Στα 6,8 δισ. ο πήχης του τζίρου, με 400 € γιορτινό προϋπολογισμό

Στα περσινά επίπεδα, δηλαδή στα 6,8 δισ. ευρώ περίπου, ευελπιστούν οι έμποροι ότι θα διατηρηθεί φέτος ο τζίρος τον Δεκέμβριο, έναν απο τους πιο αποδοτικούς μήνες για το λιανεμπόριο.

 

Ελπίζουν δηλαδή να μπει ένα «φρένο» στον… «κατήφορο» των τελευταίων ετών της κρίσης, καθώς το 2012 ο τζίρος ανερχόταν στα 7,6 δισ., ενώ προ κρίσης, το 2008, είχε φθάσει στα ιστορικά ύψη των 21,9 δισ. ευρώ.

 

Βέβαια, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte, τα φετινά Χριστούγεννα οι Ελληνες καταναλωτές σχεδιάζουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 406 ευρώ, μειώνοντας τον προϋπολογισμό τους κατά 12,5% σε σχέση με τις πραγματικές δαπάνες που οι ίδιοι δήλωσαν ότι έκαναν την εορταστική περίοδο του 2013. Οι καταναλωτές θα μοιράσουν τον προϋπολογισμό αυτό ως εξής: σε φαγητό 163 ευρώ, σε δώρα 162 ευρώ και σε κοινωνικές δραστηριότητες 81 ευρώ.

 

Οι Ελληνες πάντως παρουσιάζονται πιο αισιόδοξοι για την οικονομική κατάσταση της χώρας το 2015.

 

Τα έξυπνα κινητά (smartphones) είναι το δώρο που θέλουν από τον Αϊ-Βασίλη οι 6 στους 10 Ελληνες ενώ το δεύτερο πιο επιθυμητό δώρο είναι τα laptop με ποσοστό 56%. Ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα smartphones και τα tablets απουσιάζουν από τη δεκάδα των πιο επιθυμητών δώρων των γυναικών. Σύμφωνα πάντα με την έρευνα της Deloitte, τα δώρα που θα κάνουν φέτος τα Χριστούγεννα οι Ελληνες καταναλωτές είναι τα ρούχα και τα παπούτσια (σε ποσοστό 45%), τα βιβλία (49%) και τα αρώματα και τα καλλυντικά (33%).

 

Επίσης, σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα της Master­Card, για τις χριστουγεννιά- τικες αγορές, σε 17 χώρες με δείγμα 15.000 καταναλωτών, οι Ελληνες σε ποσοστό 60% περιμένουν την τελευταία εβδομάδα για να ξεκινήσουν τα εορταστικά ψώνια τους, με αποτέλεσμα να απογοητεύουν τους αγαπημένους τους με τα «απρόσωπα» δώρα που διαλέγουν καθώς (όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη), σημασία δεν έχει πόσο ακριβό είναι το δώρο, αλλά να είναι επιλεγμένο αποκλειστικά γι’ αυτόν που θα το λάβει (σε ποσοστό 46%) και με προσωπικό νόημα (44%). Στην κορυφή των προτε- ραιοτήτων όσον αφορά στα δώρα, είναι η κατανόηση του τι πραγματικά θέλουν οι άλλοι (87%) και το να δείχνουν ενδιαφέρον (86%).

 

Οι καταναλωτές ηλικίας 55 ετών και άνω (και σε ποσοστό 55%) είναι δύο φορές πιο πιθανό να δώσουν απλώς μετρητά ως δώρο σε σχέση με όσους είναι 18-34 ετών.

 

Εκτός από τα μετρητά, τα δώρα τα οποία θεωρούνται ως τα πιο απρόσωπα από τους Ελληνες -αλλά και τους Ευρωπαίους- είναι τα χρυσόψαρα (52%), οι οικιακές συσκευές (35%), τα σεντόνια (26%) και τα προϊόντα μπάνιου (26%).

 

Με «πλαστικό χρήμα»
Δύο στους τρεις (ποσοστό 66%) Ευρωπαίους καταναλωτές πληρώνουν με «πλαστικό χρήμα». Το ίδιο περίπου ποσοστό ισχύει και για τους Ελληνες. Για τις online αγορές, οι καταναλωτές χρησιμοποιούν σε ποσοστό 39% την πιστωτική κάρτα, ενώ το 25% πληρώνει με την χρεωστική.

 

«Είναι πολύ ενθαρρυντικό ότι το κόστος δεν είναι το πιο σημαντικό κριτήριο επιλογής δώρου, δηλώνει στην «Οικονομία» ο κ. Αθανάσιος Γεραμάνης, επικεφαλής Ελλάδας της MasterCard. «Μέσα από την έρευνα, συνεχίζει ο κ. Γεραμάνης φαίνεται επίσης ότι επικρατεί σταδιακά η χρήση καρτών ως μέσο πληρωμής, γι’ αυτό και και στόχος μας είναι να προσφέρουμε τα κατάλληλα εργαλεία και προϊόντα ώστε η εμπειρία της χρήσης καρτών να έχει πολλαπλά οφέλη για τους κατόχους τους, και να παρέχουμε στους εμπόρους, ιδέες και λύσεις επωφελείς για τις επιχειρήσεις τους». Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte, περίπου έξι στους δέκα Ελληνες (το 59%) δηλώνουν ότι σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν το smartphone ή το tablet τους για αγορές, με το 34% να σημειώνει ότι έχουν ήδη κάνει αγορές μέσω των συσκευών αυτών.

 

Πηγή: Έθνος