέδριο. “Είναι πολύ ωραίο να ασχολείται κανείς με όλα αυτά. Θα μπορούσα να σκεφτώ το επαγγελματικό μέλλον μου, στον τομέα αυτό”, προσθέτει η συμμαθήτριά της, Φωτεινή Αμανατιάδου.

 

Η δημιουργικότητα και θέληση των παιδιών για μάθηση δε γνωρίζει περιορισμούς, όπως προκύπτει και από τη θεματολογία των εργασιών που ετοίμασαν. Το 1ο ΕΠΑΛ Αριδαίας, παρουσίασε τις εργασίες του, η πρώτη από τις οποίες αφορούσε στη μελέτη βελτίωσης απόδοσης των υπολογιστών και η δεύτερη σε ένα project, το οποίο σχεδιάστηκε τους προηγούμενους μήνες και πρόκειται να ολοκληρωθεί το Μάιο. Αφορά τη λήψη φωτογραφιών από την στρατόσφαιρα, μέσω ενός μετεωρολογικού μπαλονιού, που μεταφέρει ένα κουτί με κάμερα και GPS και προγραμματίζεται να “σκάσει” στα 19.000 μέτρα.

 

Ρομποτάκια ξεναγοί, διαδικτυακά μαθητικά ραδιόφωνα, προγράμματα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, ψηφιακά παιχνίδια γνώσεων, ταινίες μικρού μήκους για τη σχολική βία, το κάπνισμα, τη διατροφή, το περιβάλλον, είναι μερικές μόνο από τις παρουσιάσεις που θα ολοκληρωθούν αύριο.

 

Οι μικρότεροι από τους συμμετέχοντες στο συνέδριο, μαθητές των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του Δημοτικού, διακατέχονται από εύλογο ενθουσιασμό. “Ελπίζω να κερδίσουμε βραβείο”, λέει η Άννα από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Διαβατών, που παρουσίασε έναν έξυπνο ρομποτικό διαλογέα ανακύκλωσης, τον οποίο η τάξη της έφτιαξε, μαθαίνοντας ρομποτική με Lego WeDo και Scratch. “Για να φτιάξουμε τα ρομποτάκια εργαστήκαμε τέσσερις μήνες. Ήταν λίγο δύσκολο. Έχουμε έναν κάδο ανακύκλωσης και τα κουτάκια που ρίχνουμε μέσα τα ταξινομεί σε ειδικές θέσεις”, εξηγεί.

 

Η Δήμητρα και η Νικολέτα από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας, λένε για την εργασία του σχολείου τους το “Web Radio 11,6_2 Διαδυκτιακό Μαθητικό Ραδιόφωνο” ότι “ήρθαμε να παρουσιάσουμε αυτό που ετοιμάσαμε, διαβάσαμε βιβλία, είπαμε ποιήματα και τον καιρό και το ανεβάσαμε στο ράδιο, ώστε να το ακούν όλοι”.

 

Το 7ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής διοργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, τους Σχολικούς Σύμβουλους Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ και το Σωματείο «Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης».