Αύξηση κατά 39% σημείωσε το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα
Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν ενισχύθηκε κατά 39% με φορτηγά ταξινομημένα στην Ελλάδα, το έτος 2013 σε σχέση με το 2012, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το 2013 με φορτηγά εθνικών μεταφορών ιδιωτικής χρήσεως ανήλθε σε 398.360,60 χιλιάδες τόνους και τα τονοχιλιόμετρα σε 7.215.274,01 χιλ. σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 2012 κατά 39,03% και 16,94% αντίστοιχα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά εθνικών μεταφορών δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 79.200,58 χιλ. τόνους και τα τονοχιλιόμετρα σε 7.322.254,23 χιλ. σημειώνοντας μείωση 26,17% και 25,86% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2012.
Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά διεθνών μεταφορών δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 3.242,00 χιλ. τόνους καταγράφοντας μείωση 48,74%, ενώ τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 4.433.517,32 χιλ. παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,45% σε σχέση με το 2012.
Οσον αφορά τον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων) παρατηρείται αύξηση 31,80% το 2013 έναντι του 2012 στην κατηγορία «Στερεά χύμα» και 22,07% στην κατηγορία «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας».
Αντίθετα, μείωση παρουσιάζεται στην κατηγορία «Υγρά χύμα» κατά 56,51% και στην κατηγορία «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» κατά 60,22%.
Από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στη Δυτική Μακεδονία και ακολουθούν, κατά φθίνουσα σειρά, η Αττική και η Κεντρική Μακεδονία.
Σε ό,τι αφορά το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολούθως στην Αττική, ενώ στις εκφορτώσεις προηγείται η Αττική και ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία.
Πηγή: Εφημερίδα Καθημερινή