Δεν ανήκει στο AirAsia το αντικείμενο που βρέθηκε

Με τις χειρότερες εκτιμήσεις ξεκίνησε ξανά, με το φως της ημέρας, η έρευνα για την πτήση QZ8501 της AirAsia που είχε απογειωθεί από την Ινδονησία με προορισμό τη Σιγκαπούρη αλλά εξαφανίστηκε στο ενδιάμεσο: Οι αρχές της Ινδονησίας πιστεύουν ότι το αεροπλάνο, που μετέφερε 162 άτομα, βρίσκεται «στο βυθό της θάλασσας». Αγωνία των συγγενών που έχουν συγκεντρωθεί στα δύο αεροδρόμια. Τεράστια η πίεση στην μαλαισιανή αεροπορική εταιρεία.

«Με βάση την εκτίμηση της ομάδας που συντονίζει την έρευνα, το αεροσκάφος βρίσκεται στον βυθό της θάλασσας» ανέφερε ο επικεφαλής της έρευνας, Χένρι Μπάμπανγκ Σοελίστιο, στο πρακτορείο ειδήσεων της Ινδονησίας. Ο ίδιος όμως απέφυγε να πει μια πιθανή τοποθεσία συντριβής του αεροπλάνου.

Τονίζοντας πως πρόκειται ακόμη για εκτίμηση βάσει των διαθέσιμων στοιχείων, ανέφερε ότι η βασική υπόθεση μπορεί να «αναπτυχθεί περαιτέρω πάνω στα αποτελέσματα των ερευνών».

 

Στην τεράστια έρευνα στη θάλασσα μεταξύ Ιάβας και Σιγκαπούρης, συμμετέχουν από την πλευρά της Ινδονησίας δώδεκα πλοία, πέντε αεροσκάφη, τρία ελικόπτερα και αριθμός φρεγατών. 

Δύο πλοία έχει στείλει η Σιγκαπούρη και τρία η Μαλαισία, όπως και ένα C-130. Eρευνητικό αεροσκάφος  P3 Orion έστειλε η Αυστραλία. Η Κίνα προσφέρθηκε επίσης να διαθέσει μέσα στην έρευνα.
 

«Εντοπίστηκαν αντικείμενα» στην έρευνα για την πτήση της AirAsia

 

Ένα αντικείμενο που εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια των ερευνών στη θαλάσσια περιοχή για το αεροπλάνο της AirAsia δεν ανήκει στο αεροσκάφος, δήλωσε νωρίτερα ο αντιπρόεδρος της Ινδονησίας, μετά από αναφορές ενός αυστραλιανού αεροσκάφους επιτήρησης πως εντόπισε ύποπτα αντικείμενα.

 

«Ελέγχθηκε και δεν υπάρχουν επαρκείς αποδείξεις που να επιβεβαιώνουν ότι είχε αναφερθεί« δήλωσε ο Γιουσούφ Κάλα σε συνέντευξη Τύπου στο αεροδρόμιο του Σουραμπάγια, από όπου είχε αναχωρήσει το άτυχο αεροσκάφος.

Ο Κάλλα πρόσθεσε πως υπάρχουν περίπου 15 πλοία και 30 αεροσκάφη που ψάχνουν την περιοχή. «Δεν πρόκειται για μια εύκολη θαλάσσια επιχείρηση, ειδικά με τόσο άσχημες καιρικές συνθήκες» δήλωσε.

Ο εκπρόσωπος της Πολεμικής Αεροπορίας της Ινδονησίας, Hadi Tjahjanto, δήλωσε στο γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων, πως η αναζήτηση τώρα επικεντρώνεται σε μια κηλίδα πετρελαίου που εντοπίστηκε ανοιχτά του νησιού Μπελιτούνγκ στη θάλασσα της Ιάβας.

Η Αυστραλία, η Σιγκαπούρη και η Μαλαισία συνδράμουν στις έρευνες των αρχών της Ινδονησίας για τον εντοπισμό της πτήσης QZ8501 με αεροπλάνα και πλοία.

 

Αγωνία των συγγενών

Το αεροδρόμιο της απογείωσης, το Τζουάντα στη Σουραμπάγια της ινδονησιανής Ιάβας, και ο τελικός προοροσιμός, το αεροδρόμιο Σάνγκι της Σιγκαπούρης, έχουν γίνει το σκηνικό του δεύτερου 24ώρου αγωνία των συγγενών που έχουν συγκεντρωθεί περιμένοντας ενημέρωση για την τύχη του αεροσκάφους. 

Στο αεροσκάφος βρίσκονταν 155 επιβάτες και 7 μέλη πληρώματος. 

Οι περισσότεροι από τους επιβαίνοντες είναι Ινδονήσιοι. Ο συγκυβερνήτης είναι Γάλλος, και μεταξύ των επιβατών τρεις είχε υπηκοότητα Νοτίου Κορέας, ένας Βρετανίας, ένας Σιγκαπούρης και ένας Μαλαισίας.

Η AirAsia, μαλαισιανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, δεν είχε δυστυχήματα ή εξαφανίσεις στο ιστορικό της και ήταν μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αεροπορικές εταιρείες στη νοτιοανατολική Ασία.

Ο πρόεδρος της εταιρείας, Τόνι Φερνάντες, δήλωσε συντετριμένος από το δυστύχημα. Ο Φερνάντες θεωρείται ένας από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες στη Μαλαισία, έχοντας στήσει ο ίδιος την AirAsia μετά την πορεία του στον όμιλο της Virgin, και έχει επίσης υιοθετήσει το στιλ του παλιού του αφεντικού και Ρίτσαρντ Μπράνσον. Η μετοχή της εταιρείας έχει βυθιστεί κατά πάνω από 11% μετά το δυστύχημα.

Τι γνωρίζουμε για την πτήση

Στην παρούσα φάση, δεν μπορεί να αποκλειστεί τίποτε. Η εικόνα που μέχρι στιγμής έχει σχηματιστεί είναι ότι το αεροσκάφος προσπάθησε να αποφύγει κακοκαιρία μέσα στην πρώτη ώρα της πτήσης και, χωρίς να υπάρξει άλλη ένδειξη προβλήματος, εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.

Το Airbus A320 που εκτελούσε την πτήση QZ8501 της AirAsia απογειώθηκε στις 05:35 (τοπική) από το αεροδρόμιο  Τζουάντα της Σουραμπάγια, στην Ιάβα της Ινδονησίας. Μετέφερε 155 επιβάτες και 7μελές πλήρωμα. Προορισμός του ήταν το αεροδρόμιο Σάνγκι της Σιγκαπούρης, στο οποίο θα έφτανε στις 08:30.

Περίπου 40 λεπτά μετά την απογείωση, ο κυβερνήτης ζήτησε στις 06:12 άδεια να ανέβει στρίψει αριστερά και να ανέβει από τα 32.000 στα 38.000 πόδια για να αποφύγει την κακοκαιρία. 

Εικόνες μετεωρολογικών δορυφόρων από την περιοχή επιβεβαιώνουν ότι στην περιοχή υπήρχε σύστημα ισχυρής κακοκαιρίας.

Τρία λεπτά αργότερα ήταν και η τελευταία καταγεγραμμένη επαφή του αεροσκάφους με τους πύργους ελέγχου. Δεν υπήρξε μήνυμα έκτακτης ανάγκης.

O ινδονήσιος κυβερνήτης είχε συνολικά 6.100 ώρες πτήσης και ο γάλλος συγκυβερνήτης 2.275. Το αεροσκάφος, που είχε παραδοθεί πριν από έξι χρόνια στην AirAsia, είχε 23.000 ώρες πτήσης και η τελευταία προγραμματισμένη συντήρησή του είχε γίνει στις 16 Νοεμβρίου.

Τα Airbus αυτού του τύπου μπορούν να πετάξουν κανονικά μέχρι τα 39.000 πόδια και έχουν απόλυτο όριο το 42.000 πόδια. Αναλόγως των συνθηκών ωστόσο (καιρός και βάρος φορτίου και καυσίμων), προβλήματα λόγω του υψομέτρου μπορεί να παρουσιαστούν από τα 37.000 πόδια.