ΕΣΕΕ: Φτωχές οι πωλήσεις στην εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου

Φτωχά από την άποψη των πωλήσεων ήταν για τις εμπορικές επιχειρήσεις τα αποτελέσματα της εκπτωτικής περιόδου του Νοεμβρίου, ενώ η λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 2 Νοεμβρίου είχε ως αποτέλεσμα ο τζίρος της συγκεκριμένα ημέρας να απορροφήσει τον τζίρο των προηγούμενων και επόμενων ημερών.

 

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα έρευνας που διενήργησε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις το άνοιγμα των Κυριακών. Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα 250 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. Επίσης καταγράφηκαν οι απόψεις πολλών Εμπορικών Συλλόγων από όλη τη χώρα.

 

Στο πλαίσιο της έρευνας, οι έμποροι ρωτήθηκαν εάν, σύμφωνα με την δυνατότητα που τους εκχωρεί η πρόσφατη υπουργική απόφαση, άνοιξαν τα καταστήματά τους την Κυριακή 2 Νοεμβρίου.  Για όσα καταστήματα άνοιξαν παρατηρείται ότι τρεις στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύουν ότι τελικά η Κυριακή δεν επηρέασε θετικά τον τζίρο του εκπτωτικού δεκαημέρου. Με άλλα λόγια ο τζίρος της Κυριακής απορρόφησε εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών.

 

Αναφορικά με τον αριθμό των απασχολούμενων, μόλις το 1% των επιχειρήσεων έχει προσλάβει επιπλέον υπάλληλο για να καλύψει την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού για τις Κυριακές. Το 65% των περιπτώσεων έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της ανάγκης, ενώ το 33% έχει επεκτείνει το ωράριο του υπάρχοντος προσωπικού. Όσον αφορά το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, το 45% των επιχειρήσεων απάντησαν ότι επιβαρύνεται είτε πάρα πολύ είτε πολύ από το άνοιγμα των Κυριακών, το 35% λίγο ενώ μόλις το 16% δήλωσε ότι δεν έχει επιβαρυνθεί καθόλου.

 

Αλλά και για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου η κατάσταση δεν είναι καλύτερη. Συνολικά, η εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου, όσον αφορά τις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε σε ίδια ή χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή. Το 40,2% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και το 37,2% σε χαμηλότερα, ενώ μία στις πέντε εμπορικές επιχειρήσεις εμφάνισε αύξηση πωλήσεων την εκπτωτική περίοδο.

 

Πανελλαδικά οι επιχειρήσεις που δεν συμμετείχαν στο εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου, αγγίξαν το ένα τρίτο του συνόλου του δείγματος, συγκεκριμένα το 28%. Όσον αφορά τις υπόλοιπες, το επίπεδο των εκπτώσεων κυμάνθηκε για την πλειονότητά τους μεταξύ 11% και 20%.

 

Ενδιαφέρον παρουσιάζει κατά την ΕΣΕΕ το επίπεδο των εκπτώσεων ανάλογα με τον τομέα δραστηριότητας των επιχειρήσεων. Καταρχήν μία στις δύο επιχειρήσεις στον κλάδο των επιμορφωτικών και ψυχαγωγικών ειδών δεν συμμετείχαν στις εκπτώσεις του Νοεμβρίου, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις επιχειρήσεις με είδη ένδυσης συμπιέζεται στο 14%. Όμως τρεις στις πέντε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ένδυση πραγματοποίησαν μάλλον χαμηλές εκπτώσεις της τάξεως έως 20%.

 

Τα εμπορεύματα που διέθεσαν οι επιχειρήσεις σε έκπτωση αφορούσαν είτε το σύνολο των εμπορευμάτων τους, είτε το μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών της σεζόν καθιστώντας το εκπτωτικό δεκαήμερο αρκετά δελεαστικό ως προς την ποικιλία, για τους καταναλωτές.

 

Το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου φαίνεται να μην επηρέασε τον συνολικό τζίρο, για το διάστημα της φθινοπωρινής – χειμερινής σεζόν, το 43% των επιχειρήσεων. Επίσης ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύει ότι τελικά μειώνει τον συνολικό τζίρο, ενώ ένας στους τρεις ότι έχει θετικό αντίκτυπο.

 

Το ίδιο περίπου ποσοστό με τις επιχειρήσεις που αυξάνουν τον τζίρο τους λόγω του δεκαημέρου, δηλαδή το ένα τρίτο, βρίσκει σύμφωνο η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου, αντιθέτως η πλειονότητα (52%) του εμπορικού κόσμου διαφωνεί με την εφαρμογή του.