Αποκλείστηκε και επίσημα η πτώση του Boeing δυτικά της Αυστραλίας

Το αεροσκάφος της Malaysia Airlines με 239 επιβαίνοντες που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου δεν συνετρίβη στην περιοχή του νότιου Ινδικού Ωκεανού όπου είχαν εντοπιστεί ηχητικά σήματα τα οποία πιστευόταν ότι προέρχονταν από μαύρα κουτιά, ανακοίνωσαν σήμερα οι αρμόδιες ερευνητικές αρχές στην Αυστραλία.

 

«Μπορούμε πλέον να βεβαιώσουμε ότι η περιοχή αυτή δεν είναι το σημείο όπου κατέληξε η πτήση ΜΗ370. Κανένα ίχνος από συντρίμμια του αεροσκάφους δεν βρέθηκε από το υποβρύχιο όχημα και η αυστραλιανή Υπηρεσία Ασφάλειας των Μεταφορών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η περιοχή πρέπει να αποκλειστεί από μέρος συντριβής του αεροσκάφους», δήλωσε σε ανακοίνωσή του το Κέντρο Συντονισμού διεθνών ερευνών (JACC) για τον εντοπισμό του Μπόινγκ 777, το οποίο εδρεύει στο Περθ της Αυστραλίας.

Η έρευνα του βυθού από υποβρύχιο ρομπότ στο σημείο όπου είχαν καταγραφεί αυτές οι εκπομπές σημάτων — που πιστευόταν ότι προέρχονταν από μαύρα κουτιά– αποδείχτηκε άκαρπη, σύμφωνα με το JACC.

Το αυστραλιανό πλοίο Ocean Shield που μετέφερε το αμερικανικό υποβρύχιο ρομπότ Bluefin-21 αναχώρησε από την περιοχή αφού “χτένισε” 850 τετραγωνικά χιλιόμετρα του ωκεανού σε μια προσπάθεια να εντοπίσει την άτρακτο του Μπόινγκ 777.

 

Η ανακοίνωση αυτή επιβεβαιώνει τις δηλώσεις στο CNN του υποδιευθυντή Θαλασσίων Μέσων του αμερικανικού Ναυτικού Μάικ Ντιν, σύμφωνα με τον οποίο οι ήχοι που εντοπίστηκαν προφανώς δεν προέρχονταν από μαύρα κουτιά.

 

Ο Μάικλ Ντιν στέλεχος του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ που συμμετέχει στην έρευνα δήλωσε την Πέμπτη στο CNN ότι «τα ηχητικά σήματα που εντοπίστηκαν στο νότιο Ινδικό Ωκεανό στις αρχές Απριλίου με υποβρύχιες συσκευές κατά πάσα πιθανότητα δεν προήλθαν από τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους των Μαλαισιανών Αερογραμμών που εξαφανίστηκε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες στις 8 Μαρτίου».

Σύμφωνα με τον ίδιο, έχει πλέον αποδειχθεί ότι αυτά τα σήματα εστάλησαν από άλλη πηγή , άσχετα με το αεροπλάνο που εξαφανίστηκε λίγο μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ.

Πλέον πιθανότητα η λειτουργία των μπαταριών των μαύρων κουτιών, έχει πάψει και κανένα νέο στοιχείο δεν είναι δυνατόν να περιορίσει την ευρεία περιοχή αναζήτησης.

Το κέντρο συντονισμού ( JACC ) που αναζητά το MH370 ανακοίνωσε στις 22 Μαΐου την επανάληψη της έρευνας στα νερά του νοτίου Ινδικού Ωκεανού, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από τη δυτική ακτή της Αυστραλίας , με τη βοήθεια ενός αμερικάνικου υποβρύχιου ρομπότ του Bluefin – 2.

Όμως το αυστραλιανό πλοίο που μετέφερε το υποβρύχιο ρομπότ, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την αποστολή αναζήτησης στις 28 Μαΐου παρότι δεν είχε ολοκληρωθεί η έρευνα.

Η πτήση MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου, λίγο μετά την απογείωσή της από την πρωτεύουσα της Μαλαισίας.

Από την ανάλυση των στοιχείων των ραντάρ και των δορυφορικών δεδομένων το πιθανό σημείο της συντριβής του αεροσκάφους στο νότιο Ινδικό Ωκεανό, είναι πάνω από χίλια χιλιόμετρα μακριά από τις δυτικές ακτές της Αυστραλίας.