O «ήρωας» πιλότος του TransAsia
Tο χειριστήριο μέσα στο κόκπιτ κρατούσε ακόμη ο πιλότος του αεροσκάφους της TransAsia που σκοτώθηκε όταν η πτήση GE235 κατέπεσε την Τετάρτη στον ποταμό της Ταϊπέι Κιλούνγκ παρασύροντας στον θάνατο συνολικά 31 ανθρώπους όταν βρέθηκε το πτώμα του, αναφέρουν τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Ο 42χρονος Λιάο Τσιέν-τσουνγκ χαρακτηρίστηκε ήρωας από τον δήμαρχο της Ταϊπέι και τον Τύπο γιατί προτού ρίξει το αεροπλάνο στον ποταμό απέφυγε την πρόσκρουση σε κτίρια που θα προκαλούσε πολύ περισσότερα θύματα.
Το αεροπλάνο με 58 επιβαίνοντες κατέπεσε λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο του Σονγκσάν στην Ταϊπέι με προορισμό το μικρό νησί Κινμέν που βρίσκεται κοντά στην ακτή της ηπειρωτικής Κίνας, αλλά ελέγχεται από την Ταϊβάν. Δεκαπέντε άνθρωποι διασώθηκαν αλλά 12 εξακολουθούν να αγνοούνται.
Πλάνα που μεταδόθηκαν από ερασιτεχνικά βίντεο δείχνουν το αεροπλάνο να χάνει ύψος, στη συνέχεια να χτυπάει σε έναν υπερυψωμένο αυτοκινητόδρομο και να βυθίζεται σε ποταμό σπάζοντας σε πολλά κομμάτια.
Η τελευταία επικοινωνία των πιλότων με τον πύργο ελέγχου ήταν «SOS, SOS, η φλόγα του κινητήρα έσβησε!». Όταν η φλόγα, που καίει υπό κανονικές συνθήκες σ’ έναν κινητήρα, σβήσει, ο κινητήρας σταματάει. Κανονικά ένα δικινητήριο, όπως το συγκεκριμένο αεροπλάνο, πρέπει να μπορεί να πετάει με έναν μόνο κινητήρα.
Τα πτώματα του Λιάο και του συγκυβερνήτη ανασύρθηκαν από το πιλοτήριο του αεροπλάνου όπου βρέθηκαν να κρατούν ακόμη το χειριστήριο και τα πόδια τους να φέρουν πολλά συντριπτικά κατάγματα.
«Προσπαθούσαν μέχρι την τελευταία στιγμή να σώσουν το αεροπλάνο», γράφει σήμερα ο Τύπος της Ταϊβάν επικαλούμενος ανώνυμες εισαγγελικές πηγές που εμπλέκονται στις έρευνες για το δυστύχημα.
Βλάβη και στους δύο κινητήρες του αεροσκάφους διαπίστωσε η επιτροπή έρευνας για το δυστύχημα
Οι δύο κινητήρες του αεροσκάφους της TransAsia το οποίο συνετρίβη στα περίχωρα της Ταϊπέι είχαν υποστεί βλάβη την ώρα της πτώσης του, ανακοίνωσε η υπηρεσία έρευνας της Ταϊβάν.
“Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτουμε, είμαστε σε θέση να διαπιστώσουμε ότι για κάποιο χρονικό διάστημα οι δύο κινητήρες δεν έδιναν καμία προώθηση”, δήλωσε ο Τόμας Γουάνγκ, διευθυντής του Συμβουλίου Ασφαλείας Πολιτικής Αεροπορίας, το οποίο διεξάγει την έρευνα για το δυστύχημα κατά το οποίο σκοτώθηκαν 35 άνθρωποι.