Εκπαιδεύοντας τους εκπαιδευτικούς (ΦΩΤΟ)
Η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων οδηγεί σταδιακά ακόμη περισσότερους νηπιαγωγούς, δάσκαλους και καθηγητές όλων των ειδικοτήτων στα θρανία.
Εκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή, Διαχείριση Σχολικού Περιβάλλοντος , Ανακαλυπτική Εκπαίδευση,είναι τρία μόνο από τα σεμινάρια που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών σε όλη την Ελλάδα προκειμένου να προετοιμάσει εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές της χώρας για τις αλλαγές που συμβαίνουν ευρύτερα στο χώρο της Εκπαίδευσης και της Επιστήμης.
Ειδική Αγωγή σε… γενικά σχολεία
Στο σύγχρονο σχολικό περιβάλλον που οι απαιτήσεις για τους εκπαιδευτικούς γίνονται ακόμη περισσότερο η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ δεν μπαίνει στο περιθώριο αλλά στην καθημερινότητα της σχολικής τάξης.
Με τεστ για την ανίχνευση της “σχολικής ετοιμότητας” του κάθε μαθητή , αλλά και με ειδικές ασκήσεις εντοπισμού της δυσλεξίας, δυσαναγνωσίας , δυσγραφίας και δυσαρμιθμίας…αντιμετωπίζουν οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί τις ειδικές ανάγκες του κάθε μαθητή.
Αυτές οι δεξιότητες και εκπαιδευτικές ανάγκες που προκύπτουν στις σχολικές τάξεις είναι μεταξύ άλλων το αντικείμενο του μοριοδοτούμενου ετήσιου σεμιναρίου διάρκειας 500 ωρών της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών που διεξάγεται σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας.
Νέες τεχολογίες και πρακτικιή άσκηση
Το πρόγραμμα εστιάζει στην αντιμετώπιση των εμποδίων στην εκπαίδευση και στην υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες στα πλαίσια της Καθολικής Σχεδίασης ή Σχεδίαση για Όλους, που είναι ο συστηματικός τρόπος παροχής εκπαιδευτικών μέσων και υπηρεσιών ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μαθητές στη μέγιστη δυνατή έκταση λειτουργικών δυνατοτήτων τους. Η Καθολική Σχεδίαση είναι το επιστημονικό πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρακτικής και περιλαμβάνει εκπαιδευτικά μέσα και υπηρεσίες που είναι άμεσα προσβάσιμα από μαθητές με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες
Διαχείριση σχολικής κρίσης και σχολικού περιβάλλοντος
Πώς μπορεί ένας εκπαιδευτικός να διαχειριστεί ένα από τα πολύπλοκα προβλήματα που παρουσιάζονται καθημερινά σχεδόν στη σχολική κοινότητα δημιουργώντας μικρές ή μεγαλύτερες εστίες…έντασης; Πώς λειτουργεί σε μια κρίση ο Σύλλογος των Καθηγητών και ο Σύλλογος των Γονέων και Κηδεμόνων ή οι εκπρόσωποι των μαθητών με το δεκαπενταμελές τους συμβούλιο; Θέματα όπως ο ρατσισμός, οι έμφυλες διακρίσεις, η βία, ο σχολικός εκφοβισμός, η αποδοχή του άλλου και της διαφορετικότητάς του, δημιουργούν καθημερινά σχεδόν μία σειρά από πολυδιάστατα ζητήματα που μπορεί να οδηγήσουν σε ένα “ντόμινο” γεγονότων μέσα αλλά και έξω από τη σχολική κοινότητα.
Παράλληλα η σχολική μονάδα στο σύγχρονο απαιτητικό εκπαιδευτικό περιβάλλον λειτουργεί με στόχο τη βελτίωση του παραγόμενου έργου της, την παροχή δηλαδή ποιοτικής εκπαίδευσης με το λιγότερο δυνατό κόστος. Οι πρακτικές διαχείρισης της σχολικής μονάδας ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα αποτελούν βασικό κριτίριο αξιολόγησης των ίδιων των σχολείων. Η μεθοδολογία της επίτευξης αυτού του στόχου μέσα από βιωματικά διαδρατικά σεμινάρια, αποτελεί ένα ακόμη στόχο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
Ανακαλύπτοντας την Ανακαλυπτική Εκπαίδευση
Το επόμενο διάστημα και συγκεκριμένα στις 28 και 29 Νοεμβρίου στην Κομοτηνή (Ξενοδοχείο ARCADIA) πραγματοποιείται διήμερο συνέδριο με στόχο την Ανακαλυπτική Εκπαίδευση.
Καινοτόμα εργαλεία, όπως η ρομποτική, νέες πρακτικές όπως η δημιουργία μιας μακέτας , ένα πείραμα , ή ακόμη η παρακολούθηση μιας ψηφιακής επριήγησης σε ένα μουσείο δίνουν άλλη διάσταση στο καθημερινό μάθημα της τάξης. Στόχος του εργαλείου “ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ” ειναι να φέρει την καινοτομία στις σχολικές αίθουσες όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης : Δημοτικό Γυμνάσιο και Λύκειο. Το πρόγραμμα διοργανώνεται από την Ενωση Ελλήνων Φυσικών , το ΙΤΥΕ “Διόφαντος” και την “Ελληνογερμανική Αγωγή” .