Κατάθεση πινακίδων: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη διαδικασία
Φόβους εκφράζουν παράγοντες του ΥΠΟΙΚ ότι φέτος ο συνολικός αριθμός των οδηγών αυτοκινήτων που θα παραδώσουν πινακίδες μπορεί να ξεπεράσει τις 135.000. Κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε απώλειες εσόδων άνω των 50 εκατ. ευρώ.
Καλά κρατεί και φέτος το… κίνημα των ιδιοκτητών Ι.Χ. που καταθέτουν τις πινακίδες των οχημάτων τους, καθώς δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις μεγάλες επιβαρύνσεις που έχει το αυτοκίνητο στην Ελλάδα.
Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών στην προσπάθειά του να ανασχέσει το κύμα κατάθεσης πινακίδων σχεδιάζει να μονιμοποιήσει το μέτρο για τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα.
Οι ιδιοκτήτες που έχουν καταθέσει φέτος πινακίδες ξεπερνούν τις 50.000, όχι μόνο για να γλιτώσουν τα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και για να αποφύγουν τον φόρο πολυτελείας και τα τεκμήρια. Εκτιμήσεις παραγόντων του υπουργείου Οικονομικών εκφράζουν φόβους ότι φέτος ο συνολικός αριθμός των οδηγών που θα παραδώσουν πινακίδες μπορεί να ξεπεράσει τις 135.000, δηλαδή το περσινό μέγεθος.
Αν επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη αυτή, οι απώλειες εσόδων για το υπουργείο θα ξεπεράσουν τα 50 εκατ. ευρώ, ποσό που έχει ήδη προϋπολογιστεί.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, το 2010 παραδόθηκαν 170.000 πινακίδες, το 2011 ο αριθμός εκτοξεύθηκε στις 204.000 και το 2012 στις 365.000. Πέρυσι περιορίστηκε στις 135.000.
Η μαζική κατάθεση πινακίδων οφείλεται κυρίως στα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας. Η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα στον κόσμο που έχει δύο διαφορετικά συστήματα χρέωσης τελών κυκλοφορίας. Για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέχρι και την 31η Οκτωβρίου 2010 το κριτήριο είναι τα κυβικά εκατοστά και το κόστος είναι από 22 έως τα 1.320 ευρώ, ενώ για αυτά που ταξινομήθηκαν μία μέρα μετά, δηλαδή από 1η Νοεμβρίου 2010 τα τέλη υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Με βάση τα κυβικά χρεώνονται και οι μοτοσικλέτες ανεξάρτητα από τον χρόνο έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας. Αν κάποιος έκανε το λάθος και αγόρασε αυτοκίνητο αντιρρυπαντικής τεχνολογίας 2.000 κυβικών πριν από τις 31 Οκτωβρίου 2010 πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 660 ευρώ. Αντίθετα, με βάση το κριτήριο των ρύπων που ισχύει σήμερα θα πλήρωνε περίπου 140 ευρώ καθώς ένα τέτοιο αυτοκίνητο εκπέμπει μόλις 128 γραμμάρια διοξειδίου (C02) ανά χιλιόμετρο. Εννοείται ότι όποιος αγόρασε το ίδιο αυτοκίνητο μία μέρα αργότερα, δηλαδή την 1η Νοεμβρίου 2010, πληρώνει 140 ευρώ τον χρόνο.
Η κατάθεση
Για να μην πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας για το 2015, οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας -στις κατά τόπους εφορίες- μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2014, και να προσκομίσουν τα παρακάτω δικαιολογητικά: Άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, πινακίδες κυκλοφορίας, αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) από την οποία να προκύπτει ότι έχει δηλωθεί η ιδιοκτησία του Ι.Χ., αντίγραφο του εντύπου Ε9 ώστε να αποδεικνύεται πως υπάρχει θέση στάθμευσης, αποδεικτικό καταβολής των τελών κυκλοφορίας του 2014.
Επιπλέον, στην αρμόδια ΔΟΥ θα ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων να συμπληρώσουν μια αίτησηστην οποία θα αναγράφουν τα: επώνυμο ή επωνυμία, όνομα, όνομα πατρός, επάγγελμα, ΑΦΜ, διεύθυνση κατοικίας, αριθμός κυκλοφορίας αυτοκινήτου, είδος και χρήση (Ι.Χ., επαγγελματικό κ.λπ., τόπος ακινησίας, περιφέρεια αστυνομικού τμήματος, ημερομηνία έναρξης ακινησίας και λόγοι που προκάλεσαν την ακινησία.
Πηγή: euro2day.gr