Έγιναν πάλι μόδα τα ανασφάλιστα

Αυξητική τάση των ανασφάλιστων οχημάτων και περαιτέρω ένταση του ανταγωνισμού που χαρακτηρίζεται από αρνητικά, για τις περισσότερες εταιρείες, αποτελέσματα και φόβους για νέα «λουκέτα» αποτυπώνονται στον εγχώριο ασφαλιστικό κλάδο Ζημιών.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες από στελέχη εταιρειών αλλά και ασφαλιστικά πρακτορεία, η προκήρυξη των πρόωρων εκλογών στη χώρα συνοδεύτηκε από μια «χαλάρωση» των ασφαλισμένων, κάτι το οποίο αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στη μη εφαρμογή του τελευταίου νόμου για τους οδηγούς που έχουν ανασφάλιστο το όχημά τους.

 

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αυστηρές ποινές, σε συνδυασμό βέβαια και με την απόσυρση χιλιάδων οχημάτων λόγω της κρίσης, αλλά και τους αυστηρότερους ελέγχους από την Τροχαία, είχαν περιορίσει τον συνολικό αριθμό των ανασφάλιστων οχημάτων από τα επίπεδα του 1.500.000 ?που είχαν φθάσει το 2011? στα 600.000 πέρυσι. Ωστόσο αυτό το νούμερο έχει πάρει και πάλι την ανιούσα, καθώς η αποστολή των… περίφημων σημειωμάτων στους ανασφάλιστους ?τα οποία θα συνοδεύονταν και με πληρωμή προστίμων? παραπέμφθηκε στις… καλένδες για λόγους πολιτικού κόστους.

 

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τα όσα προβλέπει ο νόμος, κάθε οδηγός ανασφάλιστου οχήματος, ανεξάρτητα με το εάν έχει εμπλακεί ή όχι σε κάποιο ατύχημα, κινδυνεύει με:

 

Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για έναν χρόνο.

Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, 1.000 ευρώ για λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης, και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

Φυλάκιση από δύο έως δώδεκα μήνες και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ σε βάρος του κυρίου ή κατόχου οχήματος που το θέτει σε κυκλοφορία ή ανέχεται να το κυκλοφορεί τρίτος.

 

«Εχουν πιάσει πάτο» 

Πάντως, σε μια αγορά η οποία είναι και η μοναδική με υποχρεωτικό χαρακτήρα τα ανασφάλιστα οχήματα δεν προβληματίζουν μόνο τις εταιρείες αλλά και τους συνεπείς ασφαλισμένους. Ο συνεχιζόμενος «πόλεμος» των τιμολογίων έχει συμπιέσει πολύ τα περιθώρια κέρδους των ασφαλιστικών, με τους παράγοντες του κλάδου να θεωρούν πλέον ότι οι τιμές «έχουν πιάσει πάτο».

Ειδικά μετά την είσοδο της online ασφάλισης αλλά και την περαιτέρω εξάπλωση των εταιρειών παροχής υπηρεσιών (ΕΠΥ) -οι οποίες έχουν την έδρα τους εκτός Ελλάδας-, τα μέσα τιμολόγια έχουν υποχωρήσει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.

 

Οπως επισημαίνουν παράγοντες του κλάδου, οι συνεχιζόμενες μειώσεις οδηγούν την αγορά σε «κανιβαλισμό» και τα ασφάλιστρα κάτω από το αναγκαίο περιθώριο κέρδους, οπότε αναπόφευκτα και σε νέα «λουκέτα». Ειδικότερα, μέσα σε αυτό το κλίμα, και με την οδηγία Solvency II να δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο σε ό,τι αφορά τις κεφαλαιακές απαιτήσεις, υπάρχουν εταιρείες στο «κόκκινο».

 

Πληροφορίες από την αγορά κάνουν λόγο για μικρομεσαία εταιρεία του κλάδου, η οποία αντιμετωπίζει κεφαλαιακές «τρύπες» εδώ και αρκετό καιρό (περίπου μία διετία) και δεν αποκλείουν την αναστολή λειτουργίας της εντός του 2015.

 

Τέλος, όπως αναφέρουν μεσίτες ασφαλίσεων, υπάρχει ακόμη μία μεγάλη μερίδα ασφαλισμένων οι οποίοι ουσιαστικά επιλέγουν το βασικό πακέτο ώστε να καλύπτονται από τον νόμο. Για παράδειγμα, η ασφάλιση για κλοπή ή για προστασία από φυσικές καταστροφές, η νομική ή ακόμη και η οδική βοήθεια αποτελούν πλέον «πολυτέλεια» για τους περισσότερους ασφαλισμένους.

 

Πηγή: Έθνος