Δικηγορικές -εισπρακτικές εταιρείες ενοχλούν τους δανειολήπτες
Δεν έχουν τέλος οι περιπέτειες των δανειοληπτών οι οποίοι σύμφωνα με καταγγελίες προς το σύλλογο δανειοληπτών Βορείου Ελλάδος, δέχονται συνεχόμενες οχλήσεις από δικηγορικές εταιρείες που έχουν αναλάβει να διεκδικήσουν εκ μέρους των τραπεζών τις ληξιπρόθεσμες δόσεις των δανείων προκειμένου να προχωρήσουν σε διακανονισμό. Όπως αναφέρουν οι δανειολήπτες δέχονται επανειλημμένα τηλεφωνήματα με τα οποία τους ζητείται επίμονα η επίτευξη συμφωνίας για την καταβολή των δόσεων. Σύμφωνα με τον νέο κώδικα, οι δικηγόροι δεν μπορούν να ενοχλήσουν τους δανειολήπτες παρά μόνο μία φορά. Εάν επαναλάβουν την τηλεφωνική όχληση τότε ο δανειολήπτης μπορεί να προσφύγει στον δικηγορικό σύλλογο που ανήκει η εταιρεία για να καταγγείλει το γεγονός και να ζητήσει πειθαρχικές κυρώσεις, οι οποίες ξεκινούν ως σύσταση ωστόσο φτάνουν μέχρι και την αφαίρεση άδειας ανάλογα με το παράπτωμα. Οι εταιρίες αυτές συνήθως εδρεύουν στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη. Ο δανειολήπτης αν και έχει τη δυνατότητα να καταθέσει την καταγγελία στο δικηγορικό σύλλογο της περιοχής του, αναγκάζεται να περιμένει μέχρι η καταγγελία του να σταλεί στο δικηγορικό σύλλογο που ανήκει η εταιρία, να πρωτοκολληθεί και στη συνέχεια να εξεταστεί. Ο δικηγόρος Θεσσαλονίκης Νίκος Γαρυπίδης μιλώντας στο radio1d.gr και στην εκπομπή των Βασίλη Παπαναστασούλη και Δέσποινας Κρητικού, στηλίτευσε τη διαδικασία λέγοντας ότι είναι χρονοβόρα και πολλές φορές ατελέσφορη τονίζοντας ότι ο δανειολήπτης πρέπει να μεταβεί στο συγκεκριιμένο δικηγορικό σύλλογο οποία περιοχή και να βρίσκεται για να παρακολουθήσει την έκβαση ης υπόθεσης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του δικηγορικού συλλόγου Καβάλας, Αθανάσιο Αθανασίου, υπάρχουν εισπρακτικές εταιρίες που επικαλούνται ονόματα δικηγόρων με τους οποίους συνεργάζονται και ενοχλούν τους δανειολήπτες σκόπιμα. Όπως είπε ο κ Αθανασίου στο radio1d.gr και στην εκπομπή των Βασίλη Παπαναστασούλη και Δέσποινας Κρητικού, όταν οι δανειολήπτες καταγγείλουν το περιστατικό ανακαλύπτουν ότι οι δικηγόροι δεν είχαν καμία ανάμειξη και η καταγγελία πέφτει στο κενό. « Οι δανειολήπτες πρέπει να κρατάνε τα στοιχεία του ατόμου που τους τηλεφωνεί να του ζητάνε την άδεια και να ηχογραφούν τη συνομιλία ώστε να έχουν ένα στοιχείο στα χέρια τους», συνέστησε ο κ Αθανασίου. Ο δικηγόρος Νίκος Γαρυπίδης συμβούλεψε μέσα από το radio1d.gr τους δανειολήπτες να μη δέχονται προσβλητικές συμπεριφορές από τις δικηγορικές εταιρείες, να μαθαίνουν τα δικαιώματα τους και να τα διεκδικούν μέχρι τέλος.
Δ.Κ. / Radio1d.gr