Δικηγορικές εταιρίες εργάζονται πυρετωδώς παρά την αποχή
Εδώ και δυόμιση μήνες οι δικηγόροι όλης της χώρας απέχουν απ τα καθήκοντά τους μην μπορώντας να πραγματοποιήσουν νομικές εργασίες και φυσικά να παραστούν σε δίκες σε ανάκριση και σε τακτικές δικαστικές διαδικασίες .
Οι δικηγορικοί σύλλογοι όλης της χώρας προέβλεψαν να δίνουν άδειες σε όσους δικηγόρους πρέπει να παρέχουν έκτακτες νομικές υπηρεσίες είτε σε ανάκριση είτε σε αυτόφωρα είτε ακόμη και σε τακτικές δικάσιμους που είναι απαραίτητο να διεξαχθεί ακροαματική διαδικασία σε δίκες ανακοπής ειδικών εντολών κ.α
Οι όροι αυτοί τέθηκαν χωρίς εξαιρέσεις , για όλους τους δικηγόρους, μέλη των δικηγορικών συλλόγων όλης της χώρας ακόμη και για τις δικηγορικές εταιρείες με αρμοδιότητα την εκπροσώπηση τραπεζών για την διευθέτηση δανείων . Όμως για κάποιες τέτοιες δικηγορικές εταιρείες αυτοί οι κανόνες είναι …ψιλά γράμματα καθώς ακόμη και το η παραπομπή τους σε πειθαρχικό συμβούλιο του δικηγορικού συλλόγου δεν έχει σημασία.
Δανειολήπτες μέλη του Συλλόγου Δανειοληπτών Προστασίας Καταναλωτών κατήγγειλαν ότι δέχονται ενοχλήσεις από συγκεκριμένα δικηγορικά γραφεία στην Αθήνα για διευθέτηση δανείου με συγκεκριμένη τράπεζα. Μάλιστα μιλώντας με τη δικηγόρο μιας συγκεκριμένης δικηγορικής εταιρείας ακούσαμε πως αυτοί οι κανονισμοί αγγίζουν τα όρια του φασισμού . «Τι πρέπει να κάνουμε, να μην πηγαίνουμε στα γραφεία μας?» διερωτήθηκε η συγκεκριμένη δικηγόρος.
«Όσοι δικηγόροι – εταίροι δικηγορικών εταιρειών και όσοι δηλώνουν ότι εκπροσωπούν τέτοιες εταιρείες, ενοχλούν δανειολήπτες κατά τη διάρκεια της αποχής είναι αντιμέτωποι με τα πειθαρχικά συμβούλια των δικηγορικών συλλόγων στους οποίους ανήκουν», δήλωσε μεταξύ άλλων μιλώντας στο radio1d.gr και στην εκπομπή Βαριά και Ανάλαφρα των Βασίλη Παπαναστασούλη και Δέσποινας Κρητικού η Α αντιπρόεδρος του δικηγορικού συλλόγου Θεσσαλονίκης Γιάννα Παναγοπούλου. Η κυρία Παναγοπούλου διευκρίνισε ότι η αποχή περιλαμβάνει το σύνολο των καθηκόντων των δικηγόρων και μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται και οι συζητήσεις-διαπραγματεύσεις με δανειολήπτες. «Είμαστε ξεκάθαροι σε αυτό όταν λέμε αποχή εννοούμε από το σύνολο των καθηκόντων μας εν γένει και προφανώς δεν οχλούμε εν είδει εισπρακτικής εταιρείας τους δανειολήπτες είναι εκτός πλαισίου αυτή η ενέργεια» υπογράμμισε η κ Παναγοπούλου και διευκρίνισε ότι στο ίδιο καθεστώς εμπίπτουν και όσοι δηλώνουν ότι εκπροσωπούν την εταιρεία καθώς σύμφωνα με τον κώδικα δεν μπορεί να είναι εκπρόσωπος της εταιρείας κάποιος που δεν είναι δικηγόρος .
Δικηγορικά γραφεία και δικηγορικές εταιρίες (γνωστές πλέον στο πανελλήνιο) τηλεφωνούν δανειολήπτες για να κλείσουν συμφωνία μαζί τους για την αποπληρωμή δανείου και μάλιστα τηλεφωνούν πάνω από μία φορά κάνοντας και δεύτερο παράπτωμα καθώς καταστρατηγούν συγκεκριμένο κανόνα του Κώδικα Δεοντολογίας των δικηγόρων, σύμφωνα με τον οποίο ο δικηγόρος ή η δικηγορική εταιρία, απαγορεύεται να οχλεί προφορικά και δή τηλεφωνικά, τον οφειλέτη του εντολέα του πέραν της μίας φοράς, προκειμένου να τον ενημερώσει για την οφειλή του και να διερευνήσει τη δυνατότητα εξώδικης επίλυσης της υφιστάμενης διαφοράς. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Δ.Σ.Α, αποφάσισε την προσθήκη στα πειθαρχικά παραπτώματα του Κώδικα Δεοντολογίας των Δικηγόρων, ώστε οσάκις δικηγόροι ή δικηγορικές εταιρίες διαπιστωθεί ότι ακολουθούν την πρακτική αυτή, να βρεθούν αντιμέτωποι με την βαρύτατη πειθαρχική διαδικασία του ΔΣΑ.
Την ίδια ώρα άλλη δικηγορική εταιρεία οποία απροκάλυπτα και χωρίς ενδοιασμούς εκβιάζει έμμεσα τους δανειολήπτες να την προτιμήσουν αλλιώς θα αντιμετωπίσουν το… άλλο πρόσωπο της ίδιας εταιρείας.
Το ζήτημα εδώ είναι ότι κατά τη γνώμη μας ο εκφοβισμός παρέχεται ως δέλεαρ για να πείσει τους δανειολήπτες να πληρώσουν αποφεύγοντας περαιτέρω δικαστικά έξοδα, συμπεριλαμβάνεται στα πλεονεκτήματα της εταιρείας και διαφημίζεται on line!
Αυτό είναι ένα αυτούσιο απόσπασμα του κειμένου προβολής των ικανοτήτων της εταιρείας για είσπραξη επισφαλών οφειλών το οποίο σας το παραθέτουμε προς ανάγνωση.
«Το χειρότερο για κάθε οφειλέτη, είναι ένα τηλέφωνο από την δικηγορική εταιρία μας που θα τον ενημερώσει για τις δικαστικές ενέργειες που θα λάβουμε εναντίον του και τα αποτελέσματα τους εις βάρος του, αν δεν πληρώσει. Οι συνεργάτες μας θα τον ενημερώσουν από την πρώτη επαφή μαζί του για τα έξοδα με τα οποία θα επιβαρυνθεί με τις δικαστικές ενέργειες που θα λάβουμε αν δεν πληρώσει, διαφορετικές σε κάθε περίπτωση και για τον κίνδυνο της προσωποκράτησης που διατρέχει, σε ορισμένες άλλες περιπτώσεις , υπενθυμίζοντας του παράλληλα ότι δεν θα επιβαρυνθεί τίποτα αν πληρώσει». Τα στοιχεία της εταιρείας βρίσκονται στην κατοχή μας και είναι διαθέσιμα για οποιαδήποτε επίσημη Αρχή
O σύλλογος Δανειοληπτών Προστασίας Καταναλωτών Βόρειας Ελλάδας καλεί τους δανειολήπτες να κρατάνε τα εξής στοιχεία όταν τους τηλεφωνούν από δικηγορικά γραφεία για τις οφειλές τους.
• Το όνομα του δικηγορικού γραφείου η την επωνυμία της δικηγορικής εταιρείας.
• Την ημερομηνία και την ώρα της κλήσης.
• Το ονοματεπώνυμο του ατόμου που κάλεσε και τον αριθμό τηλεφώνου από όπου έγινε η κλήση.
Εάν σας τηλεφωνήσουν ξανά από το ίδιο δικηγορικό γραφείο, τότε θα πρέπει να το καταγγείλετε στον ΔΣΑ και στον Σύλλογο δανειοληπτών & Προστασίας Καταναλωτών Β. Ελλάδος Δωδεκανήσου 10Β,
TK 546 26 Θεσσαλονίκη, Τηλ: +30 2310 522126, e-mail: info@danioliptes.gr